• WarKel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-09-2021
Hallo Tweakers,

Ik heb sinds kort een Highpoint rocketraid 2320 controller in mijn server ingebouwd. Nu is er een kleine probleem ontstaan waar ik de oplossing niet van kan vinden.

Specs server:
Asus P8Z68-V Pro
Intel 2500K 1155
Enermax liberty 400watt
8GB kingston Ram
C: OCZ Vertex 2 30GB SSD
3* Samsung S-ata 1tb hdd
5* Hitachi S-ata 2tb hdd
1* Hitachi S-ata 3tb hdd

Het probleem ontstaat op de volgende manier. Na een verse Windows 7 Ultimate x64 installatie heb ik de Drivers van de RAID controller kunnen installeren. Dit werkt allemaal goed. De computer boot ook als deze geinstaleerd zijn. Maar zo gauw ik een HD insteek op deze controller start de computer niet meer verder op dan de tekst van het windows boot screen. Hierna begint deze weer opnieuw op te starten. En blijft hij loopen.
Het vreemde is dat als de computer aanstaat, en ik dan een HD inprik(de controller is HOT swappable) deze als een normale HD verschijnt in windows en ik deze ook normaal kan gebruiken.
Het gaat ergens mis maar ik kan niet vinden waar!
Als iemand iets weet om mij hierbij te helpen graag.

Ik heb ook al geprobeert verschillende groottes en merken HD's aan de controller te hangen en dan te booten. Hierbij werkt ook niets.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je al eens een ander PCIe slot geprobeerd? En heb je de bios al eens geupdate van je systeem, dat wil soms nog wel eens een compatibility issue fixen.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-05 20:44
Maakt het nog uit welke HD type?

Met Terw_Dan: je kunt compat issues hebben, update het bios en de firmware van de controller. Anders heb je misschien de ontzettende pech dat de hw combi niet werkt.

Bij mijn 2340 (de 2320 heb ik ook) kan ik niet meer booten van externe media met de controller in het systeem. Deze kaarten geven dus soms quirks.

TE KOOP | Microserver Gen8 + 8GB & SSD

• WarKel
Ander PCI slot werkt niet dat heb ik al geprobeert. Ik zal vanavond even checken of ik nog een bios update op mn bordje kan runnen. Nog niet naar gekeken.

En jammer dan is wel een kut antwoord :P. Je zou toch in deze tijd verwachten dat zoiets zou moeten kunnen werken met plug and play.

• WarKel
Jongens het heeft gewerkt!

Bios van het mobo + de raid controller geupdate en nu zijn er geen problemen meer!

Als dit geen internet zou zijn dan kregen jullie een mannelijk rugklopje!

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee