Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Win7] bsod na veranderen (boot maxmemory)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

mijn pc (windows 7 64bit), herkent ineens nog maar 4gb vd 6gb ram,
dus toen las ik ergens op een forum, probeer eens:
"msconfig -> opstart opties (oid), geavanceerde opties, en vink maximaal geheugen (oid) aan, en zet het op nul, en start dan de pc eens opnieuw op. dus ik deed dat, hopende op dat het werkte, maar nu krijg ik alleen nog maar een BSOD, ik kan zelfs niet meer in veilige modus om het terug te veranderen, dan geeft hij ook al een BSOD

Opstartherstel levert niks op, foutopsporings nog iets werkt ook niet meer, systeemherstel heeft geen herstelpunten.

ik ben ten einde raad....
Als ik windows "normaal starten" doe dan blijft hij hangen op het
"windows starten" logo.

Al kon ik maar weer in veilige modus dan was ik al een heel eind, maar ik kan niet meer in windows komen dus ik kan niks meer terugzetten.

wat ik gedaan heb komt hier op neer, maar dan in windows 7:
Afbeeldingslocatie: http://img684.imageshack.us/img684/7277/maxmem.jpg

Als iemand mij kan helpen ben ik die eeuwig dankbaar, bij voorbaad dank!

edit: hier de BSOD

Afbeeldingslocatie: http://img830.imageshack.us/img830/4396/bsod.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2011 18:57 ]

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-11 20:56

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Is het niet zo dat het alleen werkt om maxmem uit te zetten? Wat je kunt proberen is je hdd in een andere pc er bij in te hangen en dan via de werkende pc je boot.ini aan te passen op je niet werkende windows schijf en dus /maxmem weg te halen of te vergroten naar 4096 (4GB) of 6144 (6GB).

edit: Nevermind, je gebruikt Windows 7. Al geprobeert te booten vanaf de Windows 7 installatie DVD en voor repareren te kiezen of je BCD te rebuilden?

[ Voor 27% gewijzigd door Ventieldopje op 20-09-2011 18:49 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Verwijderd

Topicstarter
heb trouwens net een foto kunnen nemen vd bsod, lees post ^

even heel erg noob van mij, maar als ik die cd erin doe komt er dan automatisch een scherm? of moet ik nog iets doen in de bios? (waar ik zelf huiverig voor ben om te doen)en dan repareren kies, gaan er dan dingen verloren?, en ik kom zelf niet aan mijn hardware van mijn pc. dus hdd eruit halen zit er niet in.

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Als je dit soort dingen nog niet vaker hebt gedaan en geen instellingen durft te doen in het BIOS dan raad ik aan een goede kennis te vragen die er verstand van heeft en bijv. kan proberen wat ik net beschreven heb of naar een computer zaak te gaan.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-11 06:29
download ergens een linux live-cd, boot ervan, en wijzig c:\boot.ini
volgens mij heb je zojuist windows verteld dat-ie 0 bytes geheugen mag gebruiken O+

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

0siris schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 19:02:
download ergens een linux live-cd, boot ervan, en wijzig c:\boot.ini
volgens mij heb je zojuist windows verteld dat-ie 0 bytes geheugen mag gebruiken O+
Als je even goed leest zie je dat hij Windows 7 gebruikt, dit gaat dus niet werken ;)

www.maartendeboer.net

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:11
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 18:44:
hey,

mijn pc (windows 7 64bit), herkent ineens nog maar 4gb vd 6gb ram,
Begin, voor je probeert je systeemdisk te fixen of een herinstallatie gaat doen, eens met het testen van je hardware? Als een van je geheugenmodules kapot is ben je straks van de regen in drup, dan zou zomaar je backups corrupt kunnen raken.

Doe eerst memtest en probeer er achter te komen of er een geheugenmodule kapot is?
Als je geheugen ok is kun je proberen je bestaande installatie te fixen:

Die Stop error betekent dat er gelezen wordt in niet gealloceerd geheugen. Omdat de functie die je gebruikt niet 'gedocumenteerd' is, kan het zomaar zijn dat je machine nog wel zou kunnen starten als het geheugen wat wel gebruikt kan worden (dwz de hoeveel geheugen die gealloceerd is nadat jouw ingegeven waarde van 0 door het bootloader gelezen is) maar aaneengesloten is. Je zou kunnen kijken of in je BIOS eventuele memory holes kunt uitzetten. http://blogs.msdn.com/b/o...e/2007/01/26/1537079.aspx

Het is natuurlijk mogelijk dat er een driver probeert te starten die er van uit gaat dat er gewoon geheugen beschikbaar is op een bepaald adres dat buiten het gebied ligt, dat door /MAXMEM gezet is. Dan gaat het gewoon niet werken (Of dat nou 0,1,64 of 128 MB is)

En als bovenstaande niet werkt, zou je via de repair console de BCD data moeten editen; heb ik geen ervaring mee ;)

Andere optie is je disk met een ander OS te benaderen, alle data te backuppen en een schone herinstallatie doen. Wees dan wel zeker dat je hardware betrouwbaar is.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Last Known Good Configuration al geprobeert?

https://discord.com/invite/tweakers

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:54

Quad

Doof

Windows installatie DVD plaatsen, vervolgens herstellen, in commandline CHKDSK X: /R (Waar x staat voor het station waar windows op staat, dat moet je ff kijken).
Vaak vind hij dan wel het probleem en repareert hij het.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat heeft weinig nut als het probleem niet de disk is maar de boot configuration.
Je zal de BCD offline moeten editten in de Recovery environment.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-11 06:29
Ventieldopje schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 19:04:Als je even goed leest zie je dat hij Windows 7 gebruikt, dit gaat dus niet werken ;)
Ik heb goed gelezen, maar merk nu pas aan mijn eigen pc dat windows 7 geen boot.ini heeft, dat wist ik niet, I stand corrected 8)7.

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Quad

Quad

Doof

alt-92 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 21:04:
Dat heeft weinig nut als het probleem niet de disk is maar de boot configuration.
Je zal de BCD offline moeten editten in de Recovery environment.
checkdisk zal de opstart wel fixen namelijk.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:41
met win7 disc naar recovery mode fixmbr en vervolgens fixmbr uitvoeren geheid dat het het probleem oplost als er geen kappotte HW aanwezig is. de boot.ini wordt dan opnieuw gecreerd.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Er
IS
geen
boot.ini

Lezen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Quad

Quad

Doof

Dan moet hij gefixt worden met een Windows 7 bootmanager. bijv. deze: http://www.vistabootpro.org/

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Mensen wat is er nou zo moeilijk om gewoon even te booten van de Windows 7 installatie DVD, naar de recovery modus te gaan en daar de commandline te openen en dan je BCD te rebuilden / editen. Geen speciale tools of fratsen voor nodig!

Zoals alt-92 ook al zegt, hier lijkt wel niemand te lezen, dit heb ik namelijk al lang in de edit van mijn 1e reactie van dit topic geschreven.

www.maartendeboer.net

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:11
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 18:56:
heb trouwens net een foto kunnen nemen vd bsod, lees post ^

even heel erg noob van mij, maar als ik die cd erin doe komt er dan automatisch een scherm? of moet ik nog iets doen in de bios? (waar ik zelf huiverig voor ben om te doen)en dan repareren kies, gaan er dan dingen verloren?, en ik kom zelf niet aan mijn hardware van mijn pc. dus hdd eruit halen zit er niet in.
@Ventieldopje, TS verzet vanwege een of ander forum een Advanced Boot optie van Windows nadat geheugen 'verdwenen' is en komt vervolgens niet meer in z'n systeem. Het heeft weinig zin te roepen dat iets eenvoudig is, als uit de reacties van TS blijkt dat hij met de te zetten stappen niet vertrouwd is. Dan kun je inderdaad beter doorverwijzen naar een derde, zoals je al gedaan hebt.

@punisher001, waar zie je dat je 2GB kwijt bent? Bij het starten van de machine?
Pagina: 1