verbinding valt iedere 5 minuten weg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 331154

Topicstarter
Beste Tweakers,

Zowel bij mijn ouders thuis als op mijn studentenhuis maak ik gebruik van wireless internet. Echter iedere 5 minuten valt de verbinding weg op beide plekken. Als ik dan rechtermuisknop -> repair klik dan werkt het weer. Maar jullie snappen dat dit niet fijn werkt. Hebben jullie een idee waar het aan kan liggen?

Groeten
Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390615

probeer eens drivers netwerkkaart op nieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-05 12:14

BrammT

The one and only!

Ervanuitgaande dat het een laptop betreft: kijk eens in de energiebesparingsoptie's.

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-05 18:56
Ik kan me herinneren dat ik ook een hele tijd lang dit probleem heb gehad. Ik had destijds geen ideaal bereik met mijn laptop (zeg maar een sterkte van -75dBi). Hierbij verloor ik enkele malen per sessie de verbinding. Kijk bij je energieschema, geavanceerde opties naar "instellingen voor de adapter voor draadloos netwerk" en daaronder het tabblad "energiebesparings modus". Zet deze op Maximale Prestaties". Ik hoor graag of het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb nu via de device manager -> netwerk kaart -> eigenschappen --> power management uitgezet dat windows de kaart kan uitschakelen, en vooralsnog lijkt het te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Te vroeg gejuicht:

Server niet gevonden

Firefox kan de server op www.rtl.nl niet vinden.

Controleer het adres op typefouten, zoals
ww.voorbeeld.com in plaats van
www.voorbeeld.com.
Controleer uw netwerkverbinding als u geen enkele pagina kunt
laden.
Verzeker u ervan dat Firefox toegang heeft tot het web als uw
computer of netwerk is beveiligd door een firewall of proxyserver.

*EDIT: het vreemde is dat downloads wel gewoon doorgaan

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 331154 op 20-09-2011 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Waarschijnlijk een foutje met de DNS server dan. Sjek de instellingen van je DNS eens, probeer anders eens de DNS server van google in te stellen 8.8.8.8 of 8.8.8.4 dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Deze laatste tip lijkt nu te werken, bedankt Bartjezz

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-05 14:05
2e dns server is 8.8.4.4, werken idd lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het ziet er naar uit dat ik nu een nieuw probleem heb. De DNS server van google heeft goed gewerkt tot een twee dagen geleden. Internet valt nu iedere minuut (lijkt het) weg en maakt dan automatisch weer opnieuw verbinding. Sinds de problemen begonnen zijn zie ik ook de hele tijd het symbooltje van windows-update in de system tray verschijnen (zie afbeelding). De update blijft echter op 0% staan en verdwijnt weer snel. Iemand enig idee wat het kan zijn?

Afbeeldingslocatie: http://freeimagehosting.nl/pics/b67cd66be752731280130232d583a856.JPG
Pagina: 1