WLAN Repeater aanrader?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy001
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-07-2024
Ik heb dus een probleem hier thuis, ik heb beneden in de gang (in een kast) een router staan, ik heb op de begane vloer perfect internet.

nu de 1e etage, daar heb ik op de gang ook nog wel redelijk goede verbinding, maar zodra je de kamers in gaat is de verbinding heel slecht en soms valt deze gewoon weg.

Ik zoek nu een WLAN repeater, deze wil ik op de 1e etage op de gang zetten en Alle computers die boven staan daarop laten connecten.

Ik vroeg me af wat nou een bewezen wlan repeater is voor onder de 100 euro, waarmee ik evensnel internet boven heb als beneden, of waarbij ik nauwelijks snelheid verlies boven.
Ook lees ik dat er veel problemen zijn met sommige repeaters, die het hele netwerk in de war gooien vandaar dat ik ook hulp vraag met het kiezen van een repeater.

Alvast Bedankt ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.Rotteveel87
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-09-2019
Hallo,

Wat je ook nog zou kunnen overwegen;

Ikzelf heb een wrt160NL van Linksys, deze werkt prima met dd-wrt, waardoor hij ook als een repeater ingesteld kan worden. Sindsdien nooit meer mijn connectie verloren!

mvg Kars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Heb je geen mogelijkheid om recht boven de meterkast naar boven te gaan en daar een 2e accespoint op te hangen? (langs een cv-buis af ofzo, of op zolder?)
Persoonlijk ben ik geen fan van repeaters, heb vaker meegemaakt dat zo'n ding meer last brengt dan gemak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy001
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-07-2024
Het probleem is dat de vorige eiegenaar van het huis de mogelijkheid om die buis erin te zetten niet heeft genomen...
(Hier baal ik al jaren ontzettend van, niet eens kabel tv boven)

Dus die optie valt af.

Ik zat zelf te denken om dan een draad naar de huiskamer te doen en in de huiskamer het onder de trap op te hangen, dan moet ik overal ook perfecte verbinding hebben denk ik..

Wat ik nog dacht als Volgende oplossing misschien:
Een super netwerkkaart kopen die gewoon super ontvangst heb (Weet niet of dit bestaat? :P) is dat een mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Een super netwerkkaart kopen die gewoon super ontvangst heb (Weet niet of dit bestaat? ) is dat een mogelijkheid?
Je bent niets met een krachtige netwerkkaart als je router niet even krachtig is. Over het algemeen zijn de meeste routers wel iets krachtiger dan de meeste ontvangers zodat je met een krachtiger/sensitievere ontvanger wel wat wint, maar je gaat niet hetzelfde effect hebben als een extra Access Point op een goede locatie.

Ik zou je overigens aanraden om van repeaters weg te blijven, tot nu toe heb ik het enkel in custom firmware (DD-WRT, OpenWRT, Tomato) fatsoenlijk zien werken.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:40

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Repeaters, lekker links laten liggen.
Kost je bandbreedte. Afhankelijk van het type repeater en gebruikte kanalen, is het helemaal niet gek als de Wifi snelheden in je -hele- huis daardoor droppen met meer dan 50%. WLAN is namelijk geen full duplex systeem, maar een simplex systeem. Om de beurt zenden dus. Een repeater erbij in je netwerk, betekend meer verdelen, dus tragere verbindingen.

Simpel gezegd: boor gewoon een gat naar boven, ethernet kabel erdoor (en meteen een coax voor kabel tv) en een 2e access point ophangen die op een compleet ander kanaal werkt. Daar ga je veel meer plezier aan hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door remco_k op 21-09-2011 00:37 ]

Alles kan stuk.

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:05
Als je inderdaad een mogelijkheid hebt om kabels te trekken, zou ik sowieso voor die mogelijkheid gaan. Dan heb je zekerheid van kwalitatieve verbinding en snelheid.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08 15:00

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Kijk eens naar het merk Engenius deze hebben meestal POE (adapter+blokje).
Ze zijn kwalitatief erg goed en ze hebben modellen die je eventueel buiten kan hangen.

Ook kun je bij deze het zendvermogen aanpassen van 10db tot 28db.

http://www.engeniustech.c...ies/EOA7535_Datasheet.pdf deze heb ik laatst nog mogen installeren :)

[ Voor 35% gewijzigd door prutser001 op 21-09-2011 07:59 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Pagina: 1