Toon posts:

Koeler onder de socket/mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat ff te denken en om ipv alleen casefans aan de bovenkant van het mobo te doen kun je ze natuurlijk aan de onderkant van het mobo plaatsen (alleen niet bij desktops natuurlijk) Vooral achter de socket kan ik met voorstellen dat het aandig wat resultaat op kan leveren. Een nadeel, een fan is 2.5cm dik en de ruimte tussen het mobo en de buitenkant van de kast is dat meestal niet. De fan zal er na wat zaagwerk dus ongeveer 1 a 1.5 cm uitsteken :( Das wel ontzettend kut vooral als je vaakt met je case in de auto gaat.

Weet iemand misschien of je ergens kasefans kunt kopen van 1 a 1.5 cm dik? Het lieft 92 of 80mm

Verwijderd

Topicstarter
iemand een idee?

Verwijderd

www.oc-shop.nl heeft een heatsink en fan (Alpha FC-PAL15U) die in totaal 25mm hoog is (15 voor de heatsink en 10 voor de fan).

Verder kun je kijken op www.sunon.com, www.papst.de en www.panasonic.com (Panaflo)... Ik meen dat Sunon speciale fans heeft met een hele kleine afmeting (dikte).

Succes

Verwijderd

Ik heb op www.conrad.nl een zien staan, moet je even zoeken

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-05 05:58
ik heb ook op conrad wat gezien. Op me v5 zitten trouwens fans van .5 cm dik ofzo.
AVID ofzow...
Anywayz ik kan je wel vertellen dat het goed helpt. Ik heb een slot-a'tje zonder plastic kap en er blazen 2x 80mm met tot. 80cfm tegen de achterkant aan. scheelt ongeveer 8-12 graden (stressed/idle that is).

Edit:
DOH! verkeerd om!

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

Op http://www.sunon.com.tw/index_en.htm staat dus wat info...40x40x8mm. Er zijn ook fans met een dikte van 6mm.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ook aan het zoeken geweest en ik heb ook het een en ander gevonden. Alleen het nadeel is dat die dunne fans ook gelijk heel klein zijn. Ik wil gewoon groote 80x80 of 92x92. Die kleintjes zijn en veel duurden en ze blanzen heel slecht. Ik wil eigelijk binnenkort een nieuwe kast gaan kopen.

Is er iemand die mij kan vertellen waar ik een bigtower koop waarin het mobo meer dan 2.5cm van de buitenkant af zit?

Ik kan de fans er natuurlijk ook aan de buitenkant gewoon op doen. Het lijkt me alleen niet mooi en een beetje lastig om te vervoeren, met een lan ofzo. Heeft iemand hier ervaring mee?

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Denk je echt dat het gaat werken? Ik heb er zelf nog nooit aan gedacht, maar het kan best werken.

Je moet alleen wel door die bodemplaat heen, kan dat wel?

Verwijderd

LOL dremeltje???

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 21 maart 2001 15:23 schreef Artcore_Trooper het volgende:
Denk je echt dat het gaat werken? Ik heb er zelf nog nooit aan gedacht, maar het kan best werken.

Je moet alleen wel door die bodemplaat heen, kan dat wel?
Gewoon een gat zagen dacht ik zelf

Verwijderd

Je zou natuurlijk ook 4 van die 40 mm fans in een 2x2 matrixjekunnen gebruiken.
=> 40+40= 80mm breed
=> 40+40= 80 mm hoog
*D

Verwijderd

Topicstarter
dacht zelf meer aan een gatenzaag of decoupeer zaag, maja dremel kan ook, iemand in de buurt van rotterdam met een dremel?

Verwijderd

hmm wat koel je eigenlijk dan de processor of je sensor?

• Artcore
  • Niet online
Ik bedoel zitten er geen schroeven op de plek waar je moet zagen dan?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 21 maart 2001 15:26 schreef BrassMonkey het volgende:
Je zou natuurlijk ook 4 van die 40 mm fans in een 2x2 matrixjekunnen gebruiken.
=> 40+40= 80mm breed
=> 40+40= 80 mm hoog
*D
dan zit er gelijk voor 100 piek fans onder

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 21 maart 2001 15:32 schreef Artcore_Trooper het volgende:
Ik bedoel zitten er geen schroeven op de plek waar je moet zagen dan?
Nee

• Artcore
  • Niet online
Oeps.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 21 maart 2001 15:31 schreef henk_j het volgende:
Waarschijnlijk beide:)/:(

• Artcore
  • Niet online
Op woensdag 21 maart 2001 15:34 schreef Hawk666 het volgende:

[..]

Nee
Ok ;)

Verwijderd

Op woensdag 21 maart 2001 15:31 schreef henk_j het volgende:
De kast wand :+

Verwijderd

Op woensdag 21 maart 2001 15:35 schreef Hawk666 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk beide:)/:(
daar was ik ook al bang voor hoeveel van je gemeten koeling is reeel is het dan nog wel interesant

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 21 maart 2001 15:49 schreef henk_j het volgende:

[..]

daar was ik ook al bang voor hoeveel van je gemeten koeling is reeel is het dan nog wel interesant
Dat weet ik niet precies, ik weet wel dat de onderkant van mijn GF1 (kan nu niet bij m'n mobo maar zal ook wel zo zijn) flink heet is, Een beetje koeling zal ook hier dus geen overbodige luxe zijn. Ik ga het gewoon proberen, wat kost een fannetje nou?

Ik heb trouwens als wat gevonden, Suson heeft fans van 60x60x10/15 mm dat is wel goed zo. Nu nog de vraag,

Wie verkoopt deze fannetjes in Nederland?

• Artcore
  • Niet online
Kijk anders eens in de tabel van mxhans.
Die kun je hier vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 21 maart 2001 16:14 schreef Artcore_Trooper het volgende:
Kijk anders eens in de tabel van mxhans.
Die kun je hier vinden.
Ik kende die tabel al, heb ff gekeken maar er staan alleen maar van die dikke fans

Verwijderd

Topicstarter
niemand een idee

Verwijderd

Topicstarter
nog één poging dan:

Wie weet waar ik dunne 10 of 15 mm maar grote vanaf 60 x 60 mm kan kopen. Sunon heeft dat soort fans maar ik weet niet hoe ik er aan kom.

TIA

Hawk

Verwijderd

Delta heeft die fan, wel een herrie bak.

Het is de fan die op de PEP66 wordt gezet zodattie op een KT7 moederbord past.

Kijk maar naar deze.
Afbeeldingslocatie: http://2cooltek.safeshopper.com/images/bu0v9q7w.jpg
http://2cooltek.safeshopper.com/6/199.htm?670

http://2cooltek.safeshopper.com/index.htm?670 heeft um dus.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 21 maart 2001 22:17 schreef Hooi het volgende:
Delta heeft die fan, wel een herrie bak.

Het is de fan die op de PEP66 wordt gezet zodattie op een KT7 moederbord past.

Kijk maar naar deze.
[afbeelding]
http://2cooltek.safeshopper.com/6/199.htm?670

http://2cooltek.safeshopper.com/index.htm?670 heeft um dus.
Dit lijkt me wel een goeie, lekker plat, lekker veel power, ALLEEN EEN BEETJE HERRIE!!!

Oja, waar koop je deze in Nederland?

Verwijderd

Topicstarter
ik zou 'm natuurlijk wel op 7 volt kunnen laten lopen. Ideetje :) Verder lijkt me die fan wel :9 alleen nu nog weten waar ik 'm in NL kan bestellen, en anders toch maar ff uit de vs laten komen.

Verwijderd

Pfff.. in Nederland..

Probeer eerst eens een leverancier te vinden die de Alpha PEP66 koeler voor de KT7 serie moederborden verkoopt te vinden, en vraag ze dan gewoon of je een losse fan kunt kopen.
Die fan wordt namelijk vrijwel alleen gebruikt om die koeler op een Abit KT7 serie moederbord te laten passen.

Je kunt ook de OC-Shop vragen of ze hem voor je kunnen bestellen, aangezien ze toch al Delta fans voeren. ;)

Verwijderd

Topicstarter
alles bij elkaar wordt het wel een dure grap, als ik bij de oc-shop iets koop om het te laten opsturen kost me dat 25 piek. voor de fan zal ik al met al ook wel 50 piek kwijt zijn om 'm uit amerika te laten komen, schiet allemaal niet op. Ik denk dat ik maar gewoon bij Informatique, is vlakbij, een justcooler 8 cm fan haal en dat ik die er achter pleur, steekt ie we een beetje uit maja. He nou kom ik ineens op een nog veel beter ideetje: Ik was toch al van plan een Abit kt7a met duron 800 en coolermaster 1.2 te gaan kopen, alleen de coolermaster 60mm fan wilde ik vervangen door een 80mm dus houd ik ineens een 60mm over :) Deze is 1.5cm dik en ik denk dat dat precies goed is voor mijn plannetje:)

Verwijderd

Lijkt me een heel goed idee ja. Vaak zit er inderdaad een dunne fan op zon heatsink.

Alleen zal zo'n 16 cfm fannetje ook weing zoden aan de dijk zetten misschien.

Laat ons maar horen wat er gebeurt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 22 maart 2001 17:16 schreef Hooi het volgende:
Lijkt me een heel goed idee ja. Vaak zit er inderdaad een dunne fan op zon heatsink.

Alleen zal zo'n 16 cfm fannetje ook weing zoden aan de dijk zetten misschien.

Laat ons maar horen wat er gebeurt ;)
De fan is 1.5 cm dik, dat past dus net, hij heeft een luchtstroom van 15 cfm en hij maakt 32,8 DBA herrie. Weet niet of het heel er veel help maar slecht zal het zeker niet zijn.

Er is ook nog een andere optie. Informatique verkoopt ook hele dunne socket 370 heatsinks met fan, ik zou gewoon zo'n heatsink op men mobo kunnen lijmen. Dit is wat ik bedoel:

http://shop.informatique.nl/cgi-win/i.exe?A=131064

wat denk jij dat beter is?

Verwijderd

Zou je die fan niet op de buitenkant van je kast kunnen monteren? Dan steekt ie wel uit, maar dan zit je niet met het probleem van dikte enzo. Ff een gat in je kast en bodem plaat maken en klaar.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 22 maart 2001 18:07 schreef Tweaky het volgende:
Zou je die fan niet op de buitenkant van je kast kunnen monteren? Dan steekt ie wel uit, maar dan zit je niet met het probleem van dikte enzo. Ff een gat in je kast en bodem plaat maken en klaar.
Daar heb ik vanzelfsprekend ook al over na gedacht maar ik vind het niet zo heel erg mooi en wat me nog een groter probleem lijkt is het vervoeren, als ik mijn kast in de auto meeneem in een volle kofferbak met nog allerlei extra shit erbij ben ik bang dat ie blijft haken als ik 'm eruit haal. Misschien probeer ik het gewoon toch wel hoor. Maar als het binnen kan is het fijner.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee? zou ik deze heatsink+fan combo direct op de andere kant van het mobo kunnen plakken of zou dit niet werken?

http://shop.informatique.nl/cgi-win/i.exe?A=131064

Verwijderd

hier bij conrad voor f5,50 p/s
vanaf 3 voor f4,50
vanaf 10 voor f3,50

[img]"http://members.chello.nl/~j.kwarten/vent40-40-10.jpg[/img]

Produktinformatie

Voor toepassing in de be- en ontluchting van computersystemen, netvoedingen, hobby en modelbouw.Technische spec.: Voedingsspanning 12 V = · Stroomverbruik 80 mA · Toerental 4.100 omw/min · Vermogensopname 0,96 W · Afm. (lxbxh) 40 x 40 x 10 mm · Aansluiting d.m.v. kabel

bestnr 463450

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 22 maart 2001 21:49 schreef kneusje het volgende:
hier bij conrad voor f5,50 p/s
vanaf 3 voor f4,50
vanaf 10 voor f3,50

[afbeelding]

Produktinformatie

Voor toepassing in de be- en ontluchting van computersystemen, netvoedingen, hobby en modelbouw.Technische spec.: Voedingsspanning 12 V = · Stroomverbruik 80 mA · Toerental 4.100 omw/min · Vermogensopname 0,96 W · Afm. (lxbxh) 40 x 40 x 10 mm · Aansluiting d.m.v. kabel

bestnr 463450
Dit is zeker een optie, ik vind 'm alleen net iets te klein. Ik verdenkt deze fan er ook van dat ie nog al wat herrie maakt, het toerental is er wel naar. Maja voor 5 piek kan ik er wel een bestellen, weinig buil aan te vallen.

Ik zat net ff te denken, als ik nou bij ons op school bij handarbeid ff een stuk blik jat. Daar maak ik dan een gat van 80 mm in en schroef ik een 80mm van achter, vervolgens sla ik het blik wat nog over de fan heen steekt schuin naar beneden kijk zo:

00000000000000000000
00/00000000000000\00
0/0000000000000000\0
/000000000000000000\

Je moet ff de nulletjes wegdenken maar dat moest, anders gooide ie alles op een hoop.

Op deze manier kan de fan gewoon een stukje uitsteken terwijl hij bij vervoer nergens achter blijf haken. Tis maar een idee

Verwijderd

Topicstarter
bij nader inzien is dit toch een slecht idee, ik ga wel gewoon die platte coolermaster fan gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 23 maart 2001 11:28 schreef Hawk666 het volgende:
bij nader inzien is dit toch een slecht idee, ik ga wel gewoon die platte coolermaster fan gebruiken
Of toch nog iemand anders een idee

Verwijderd

Topicstarter
nu heb ik echt DE oplossing. De bigtowers van Aopen hebben een uitschuifbaar mobo, hierdoor zit er echt heel veel ruimte tusen de buitenkant en het mobo, daar kan wel een 120mm fan achter. Ik was toch al van plan een nieuwe kast te kopen maar nu weet ik het zeker
Pagina: 1