Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb thuis twee draadloze routers. De linksys WRT54G en de Netgear WNR3500. Jammer, maar helaas kunnen op deze geen third party firmware (zoals DD-WRT). Nu woon ik in een studentenhuis waar een draadloze verbinding is. Ik wil niet met al mijn zooi op hetzelfde netwerk, maar mijn eigen draadloze netwerk (ook wat sneller, verbinding nu is max 54 MBps, verdeeld over 13 man :S). Mijn vraag bij deze is:

Is het mogelijk om met de Linksys het bestaande draadloze netwerk te ontvangen, deze via ethernet naar de Netgear en vanaf mijn Netgear een eigen draadloos netwerk te verspreiden?

Hoop dat iemand kan helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

De Linksys WRT54G heeft wel DD-WRT ondersteuning, sterker nog, ik gebruik hem momenteel als draadloze ontvanger met DD-WRT om internet in het tuinhuis te realiseren, met daaraan een cheap-ass draadloos routertje (via ethernet), waardoor het geheel als WiFi-extender werkt. (dit omdat smartphones veelal een te zwakke wifi-chipset hebben om het main-netwerk te bereiken). Ik haal hiermee rond de 20mbit/s download en upload richting het internet.

Eigenlijk kun jij precies hetzelfde doen, maar dan sluit je de Netgear er op aan en stel je deze in als Access point, waardoor je er drie bedrade (wan poort doet dan niet meer mee) en een hoop draadloze apparaten op aan kunt sluiten.

[ Voor 49% gewijzigd door donny007 op 20-09-2011 21:54 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tnx, maar ik heb dus de v7.0 van de wrt54g. Dat is de enige die niet wordt ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Ik denk dat je net buiten de boot valt, van alle Linksys 54G modellen heb je net dat ene type zonder DD-WRT support ;). OpenWRT en Tomato werken ook niet op dat model...

De Netgear WNR3500 is wel DD-WRT-compatible (tenzij je net weer de V1 hebt), maar dan zit je nog met de 54G als zender, en ga je er niet (veel) op vooruit.

[ Voor 57% gewijzigd door donny007 op 20-09-2011 22:14 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat is dus mijn probleem haha. Vandaar de vraag of ik de Linksys kan laten ontvnagen en met ethernet naar de Netgear en de Netgear laten verzenden.

Wat ook nog kan,....maar dat krijg ik niet voor elkaar. Mijn desktop het draadloze netwerk laten ontvangen, via LAN naar de Netgear en de Netgear een netwerk laten verzenden waarbij dus ook internet is. Heb het geprobeerd met netwerkbrug te maken en de opties delen, maar het lukt maar niet :'( Iemand een idee? Of third party software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Welk OS gebruik je? Onder Windows 7 kan je iets als Connectify of Virtual WiFi Router gebruiken. Ik heb het nooit geprobeerd onder Windows XP.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 15:03
Ik heb een WRT54GL met Tomato, dus ik ben niet zeker. Maar volgens mij zit er in de standaard firmware ook een optie "AP". Stel je 54G daar op in.
Als je dan een kabel in de switch-poorten steekt, kom je op het 'primaire' draadloze netwerk. Als je uw Netgear verbindt met één van die switch poorten, dan heb je uw eigen draadloze netwerk.

• donny007

donny007

Try the Nether!

De AP stand zet alleen de NAT/Router-functie uit, waardoor het apparaat als 4-poort switch met wireless zender (Access Point) werkt.

Als je hem als ontvanger wil gebruiken moet je een stand als "Wireless Client" of "Client Bridge" hebben.

Edit: Voor iets meer dan 2 tientjes heb je een vrij goede DD-WRT-compatible draadloze (N!) router: pricewatch: TP-Link TL-WR740N

[ Voor 36% gewijzigd door donny007 op 21-09-2011 21:19 ]

/dev/null

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, iedereen bedankt voor de hulp en de reacties! Heb mijn best gedaan, maar ik heb besloten om de tip van Try the Nether! op te volgen en NOG een router te kopen. Ik heb de Netgear WNDR 3700 besteld, morgen binnen en dan van het weekend ff knutselen.

Goeie keus?

In ieder geval iedereen bedankt voor de hulp!
Pagina: 1