Lite On SHW-16H5S(lightscribe) en Windows 7

Pagina: 1
Acties:

• tim007
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-02-2024
Beste,

ik heb een Lite On SHW-16H5S. Dat is al een relatief oude drive(ide nog) met lightscribe.
Nu wil ik die gebruiken in mijn nieuwe pc met windows 7(64 bit).
Bij apparaatbeheer zie ik hem staan met typenummer en al, maar in de verkenner komt hij niet tevoorschijn als hij leeg is(wel bij computer, maar niet in de balk rechts). Wel wanneer er een dvd in zit.
Echter wil ik nu lightscribe kant maken, ontwerp gemaakt, maar hij wordt niet herkend :(, hij zegt dat er geen lightscribe disk in ligt, terwijl ik dat merk van dvd's reeds gebruikt heb met die drive...
Ook in nero kan ik geen cd/dvd branden daar ik mijn drive niet kan selecteren(alleen image drive zie ik)

Enig idee wat het de oplossing zou kunnen zijn?

[ Voor 13% gewijzigd door tim007 op 20-09-2011 20:11 ]

Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-01 23:12

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Een driver probleem misschien ?

''The LightScribe System Software (LSS) is required for proper operation of your LightScribe system. Updates are released regularly to support new hardware or recently introduced LightScribe CDs and DVDs, and will ensure optimal and reliable operation of your LightScribe Labeling system.''

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-02 17:05
Drivers?

Heeft hij een vaste drive letter toegewezen gekregen in diskmanagement?
Wellicht ruzie met een virtuele drive?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:21

Wildfire

Joy to the world!

Daar gaat het niet om, LightScribe zelf heeft een driver nodig. Dus niet een driver om je Lite-On zichtbaar te krijgen in Deze Computer enzo, maar puur een driver om LightScribe beschikbaar te maken voor programma's zoals Nero CoverDesigner.

Kortom, ga naar de LightScribe website om de driver op te halen --> http://www.lightscribe.co...windows/index.aspx?id=810

Maar met normaal branden van CD's/DVD's heeft dit verder niets te maken. Dat kan gewoon zonder dat de LightScribe driver aanwezig is.

[ Voor 15% gewijzigd door Wildfire op 21-09-2011 14:02 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-02 17:05
Wildfire schreef op woensdag 21 september 2011 @ 14:01:
Daar gaat het niet om, LightScribe zelf heeft een driver nodig.
Klopt, was ook de eerste optie van beide eerdere posters, maar aangezien de TS ook problemen heeft met nero de aanvulling.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• tim007
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-02-2024
Het probleem is ondertussen al opgelost

wat ik gedaan heb is eerst een de lightscribe software(lss) opgestart, en dan ging het via nero ook...

Verder kon ik geen dvd's branden ook, maar dat was zuiver omdat ik die pc gebruik met bureaublad deling, en dan heb je blijkbaar geen rechten om dvd's te branden. Dus heb ik er een scherm en toetsenbord en al aan gehangen en kon ik dvd's branden naar believen, stom, mja

Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999

Pagina: 1