FTP mounten op NAS*

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neosmoke
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-07-2022
Hallo, misschien een rare vraag, ik heb een nas met een ftp ondersteuning, is het mogelijk om een map in de ftp te maken die linkt naar een andere ftp ( indien mogelijk dat je de gegevens niet ziet ip en inlog e.d.).

ben benieuwd...

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Je kan de inhoud van dat ftp account mounten in je os, en daarnaar symlinken.

Zoek eens op "mount ftp".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neosmoke
TOP dat is de term die ik nodig heb! bedankt ik zal even googlen

• neosmoke
Kun je een ftp mounten in een dlink DNS-320 ?

sudo curlftpfs -o allow_other ftp://myusername:mypassword@ftp.mydomain.com myftp

werkt helaas niet

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03
Waarom werkt het niet? Krijg je een foutmelding, zo ja welke?

• neosmoke
Ik zal zo even meer info geven moet even remote te werk gaan ben niet op locatie even wat poorten laten forwarden :-)

• neosmoke
als ik met telnet erin ga en inlog kom ik in een vage BusyBox v1.11.2 en dan ben ik de weg al kwijt :-)

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:32

Reptile209

- gers -

Wil je dat je NAS een 1-op-1 kopie van de files op die andere server heeft (zoek eens op FXP), of probeer je alleen een soort shortcut vanaf je computer of je NAS naar een andere server te maken? Is die andere server (ook) van jou, zodat je daar eventueel ook zaken kunt aanpassen?

offtopic:
Edit:

Had je deze thema-site over het tweaken van jouw NAS al gevonden: klik?

[ Voor 23% gewijzigd door Reptile209 op 21-09-2011 22:25 ]

Zo scherp als een voetbal!

• neosmoke
Ik wil graag dat er in mijn nas een map komt die verbonden is met een andere ftp (hieraan kan ik niets veranderen)

Dus iemand logt in via mijn ftp in zijn root staat een gemounte map naar die andere ftp. nu wil ik dat instellen met curlftpfs wil ik een ftp mounten maar nu heeft mijn nas geen curlftpfs geinstalleerd als ik sudo apt-get install curlftpfs zegt die: sudo: apt-get: command not found wat nu?

• job
neosmoke schreef op woensdag 21 september 2011 @ 21:57:
als ik met telnet erin ga en inlog kom ik in een vage BusyBox v1.11.2 en dan ben ik de weg al kwijt :-)
Dat heeft niets met niet werken te maken.
Je hebt de commandline bereikt, en tja.. hoe dat werkt kost tijd om achter te komen.
Lees je in :)
neosmoke schreef op woensdag 21 september 2011 @ 22:08:
zegt die: sudo: apt-get: command not found wat nu?
apt is een programma wat je gebruikt bij debian en ubuntu, op je dlink draait een andere distro.
Ga je eerst eens inlezen hoe je root rechten krijgt op je dlink, dat heb je namelijk nodig.

[ Voor 36% gewijzigd door job op 21-09-2011 22:43 ]

Verwijderd

Misschien kan je al eens beginnen met te vermelden welke NAS je hebt. Heb je al eens gekeken op de website van de fabrikant of de handleiding?

• neosmoke
Ik heb een DNS-320, stond al vermeld, ik heb er geen verstand van, maar ik zal even checken hoe ik de root rechten krijg e.d ( soms heb je een duwtje in de rug nodig :) morgen ga ik verder spelen

• job
nog een duwtje in de rug: zoek op de term fun_plug (uiteraard zoeken in combinatie met je type nas).

[ Voor 33% gewijzigd door job op 21-09-2011 22:57 ]

• neosmoke
de fun plug heb ik ;)

• job
Als je die "geinstalleerd" hebt, dan heb je root rechten en kan je een packet installer installeren.
ipkg is er sowieso voor je nas, en wellicht dat er nog anderen zijn. Met ipkg kan je aardig wat packets installeren (ipkg update, ipkg install naampacket).

Van curlftpfs weet ik verder niets, dus ik hoop dat ipkg curlftpfs kan installeren, zoniet dan moet je nog even door googlelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neosmoke
Ik kan helaas curlftpfs niet installeren onder ffp 0.5 Curl heb ik nu wel maar daar kan ik geen ftp mounten als map, nu is al m'n kennis op (dat was al niet veel ) haha ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NOS - titel edit

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Je zult op zijn minst fuse nodig hebben. Dat is een kernel module, en als die niet al aanwezig is wordt het lastig. Gelukkig gebruiken veel NASsen hem om NTFS schijven te kunnen mounten. Met 'lsmod' kun je zien of hij geladen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Waarom kun je het niet installeren? Wat gaat er fout? Welke commando's heb je geprobeerd? Wat voor foutmeldingen krijg je dan?

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neosmoke
Ik heb nu curlftpfs aan de gang, ik heb debian op m'n dns-320 gezet, maar nu probleem 456 :-)

Nu heb ik ik een map gemount, als ik deze map open dan zie ik netjes m'n bestanden van de externe ftp ( dit gaat via putty in de linux omgeving), prima. maar als ik m'n NAS benader vanuit windows verkenner dan zie ik de gemounte map staan, maar als ik deze open dan zie ik de bestanden niet van m'n ftp... Wat nu? Moet ik de map anders mounten?

ik heb code gebruikt: curlftpfs -o allow_other ftp://user:pass@ftp.example.com /mnt/HD/HD_a2/ftp/
Pagina: 1