Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zo nu en dan krijg ik de verkeerde cover op mijn 'Wall" van de NMJ en soms uiteraard helemaal geen cover.

Dit is natuurlijk op te lossen door gebruik te maken van de NMJtoolbox vanaf de pc.
Handmatig zoek ik het TT id nummer op IMDB en vul ik mijn colletie aan of vervang ik een verkeerde cover.

Nu heb ik een aantal covers aangepast en wanneer ik de NMJ handmatig bijwerk, pakt ie toch steeds weer die verkeerde covers die ik helemaal niet wil.

De achtergrond screenshot blijft wel intact, alleen de echte covers worden op de een of andere reden toch weer vervangen.

Weet iemand hoe je dit kan oplossen?

• MaceNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-08 08:48
Jawel,

Door niet meer de auto rescan uit te voeren, in setup menu kan je dat uitzetten.

Dwz dat je alle updates via NMHtoolbox moet doen. Overigens hoef je niet elke keer te zoeken. Ga naar het bestaande record en klik op Themoviedb linksonder, linker veld vinkje aan bij update en dan een cover selecteren.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie ten eerste!

Autoscan heb ik zowieso uit staan. Vanwege de irritatie dat de nmj elke gaat scannen als ik deze opstart.
Dus alleen wanneer ik er weer wat nieuws op heb gezet, doe ik in het menu van de nmj handmatig bijwerken, zodat de nieuwe covers worden gezocht...

Je tweede punt vat ik helaas niet helemaal.
Als ik via de pc een cover handmatig plaats via de toolbox, staat deze niet direct in de nmj op de tv.
Ik zal (volgens mij) toch eerst even handmatig moeten bijwerken....?

Dan worden ze zichtbaar, alleen een enkeling wordt dan ook vervangen door (imdb?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaceNL
peejay,

Wat ik doe is het volgende :

NMJ Editor voeg ik bv een film toe, IMDB nummer invoeren,type op Movie,dmv van TheMovieDB krijg je de cover optie, vink update thumbnail voor beide aan en kies altijd de volgende, want de eerste is een rood kruis.

Voor series doe ik het volgende, nieuwe serie, IMDB nummer invoeren,type TV, de losse series toevoegen en opslaan.

Vervolgens ga je naar je popcorn en sluit je NMJ af door even op de rode knop te drukken, vervolgens weer op de rode knop en je ziet je film (met cover staan) druk op ok en vervolgens doe je die refetch optie en alles wordt netjes aangevuld. Voor series doe je hetzelfde, refetch en er al zal een cover komen. Tevens wordt dan de cast en type geupdate.

Dus geen update meer doen via NMJ want dan raak je je covers weer kwijt.

Voor films is dit perfect en werkt goed, voor series is het vervelend omdat je handmatig ze moet toevoegen (via toolbox) en vervolgens weer een refetch moet doen op de namen correct erin te krijgen.

Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.

[ Voor 4% gewijzigd door MaceNL op 05-10-2011 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi MaceNl,
NMJ Editor? Ik neem aan dat je de NMJToolbox bedoeld..?
Zo ja,. hoe bedoel je een film toevoegen? Ik krijg ze alleen zichtbaar in de lijst van de NMJtoolbox als ik eerst mijn PH op de tv aansluit, de boel handmatig bijwerk en vervolgens weer aansluit op de PC en de toolbox opstart. dan staan bij mij de 'nieuwe' films ertussen. Als het nmj de nieuwe films nog niet heeft voorzien van de info en covers, doe ik dit dus handmatig met de nmjtoolbox.
De term refetch zegt me even niets...?
haha, je zal wel denken, pff. ben een beetje een leek hierin, maar eea wordt wel duidelijk, helaas nog niet helemaal.
Groot verschil zou kunnen zijn dat ik fysiek met de PH moet slepen tussen de pc en tv. Op de pc met de usb om data/films erop te gooien en met de tv om bij te werken en uiteraard te kijken. (als ie in de tv zit, zit er wel een utp kabel in de PH.

heel verhaal, als je nog de energie heb om hier op te reageren.... haha, zo niet begrijp ik het, zo ja, ben ik benieuwd naar je reactie!!
gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaceNL
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 21:19:
Zo ja,. hoe bedoel je een film toevoegen? Ik krijg ze alleen zichtbaar in de lijst van de NMJtoolbox als ik eerst mijn PH op de tv aansluit, de boel handmatig bijwerk en vervolgens weer aansluit op de PC en de toolbox opstart. dan staan bij mij de 'nieuwe' films ertussen. Als het nmj de nieuwe films nog niet heeft voorzien van de info en covers, doe ik dit dus handmatig met de nmjtoolbox.
De term refetch zegt me even niets...?
Als je NMT Toolbox opstart en je database opent.

Dan kan je kieze voor New.

Voeg hier de film toe, zet type ook op film, zoek het imdb nummer op via imdb.com en vul deze in, vervolgens krijg je een scherm te zien met de covers, selecteer het vinkje bij de eerste twee en selecteer de cover die je wilt.

Voor series doe je hetzelfde :

New, voeg alle afleveringen eerst toe, zet type op TV, zoek imdb nummer op. Klik op OK, nu krijg je geen cover te zien omdat TheMovie shizzle alleen werkt met Movies.

Nu ga je naar de popcorn toe, start deze even opnieuw op. Vervolgens ga je naar de film die je hebt toegevoegd, als je dan op OK klikt kom je in dat overzicht terecht, met play, delete etc, daar staat ook een update of refetch (zit op me werk dus weet niet zeker) en dat update hij de cast en genres etc.

Als je series hebt toegevoegd ga je naar series, daar zie je dan je serie staan zonder cover, selecteer deze en doe ook een update/refetch, wordt helemaal ingevuld voor je met cover.

Dus geen update meer doen via NMJ want dan raak je je covers kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag!

Nou je duidelijke uitleg heeft me erg geholpen!
Het werkt en voortaan zal ik films en covers op deze manier gaan toevoegen.

jammer dat het niet helemaal werkt met de covers voor series, maarja je kunt niet alles hebben.

Verder ben ik nog wel beneiwud hoe je het doet met video ts. bestanden toevoegen, naar mijn idee gaat dit ook niet helemaal. het lijkt erop dat je alle losse bestanden moet toevoegen en dat lijkt mij niet de bedoeling...

normaals hartelijk dank voor je uitleg!

gr.
peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
even een correctie op laatste bericht.
Je gaf dus wel aan dat je covers van series kunt hebben ermee.
Het werkt alleen iets anders.

Ik heb het wel geprobeerd, maar tevergeefs helaas.

Eerst deed ik het bij de serie dexter, dit werd de tekenfilm dexter.
en ik probeerde het bij de serie Terra Nova, hier kan helaas niets van worden gevonden
Op de manier met het re-fetch bedoel ik.

gr.
Peter
Pagina: 1