Rare uitval van pc

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• incapable
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-07 18:13
Hallo iedereen,

Sinds kort heb ik problemen met mijn pc, zomaar zonder aanleiding zie ik eerst mijn toetsenbord en muis wegvallen, vervolgens mijn beeldscherm en dan de rest van de pc(dit binnen een tijdspan van 3 seconden).
Ik heb al het mogelijke al gehecked, tempraturen overal zijn prima, harde schijven zijn in perfecte staat, geheugen is in perfecte staat en ik zie niets raars gebeuren in windows zelf.
Ook de voltages die over het moederbord lopen lijken normaal te zijn, heeft iemand nog verdere ideeen?

Greetings,
Incapable

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en gaan testen.

Trouwens vrij zinloos als je niet eens zegt wat voor computer je het. Uberhaupt geef je geen enkele informatie, en heb je nog niets echt getest. Ga aan de slag aan de hand van de troubleshooter :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• incapable
het gaat hier om een asus moederbord(ik pak straks even cpu-z erbij voor type) met een Intel Core2Duo 6400 CPU, 2gb geheugen(kingsten hyperx), 2X1TB western digital caviar green HD's en een ATI Radeon HD 4970. dat zijn zo ongeveer de basic tests, ik heb alles nagelopen, tempraturen doen niet raar, hd doet niet raar, memory doet niet raar, dit alles draait op windows 7 prof ook nergens wat laat zien in de eventlogs, overige programma's die dit soort meuk zouden moeten testen laten ook niets abnormaals zien.

kleine update daarbij trouwens,ook een tagan 650Watt voeding is aanwezig

Moederbord type: P5L-MX

[ Voor 8% gewijzigd door incapable op 21-09-2011 01:22 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Opnieuw: je moet gaan testen. Volg die troubleshooter. Je weet nog niet eens of het software of hardware is (tip: live CD). Maar ga aan de slag.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• incapable
nou, paar dingen weer op een rij.

Live CD had ik al lang geprobeerd, zelfde problemen dus softwarematig was het sowiezo al niet.
Verder had ik al gecontroleerd of voeding spanning niet daar deed, bleef dus in de usual marges.
Alles wat een temp. sensor heeft heet normale tempraturen..
Kortom, alle hardware lijkt prima te zijn.
Nu zou ik zelf al kunnen wijzen naar de voeding maar dit is een voeding die normaal al 5-10 jaar mee moet gaan, zeker aangezien hij ruim onder de 650W zit(ja ik weet dat outputspanning lager is maar eficiency was ongeveer 90% op deze dus dan houden we een kleine 500W over) de pc trekt nu ergens tussen de 300 en 400 watt.
Nu heb ik ooit problemen gehad met deze northbridge maar die heeft 1-2 jaar zonder problemen gedraaid nu.
mijn eigen eventuele oorzaken zijn dus de northbridge en de voeding. Wat ik voornamelijk wil weten is of er iemand is die meer kan vertellen over dit probleem en of het voeding, northbridge of aan wat anders gerelateerd is.

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 07:26

JanW23

Mine mine mine mine

Zoals je aan iedereens reactie wel kan merken zijn wij geen waarzeggers of tovenaars.

Je start van deze topic is karig en rommelig.

Test maar eens met een ander moederbord.

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Waarom denk je aan de northbridge ? Waarmee heb je de spanning gecontroleerd? Ik denk dat het het makkelijkst testen is door eerst eens een andere voeding te proberen, en daarna eens een andere videokaart.
Pagina: 1