En weer een probleem met overklokken

Pagina: 1
Acties:

• basjuh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-05 09:10
VOOR iemand ook maar zegt, dat ik een search moet doen. Heb ik gedaan, ik kan alleen niet vinden wat ik zoek. Ik heb het volgende probleem. Als ik mijn MSI k7 pro2-a met mijn duronneke 800 met 256 mb gehogen en de "overklokbios", met de L7 bruggetjes verbonden en de L1 uiteraard ook verbonden op een temperatuur van 34 graden (stressed 39 graden) op 950 Mhz laat draaien, geen probleem. Voltage staat op 1.625. Maar WAT ik ook probeer, bij 10 X 100 = 1000 (duh :)) Mhz, Gaat t allemaal goed, totdat het grafische deel van in mijn geval Whistler word geladen. Dan krijg ik een Pagefault_in_non_paged_area in de fatsys.???. Als ik een ebetje speel met de voltages, gaat t ook t zelfde, alleen krijg ik dan een irql_less_or_not_even in de ntoskernel. :r. Is er iemand die <i>hier</i> eravring mee heeft?

Weet t soms wel beter

Verwijderd

mijn ervaring: op een gegeven moment kannie gewoon niet hoger. Het ding gaat natuurlijk niet gegarandeerd naar de GHz, anders had AMD 'em wel als zodanig verkocht (ff theoretisch dan)

• basjuh
Klopt, dat begrijp ik. Maar hij doet t wel op 1000. Tot dat Windhoos om de hoek komt kijekn.... Daarom ga ik er van uit, dat ie t gewoon moet doen op 1 ghz

Weet t soms wel beter

Verwijderd

mijn p2-350 wil ook niet door windhoos heen op 490MHz, niets aan te doen...467 zo stabiel als iets, maar 490 boot ie soms niet eens, en soms wel en dan komt ie niet verder dat het windows-openingsscherm...

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Nee duh, pas als windows wordt gestart krijgt je cpu echt iets te doen. Sowieso zegt het niet zo veel hoe hoog je haalt zonder dat ie een goede test overleeft.

Ook lijkt mij die 1,625 volt nogal weinig, standaard is toch 1,75? dan zou ik sowieso boven gaan zitten...

• basjuh
Nee, standaard voor de Duron is 1,6 volt ofzow. Net iets lager de een T-bird. Hij krijgt zat te doen ja. Ik zal eens een benchmarkje downloaden, kijken, of tie superstressed ook nog de situatie overleeft...

Weet t soms wel beter

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-05 14:49
Windows 3.1 installeren. Wedden dat je ver boven de 1G komt ?

Ik heb 't probleem dat jij hebt ook.
Op 1Ghz is alles okee, 1050Mhz vertikt ie, zelfs op 2 volt.

specs: Duron 750@1001, Abit KT7, voltage mod, chrome orb. Is nu 48 graden stressed

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Verwijderd

Misschien slechte aardstralen in Hoogvliet?
:P

Verwijderd

Heeeeeeeeeeel simpel, is mischien al wel eens genoemd...

Als ie wel op een bepaalde snelheid post en pas laat (kan soms wel op het laatste moment van het opstarten of er net na zijn) toch hangt dan wil ie dus niet hoger, of mischien toch met meer koeling en hogere voltages...

Dit komt omdat hij onstabiel is op die snelheid en dat pas als er bepaalde instructies gebruikt worden dat ie dan pas problemen krijgt. Dat die instructies pas later komen, dat kan best

• basjuh
Ehehe, dank u zover. Nu word t steeds erger. Ik kom niet meer boven de 900 mhz. uit. Steeds als tie boot, boot ie ineens op 600 mhz. Ennuh Inttigant.. who r u? Ik bedoel how do you know my livingplace :? Maar goed.
Aan de koeling kan het niet liggen, temp is max 39 stressed en normaal 34 graden. Zie ik iets over het hoofd? btw. Iemand die een duron 800 heeft op een msi kt7pro2-a? Graag even ktakt opnemen met mij.....

Weet t soms wel beter

Verwijderd

1,6 volt?
Dat zou ik eerst eens op 1,85 zetten. Daarna eens 10x100 doen

• basjuh
Heb ik ook al gedaan. Dan boot ie OF netjes op 1000 en loopt whistler vast, OF hij bnoot op 600. Ergens zit er iets niet helemaal lekker in de bios denk ik. Mijn geheugen staat op AUTO ingestld. Die maar eens op "hard" op 133 zetten?

Weet t soms wel beter

Verwijderd

Toch een beetje maf ja..

De eerste fout is in het virtuele geheugen, dus de harde schijf, de tweede fout is de IRQ afhandeling in de BIOS/hardware.

Het lijkt dus op wat hardware problemen..

1) misschien de laatste drivers voor AT100?? (Geen ide, ben niet bekend met whistler..)
2) gewoon te ver overgeklokt. Kan, maar dan krijg je normaal andere boodschappen
3) Voedings problemen. Als de stroomverzorging te ver instort krijg je dit soort problemen. Erg vervelend omdat het alleen met vervanging door een betere voeding te controleren is. En 300 Watt is ook al geen garantie :'(
Hou dus met MBprobe of iets dergelijks de 5 volt waarde eens nauwkeurig in de gaten. 4,70 volt is b.v. echt te laag..
4) Probeer eens alle geheugen instellingen zo langzaam mogelijk te zetten in de BIOS. Probeer ook wat er gebeurt als het geheugen op 100 mhz staat i.p.v. 133 als je dat hebt ingesteld.

Veel succ6 ;)

Verwijderd

Dat ie ineens rare snelheden geeft moet je opnieuw kleuren. Zul je wel vaker tegenkomen, daarom wil ik ook meteen goed te werk gaan en zo'n tubetje geleidende lijm kopen. nooit meer kleuren, altijd goed alleen duur. hoorde zo'n 40 piek bij halfords maar als je dat met meerdere mensen kunt delen is het niet duur meer natuurlijk (hoeveel Hagenezen willen dit heheh).

Tja, wat betreft je cpu .... voltage omhoog knallen (zorg wel voor goede koeling) want 1,625 is niet veel. Je hebt de L7 bridges gekleurd dus je moet de 2,1volt halen. begin op 1,85 (default als je L7 hebt gekleurd volgens mij) en kijken wat ie dan doet.

• basjuh
Okee. De laatste 2 reacties waren de reacties waar ik naar zoek :). Ik heb inderdaad ATA100 Schijven, maar die draaien niet op ATA 100, daar via die drivers nog niet heeft, voor whistler. De win2k drivers werken namelijk niet. Verder staat me geheugen zoals de situatie NU is, op 100 MHZ. Ik draaide tot gisteren stabiel op 950 mhz, 9,5 x 100 met 1,675 volt. Dat doet ie nu ook niet meer. Ik zal vanmiddag eens gaan gummen. Verder las ik gisteren, dat ik de L6 brug ook kan inkleuren, zodat de multiplier vast staat. Die voltagecontrole heb ik draaien, kijk ik alleen niet naar. Zal die vanavond ook eens nakijken. Is het verstandig om: Alles uit te gummen, de laatste bios NOG een keer te installeren, de zooi op defaults te laden, te booten naar whistler, afsluiten en dan te gaan spelen met voltage/MP/FSB. Ofwel, gewoon "schoon" beginnen met de bios?

Weet t soms wel beter

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:27
Hoe staat je pci en agp bus devider??

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• basjuh
Hoe staat WAT? Ehehe. Ikku niet begrijpen. FSB staat in elk geval op 100 mhz, dus AGP en PCI zijn "overclocked" :)

Weet t soms wel beter

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Je FSB op 100mhz dan hebbie de PCI/AGP niet oc'ed:) die draaien gewoon binnen de specs:) pas bij 101mhz fsb begin je die te oc'en:)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Verwijderd

Schoon beginnen lijkt me het verstandigst maar..

Dat de machine opeens terugviel naar 600 (of soms 500) komt meestal omdat de BIOS 'ziet' dat de laatste poging mislukte, en worden bij de volgende boot alle instellingen overruled en de BIOS kiet zelf die lagere klok snelheid.

t'Hoeft dus naks met het inkleuren van doen te hebben :9

Verwijderd

Wat dat aan gaat ga ik met Hooi mee.

Helemaal schoon beginnen, daar de storingen uithalen, d.i. als er in je hardware/drivers/of wat dan ook iets niet goed zit, en vandaar uit voorzichtig weer beginnen met in de overdrive te gaan....

Engeltje nodig? >:)
Pagina: 1