Sata aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berreber
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-08 16:44
Goedenavond,

de laatste tijd werd mijn pc wat trager, wat mij ook raar leek omdat hij gloednieuw is, en ik heb er een hexacore ingezet, (1090T) en vanavond onder het spelen van Modern Warfare 2, stopte hij met laden, BSOD, en toen wou hij niet meer aan, omdat hij volgens de opkomende message geen "proper boot device" kon vinden, zodoende heb ik dus van Sata poort geswitcht, en toen deed hij het wel weer. en nu heb ik het afgelopen half uur, ja heb nog geen tijd gehad om verder te testen er geen last meer van gehad.

is dit gewoon een "overleden" sata poort of zal er meer aan de hand zijn?

Specs pc:
Mobo- M4A77T
Cpu - Amd phenom 2 X6 (1090T)
Ram - 8GB dual channel kit (kingston 1066MHz)
Gpu : Gtx570hd superclocked
HDD: Western Digital PG 750GB, Caviar SE16
SATAII,7200rpm,16MB

Alvast bedankt!

If it ain't broke, don't fix it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:46
Zou eens een andere disk kunnen pakken die terug zetten op de 1e sata poort dan proberen om probleem te reproduceren. Zo ja. dan defect zo nee windows defect en opnieuw installeren.

Verder valt er aan de hand van je post niet zo veel uit te halen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Sluit je schijf aan op een andere poort
Sluit je schijf aan met een andere kabel
Sluit een andere schijf aan.
Als je die 3 dingen hebt uitgevoerd, weet je welke de boosdoener is.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• Berreber
Bedankt voor jullie reacties,

@To_Tall, ik heb hem dus van de sata poort verwisseld (van sata poort 1 naar 3) en alles doet het weer perfect, dus het lijkt me niet dat windows kapot zou zijn?

@big womly, ik heb hem dus op een andere sata poort aangesloten en hij doet het. Alleen ik ben een beetje bang dat het probleem geen brakke aansluiting is maar dieper zit, want ik heb nog nooit eerder gehad met sata poorten

Verwijderd

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je Sata aansluiting nu wel goed zit en toen de problemen zich voordeden de verbinding wat los zat. Je kan altijd nog checken of je smartwaardes van je hardeschijf nog in orde zijn (d.m.v. speedfan bijvoorbeeld)

• Berreber
@knightofn1753, ik durf niet te zeggen of hij niet goed "geconnect" zat, maar hij draait nu weer als een zonnetje, ik hoop alleen dat er geen verdere consequenties aan vast zitten.
en dat vroeg ik me gewoon af, maar sowieso bedankt!

EDIT: Het probleem deed zich weer voor, traag worden, vastlopen, uitvallen, nu heb ik dus de sata kabel verwisseld, pc start op deed het maar valt weer uit. nu heb ik dus alweer een andere poort geprobeerd en dat draait nu voor zo'n 5 minuten, iemand een idee wat hier aan de hand is? want de hdd valt als het ware na een tijdje uit, (spint niet meer op) en als ik dus in een andere sata poort probeert doet hij het weer.

ik heb nu de poorten 1 en 3 gehad, en hij zit nu in sata 5. kan het zo zijn dat de sata poorten stuk voor stuk overlijden of is de hdd kapot?

[ Voor 54% gewijzigd door Berreber op 23-09-2011 18:53 ]

Pagina: 1