Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

WinServer2008/2003 Toegewijsde software

Pagina: 1
Acties:
  • 290 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ben al even bezig met uit te zoeken hoe en wat active directory is.
Ik heb zelf geen win-server maar misschien later wel, ik zoek nu nog alleen info op internet.
Mijn vraag luidt: als je aan een computer software hebt toegewezen, moet die gebruiker (van die client) dan de command "gpupdate /force" uitvoeren?

Ja. Waarom?
Nee. Waarom niet? Voor wat dient dan deze command?

Groeten iJonathan

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Met gpupdate /force forceer je een update van het groepsbeleid. Als je dat commando niet uitvoert krijg je het groepsbeleid pas bij de volgende herstart en wordt deze dus pas actief na de 2e herstart (vwb de computerinstellingen)

Let op het onderscheid tussen Software 'assignen' en 'publishen'.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-11 21:14

Coach4All

I'm a Coach 4 All

En op zich maakt het dan weer niet uit of je met dat beleid een installer pushed, rechten zet of afneemt, instellingen opgeeft of koppelingen maakt.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Topicstarter
Okay, dank je wel

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, dit lijkt me een typische huiswerkvraag. Daarvoor is dit forum niet bedoeld. Het idee is dat je er wat van leert. Dat doe je het beste door het ook daadwerkelijk zelf uit te zoeken, niet door het je voor te laten kauwen.

Als je [google=gpupdate /force] had gezocht, dan had je waarschijnlijk gewoon ergens een artikel van MS kunnen vinden die dit commando uitlegt. Daaruit had je een antwoord kunnen distilleren.

Hoe dan ook: Huiswerkvragen horen niet op GoT. Dit soort basic vragen horen niet in Professional Networking & Servers
Er gaat dus een slot op dit topic

Dit topic is gesloten.