Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Dit is mijn eerste post hier op tweakers.nl :P. Ik kreeg namelijk het volgend probleem en ik dacht laat ik eens maar bij tweakers aankloppen:

Dit weekend stond mijn laptop aan (HP dv7 1070ed) en was ik eventjes boodschappen doen. Bij terugkeer merkte ik dat de laptop een zwart beeld toonde met een vergrote windowscursor (welbekend probleem waarbij de enige oplossing het resetknopje is).

Nu dacht ik, "och, ik start even gewoon opnieuw op'. en bij het opstarten kreeg ik de "windows veilig modus menu". Ik selecteerde dus dat windows normaal opgestart moest worden, echter kreeg ik exact hetzelfde probleem én als mooi extraatje een blue screen.

Na een halfuurtje proberen te booten kwam ik bij de volgende conclusie:

Dit probleem kon niet opgelost worden door veilige modus in te schakelen (geen enkele optie uit die lijst werkte); niet door recovery (hij blijft bij het laden hangen); niet door opnieuw windows erop te gooien (de installatieprocedure blijft ook gewoon hangen als ik vanaf de dvd :? windows installatie opstart); en ook niet door meegeleverde HP recovery disks. Niks hielp.

Ik dacht dus, dat er iets mis zou zijn met het moederbord. Als laatste hoop ontkoppelde ik mijn hardeschijf (toshiba 320 gb, 5400) van mijn laptop om te kijken of er nog steeds hetzelfde probleem optrad.

Tot mijn grootste verbazing kon ik gewoon de windows installatieprocedure in! :/ . Nu wist ik dus dat mijn harde schijf niet in orde is. Daarom heb ik de dag daarna gelijk een nieuwe goedkope sata-2 harde schijf gekocht bij de Saturn, en heb ik hem gelijk mijn laptop in gegooid. Alles doet het nu prima en zonder problemen :).

Maar nu mijn frustratie. Ik wil nog wel al mijn belangrijke bestanden van mijn defecte harde schijf op mijn nieuwe schijf hebben om vervolgens de defecte schijf te formatteren. Echter, op het moment dat ik die defecte schijf als secundaire schijf de laptop in gooi (en dus boot als primary van de nieuwe harde schijf) dan krijg ik exact hetzelfde probleem (dus windows op de nieuwe schijf hangt weer bij het laden + zwart scherm).

Maar als ik de defecte schijf er weer uithaal dan loopt alles weer als een trein |:( .

Hoe kan dit? Mijn harde schijf kan toch niet zo hard verziekt zijn dat mijn latptop zelfs niet wilt booten als de defecte schijf secundair is? Enig idee hoe ik toch bij mijn bestanden kan?

Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

kijken voor een goedkope externe behuizing waar je je hd in kan zetten en dan aansluiten als hij is opgestart ?

of zoiets ?
http://www.alternate.nl/h...behoren&l3=Dockingstation

[ Voor 42% gewijzigd door chucky666 op 20-09-2011 19:11 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Eventueel via een Ubuntu live CD proberen om te kijken of je dan wel bij beide disks kan en dan overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snader2
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:19
Vorige week hetzelfde gehad met mijn HP, Ubuntu cdtje gebruikt en alles naar mijn NAS overgezet.

edit: te laat...

[ Voor 9% gewijzigd door snader2 op 20-09-2011 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
chucky666 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 19:09:
kijken voor een goedkope externe behuizing waar je je hd in kan zetten en dan aansluiten als hij is opgestart ?
Thanks, dat ik daar nog niet op kwam! Ik moet een eSATA behuizing/aansluiting hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
snader2 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 19:11:
Vorige week hetzelfde gehad met mijn HP, Ubuntu cdtje gebruikt en alles naar mijn NAS overgezet.

edit: te laat...
NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snader2
NAS= netwerkopslag, maar had net zo goed een externe harde schijf kunnen zijn in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zou dit niets zijn?

http://www.alternate.nl/h...bel_Powered_eSATA/461685/

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2011 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 19:13:
[...]

Thanks, dat ik daar nog niet op kwam! Ik moet een eSATA behuizing/aansluiting hebben.
Of een Sata naar ESata kabeltje... Heb ik zelf ook en werkt 10 keer gemakkelijker dan steeds die harddisk in/uit te bouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bartjezz schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 19:18:
[...]

Of een Sata naar ESata kabeltje... Heb ik zelf ook en werkt 10 keer gemakkelijker dan steeds die harddisk in/uit te bouwen...
Inderdaad, maar ik zou heel graag mijn defecte schijf willen blijven gebruiken. Dus ik wil hem formatteren via dat esata kabeltje en dan mijn laptop in gooien. Alleen ik moet duimen dat er hardwarematisch niets aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Defecte schijf = data snel kopieren en daarna weggooien. Defect = Defect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
johnkeates schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 19:23:
RMA die handel! of garantie claimen bij de vendor waar je de laptop hebt gekocht.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
johnkeates schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 19:23:
Dat weet ik dus niet, er kan ook iets zijn dat het geinfecteerd is met een bootsector virus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snader2
Zit er geen HP system check op ofzo? Even kijken bij het opstarten. Gewoon zoiezo even met linux cd je data backuppen. In de meeste linux versie kun je wel even je schijf checken, dan zul je waarschijnlijk zien dat hij niet helemaal perfect meer is.
Pagina: 1