• itsmetom
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-07-2023
Hallo allemaal,
Ik zit met het volgende probleem ik heb 4 gb ram terwijl er nu maar 2 gb aanwezig schijnt te zijn..
Als ik mijn computer dan herstart geeft hij wel weer 4gb aan?

Ik zou om eerlijk te zijn niet weten waar te kijken bij apparaatbeheer?

Tom.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Eigenschappen van Deze Computer, je bios kun je ook controleren. Als je pc opstart, druk dan op tab zodat het opstartlogo verdwijnt, misschien kun je dan in die seconde zien hoveel ramgeheugen je pc geteld heeft.
Maar wat is nu eigenlijk je probleem?

• itsmetom
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-07-2023
Het probleem is dat de heletijd als ik mijn PC voor de eerste keer in de dag opstart mijn PC maar gebruik maakt van 2/4GB RAM geheugen. Als ik hem dan herstart, gebruikt me pc wel 4/4GB.

De eerste keer geven de eigenschappen van deze computer dan ook 2 GB RAM geheugen aan.
En de tweede keer naar de herstart 4GB RAM geheugen.

Verwijderd

Gebruik je een 64Bit besturingssysteem en/of een onboard videokaart?

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-01 13:00
probeer je ram eruit te halen, en dan weer indoen. of je ram van plek te wisselen.

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-01 10:31

JanW23

Mine mine mine mine

megadoom schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 20:28:
probeer je ram eruit te halen, en dan weer indoen. of je ram van plek te wisselen.
Memory remapping feature in je BIOS een keer aan zetten, opnieuw opstarten, uitzetten, opnieuew opstarten (of andersom).

Verwijderd

JanW23 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 10:29:
[...]

Memory remapping feature in je BIOS een keer aan zetten, opnieuw opstarten, uitzetten, opnieuew opstarten (of andersom).
Hoe weet jij of die optie aanwezig is?
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 20:22:
Gebruik je een 64Bit besturingssysteem en/of een onboard videokaart?
En geef eerst eens de specificaties van het systeem, op deze manier is het 'glazen bol' werk. En die heb ik helaas niet.
Pagina: 1