Provider blokkeert SMTP op zakelijke verbinding.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 13:37
Ik moet binnen 2 weken de mail van iets van 30 domeinen laten binnenkomen via een nieuwe zakelijke internet verbinding. Wij hebben zelf een virus en spamfilter draaien. Echter blijkt de provider van de nieuwe verbinding zowel binnenkomend als uitgaand SMTP verkeer te blokkeren uit oogpunt van beveiliging. Hier geloof ik niets van want als dat waar was dan hadden ze wel alleen het uitgaande SMTP verkeer geblokkeert.

Om het nog leuker te maken vragen ze ook nog eens geld per maand en per domein om de mail door te sturen!

Is dit wel toegestaan? Ook omdat de wet netneutraliteit al is aangenomen en voor het einde van het jaar actief wordt?

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Flyduck schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 18:49:
Is dit wel toegestaan? Ook omdat de wet netneutraliteit al is aangenomen en voor het einde van het jaar actief wordt?
Waarom zou dit niet mogen? Laat het contract nakijken om te zien of de provider dit inderdaad mag doen. Ik zou even navraag doen bij degene die het contract heeft afgesloten en de provider van de zakelijke verbinding heeft gekozen. Hoe heb je getest dat de inkomende SMTP dicht zit?

Het zou handig zijn als je veel specifieker bent in de informatie.
- internetprovider?
- hoe getest?
- ook zonder virusscanner/spamfilter/firewall getest?

[ Voor 35% gewijzigd door gambieter op 20-09-2011 19:01 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Uitgaande SMTP verkeer blokkeren? Dat zou betekenen dat je nooit kan mailen. Maar heb je in je mailserver wel de juiste uitgaande SMTP-server van de nieuwe ISP gebruikt? Als je de oude ISP neemt zal dat niet werken, vanwege de open relay voor spam.

Uit jouw verhaal maak ik op dat mailen nooit op die lijn zou kunnen behalve gmail of hotmail.

Weet je zeker dat je zelf niet iets verkeerd hebt gedaan? inkomend SMTP kan ik nog begrijpen (op een prive-lijn), maar uitgaand? Dan zou je nooit met een offline client kunnen mailen.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 19:43
Welke zakelijke provider?
Welk abonnement?