Toon posts:

NVIDIA GT 520M vs Intel HD graphics

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Onlangs de ASUS K53SV-SX380V (laptop) aangeschaft. Hier zou dan een nvidia kaart in moeten zitten van 2 gb. Na het spelen van een game merkte ik dat bij het afsluiten er zichzelf een applicatie had opgestart (waarschijnlijk tijdens het spelen van de game) van intel hd graphics. Deze applicatie sloot zichzelf na een tijdje nadat ik de game had afgesloten.

Na wat onderzoek op internet ben ik alleen maar nog meer verward. Het schijnt dus zo te zijn dat de laptop in eerste instantie zich beroept op de ingebouwde HD graphic chip van intel. Zou deze het niet aankunnen doet de laptop een beroep op de nvidia kaart. Ook bij dxdiag geeft de beeldscherm instellingen aan dat het is voorzien van een intel hd graphic chip. Hoe gebeurt nou het schakelen tussen de twee video kaarten en zal ik dit merken als het gebeurt? En levert het betere prestaties op als ik doormiddel van een driver of bios de nvidia kaart als primare kaart insteld? Ben nogal een muts als het gaat om de beste prestaties uit mijn laptop te halen :p

• Beelzebassie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-09 11:25
Wellicht heb je hier of hier iets aan...

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:28

Quad

Doof

Beelzebassie laat de juiste links al zien.
Waarschijnlijk staat er een mooie sticker op je laptop met nVidia Optimus.
De software bepaald welke gpu aangesproken moet worden, klik met je rechtermuisknop op een applicatie, en zie welke gpu je wilt gebruiken.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Verwijderd

Topicstarter
haha de juiste informatie van eigen bodem :p

Nou rest mij alleen nog de vraag of deze optimus technologie ook in mijn laptop zit( ga ik wel vanuit, hij is gloednieuw)

er zit geen sticker van optimus maar een sticker met nvidia cuda

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2011 01:58 ]

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 13:43
Beetje eigen zoekwerk doen, kom op.

NVIDIA GT540M -> Optimus.

Eerste review op Tweakers.net klept er zelfs al over: productreview: Asus K53SV-SX380V review door Chezzer

Ook al is het een GT520M, bij een NVIDIA kaart naast de standaard Intel HD-graphics, bij Sandy Bridge modellen, is er (vrijwel) altijd sprake van NVIDIA Optimus.

[ Voor 83% gewijzigd door Allubz op 21-09-2011 02:24 ]

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

Verwijderd

Topicstarter
sorry maar zie af en toe door de bomen het bos niet meer.
bedankt voor de info!! eindelijk is het me duidelijk!!.

• Tjesus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:22
Uit mijn ervaring staat het switchen ingesteld dat zowel de Intel HD Graphic, als de NVIDIA kaart gebruikt worden bij verschillende taken. Ondanks deze instelling wilt het vaker gebeuren dat er voor de Intel HD Graphic word gekozen ipv de NVIDIA kaart (zoals bij games). Om handmatig te "switchen" naar de NVIDIA kaart moet je dit als volgende doen:

1) In de NVIDIA Control Panel de instelling wijzigen. Dit kan op twee manier:

a) Onder Manage 3D Settings kan je bij het tabblad Global Settings de prefered graphics processor op de NVIDIA kaart of Intel zetten of op beide zetten. Kies je voor de NVIDIA kaart, dan wordt deze altijd gebruikt. Dit geldt ook voor de Intel. Voor beide (Zie verhaal hierboven.

b) Onder het tabblad Program Settings kan per gekozen/toegevoegde applicatie ervoor kiezen of de NVIDIA kaart of de Intel wordt gebruikt. Daarnaast kan je ook nog kiezen of AA aan moet staan en dergelijke zaken.

NB: Vergeet niet de instelling(en) op te slaan. Te snel op het kruisje klikken, en je kan overnieuw beginnen.

2) Met de rechtermuisknop op de snelkoppeling/applicatie is er ergens in het menu Uitvoeren met grafische processor. Hiermee kan je handmatig kiezen welke videokaart er gebruikt moet worden. Nadeel van deze methode is, dit moet altijd gedaan worden voordat de applicatie wordt gestart.
Pagina: 1