Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

internet geschiedenis bijhouden

Pagina: 1
Acties:

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 22:06
Misschien een domme vraag, maar na zoeken via google kom ik er nog niet uit.
Ik wil bij een bepaalde persoon eens kijken wat hij of zij allemaal uitvoert op internet. Echter is deze persoon zo slim om elke keer de geschiedenis in Google Chrome te wissen. Misschien is het allemaal niet fout bedoeld, maar heb even twijfels :P

Bestaat er een programma die ook de surfgeschiedenis van google chrome bijhoudt, maar die dan niet wordt gewist wanneer de geschiedenis binnen google chrome wel gewist wordt?
Ik weet het, het is de privacy van de ander, maar het ligt helaas even anders... Dus graag even jullie hulp. Ik kan namelijk geen programma vinden, maar misschien zoek ik fout. En van bijvoorbeeld de temporary internet files en temp-dir wordt ik ook niet veel wijzer.. :)

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Goofyduck384 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 18:24:

<snip>

het is de privacy van de ander
Dat dus. Gewoon niet doen dus.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

RvV

Ik weet het niet, maar als het een zakelijke omgeving is waarbij de gebruiker in de arbeidsovereenkomst akkoord is gegaan met het monitoren van internet activiteiten, is het dan niet acceptabel om het in te zien?

Y'24

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik wil bij een bepaalde persoon eens kijken wat hij of zij allemaal uitvoert op internet. Echter is deze persoon zo
En vervolgens komt die ander erachter (of is er al achter) dat er ook een incognito modus bestaat ;)

Kan je het probleem niet bij de oorzaak aanpakken?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

DNS cache bekijken?
ipconfig /displaydns
Anders naar programma's kijken die internet verkeer bijhouden of functionaliteit op je router die dat kan. De browser met incognito modus is veilig, daar haal je niks uit tenzij je het RAM gaat analyseren. Alleen zodra je buiten de browser komt is er opeens enorm veel mogelijk.

Edit: Een van de eerste Google hits: http://www.spytech-web.com/internet-monitoring.shtml

[ Voor 12% gewijzigd door Tsurany op 20-09-2011 18:37 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

RvV schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 18:35:
Ik weet het niet, maar als het een zakelijke omgeving is waarbij de gebruiker in de arbeidsovereenkomst akkoord is gegaan met het monitoren van internet activiteiten, is het dan niet acceptabel om het in te zien?
Dan kan je beter naar "zakelijke" oplossingen kijken zoals een proxy of access router die gegevens kan loggen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Goofyduck384
Nee gaat niet om zakelijke kanten, gaat om een kind :)

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:42
Goofyduck384 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 18:38:
Nee gaat niet om zakelijke kanten, gaat om een kind :)
Oh oh, dat had je beter niet kunnen zeggen want nu komen straks alle moraalridders binnen ;)

IK vind zelf trouwens dat, zolang het je eigen kind is, het wel moet kunnen om hun een beetje in de gaten te houden op internet. Vooral als hij/zij er nog niet lang mee te maken heeft en eigenlijk net pas de gigantische online wereld ontdekt.

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:47

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Nanny software installeren genoeg trackers en loggers beschikbaar op internet.

Si vis pacem, para bellum

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:23

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik wil bij een bepaalde persoon eens kijken wat hij of zij allemaal uitvoert op internet. Echter is deze persoon zo slim om elke keer de geschiedenis in Google Chrome te wissen.
Ga gewoon het gesprek even aan met het kind in kwestie. Geef aan dat ze wat jouw betreft prima mag internetten, maar dat je wel graag wilt weten wat voor soort sites bezocht worden.

Overigens zou ik bij mijn eigen kinderen niet snel gaan terugvallen op tooling om dergelijke informatie te achterhalen. Als ik mijn kinderen niet kan vertrouwen achter internet, komen ze heel simpel niet achter internet. (tenzij het voor studiedoeleinden is, maar dan zit papa er gewoon naast :P)

[/]my 2 cents

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Ben het volledig mee eens!
Je moet je kind kunnen vertrouwen en anders moet hij gewoon niet op internet gaan surfen!

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik wil niet iemand op ideeën brengen, maar op zich deze kwestie is wel interessant. Om alleen op de inhoud te reageren en niet op de morele kwestie eromheen:
Kun je niet gewoon de Temp map Read/Write rechten geven, maar geen Change/Delete?

Verwijderd

PC verhuizen van slaapkamer kind naar huiskamer.

http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=1522

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 12:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

http://www.kidswatch.com/ ?

Ik zou dus eerder een extra monitor tool installeren om te kijken wat je kind uitvoert (eerst zonder restricties oid)
Daarna een kijken wat hij/zij heeft uitgespookt en aan de hand daarvan met je kind gaan praten of de restricties instellen.

Ik weet de leeftijd niet maar misschien is het een puber die zichzelf aan het ontdekken of die bepaalde sites wel erg leuk vindt ;) Aan je verhaal te horen weet hij/zij zijn/haar sporen te wissen.

Misschien dat je anders Via network monitor een capture / trigger kan maken dat er een logbestand met al het verkeer op poort 80 en 443 ?

[ Voor 23% gewijzigd door Frostbite op 20-09-2011 20:31 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• Goofyduck384
Ik vind de morele discussie best wel interessant. Uiteraard respecteer ik ieders privacy. Ik moet alleen wel aangeven dat deze kwestie ook niet iets van vertrouwen is, puur nieuwsgierigheid. Ik wordt geprikkeld omdat iemand elke keer de geschiedenis wist, ik wil dan weten waarom. Van mij mag die persoon dat rustig doen, lig er niet van wakker. Enkel dacht ik dat er wel iets zou zijn, zodat ik weet waarom dat zou zijn. Hoef er ook helemaal geen controle op te hebben of over in gesprek te raken. Ik vertrouw deze persoon inderdaad volledig dat er geen dingen gebeuren die ik absoluut MOET monitoren.

Maar de morele discussie zet me wel aan het denken, zodat ik me maar afzijdig hiervan moet houden. Ik bedoel het allemaal niet zo eng en ernstig, was pure nieuwsgierigheid. Dus gezien de reacties, heb ik nu zoiets van: "Laat maar lekker gebeuren, doe maar lekker, komt allemaal wel goed :) ". Ik laat het weer gaan, kost teveel moeite en dat is het nou ook weer niet waard :o

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Nogmaals hoeft niet een kwestie van daadwerkelijk wissen te zijn... Kan ook gewoon een incognito-sessie zijn (om wat voor reden dan ook).

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 12:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

wil je het wat technischer aanpakken dan zet je er een proxy tussen >:)
Simpele pc met 2 netwerkkaarten en een linux distri (bijv m0n0wall of pfsense)
Pc zet je (uit het zicht) tussen je internetverbinding en internetpc in en gaan.

Op de linux server de logging goed instellen desnoods de log file periodiek laten mailen naar een ander e-mailadres.

[ Voor 3% gewijzigd door Frostbite op 20-09-2011 21:59 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-11 16:54

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Dat heet parental controls, deinstalleer desnoods chrome (want dan kun je de build-in functie van win7 en vista gebruiken, en virusscanners(die vaak ook nog firefox snappen): je kunt natuurlijk ook gewoon chrome blokkeren) Wil je nog meer info, of geen software, dan is keylogging de term, ook opendns en linuxzooi vormen oplossingen als je van die pc af moet blijven: Natuurlijk kun je ook een moderne ouder zijn en je kroost respecteren en vertrouwen, maar als het moet }) dan zijn er genoeg trucjes uit te halen, terwijl die er zelf geen erg in heeft(en de virusscanner ook niet :P ) (anders, waarneer hij weet dat hij afgetapt wordt, doet hij ook niks, (ook effectief: een dummie programma).
Wat voor een leeftijd(kennis) heeft je kind?

Of je vraagt gewoon waarom ie de geschiedenis verwijdert (verdient m'n voorkeur).

[ Voor 8% gewijzigd door Achilles op 20-09-2011 22:20 ]

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Pagina: 1