Draadloos internet probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostjah
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 15:00
Ik merk dat ik de laatste tijd steeds vaker last heb van langzaam internet, wat niet zou moet aangezien ik 25mb internet van UPC heb.

Ik heb het eens een aantal keer getest dmv speedtest.net .
Normaal zit ik altijd op 18 a 22 mb download en 1.5mb upload, niet mis mee.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1492804634.png

Zo nu en dan als ik het test zit ik tussen de 1 en 5 mb op speedtest.
De upload snelheid en ping blijven echter normaal.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1492799202.png

Deze tests zijn allebei in de afgelopen 5 minuten gedaan, in beide gevallen stonden er bijna alle internet apparaten aan. (2 pc's, ipad, macbook)
Ik probeer de andere apparaten nog te testen wanneer het internet op mijn pc traag is.

De duur van het trage internet verschilt trouwens heel erg, zo juist was het een paar minuten, soms is het uren. Het is nogal irritant tijdens het browsen, gaat langzamer, youtube laad zeer traag etc.
Zo nu en dan heb ik zelfs nog ergere lags, waarbij mijn ping ruim boven de 100 zit en download snelheid <0.5mbs is op speedtest.

Iemand een idee waar het aan kan liggen?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je gaat iets testen, en je hebt daarnaast ook nog 4 andere apparaten aan? Zit jij fijn te speedtesten terwijl een huisgenoot je router overbelast met uPnP aanvragen vanwege 5000+ seeders van een torrent die die download.

Kom eerst maar eens met juiste cijfers. Alles uit, dan testen. En draai dat op elk device eens.

Oftewel: Waar het aan kan liggen, jij bent de enige die daar achter kan komen, juist door zaken uit te sluiten.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:52

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Je moet eerst zelf zoeken voordat je een topic opent. Een aantal mogelijkheden die ik zo 123 verzin:
- Je zit op het zelfde kanaal als de buren, waardoor jullie elkaars netwerk storen.
- Een van je andere apparaten is druk aan het downloaden (bijvoorbeeld updates).
- Je router is overhit / gecrashed (even uit laten of rebooten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 14:55
Wil je je Wi-Fi echt uitsluiten, test je verbinding dan met een kabelverbinding. Hoe meer afstand tussen je router en jou, hoe meer snelheidsverlies. En zoals reeds genoemd, sluit alle overige gebruikers uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostjah
RaZ schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 18:00:
Je gaat iets testen, en je hebt daarnaast ook nog 4 andere apparaten aan? Zit jij fijn te speedtesten terwijl een huisgenoot je router overbelast met uPnP aanvragen vanwege 5000+ seeders van een torrent die die download.

Kom eerst maar eens met juiste cijfers. Alles uit, dan testen. En draai dat op elk device eens.

Oftewel: Waar het aan kan liggen, jij bent de enige die daar achter kan komen, juist door zaken uit te sluiten.
Ik woon nog bij mijn ouders en in de tussen tijd hebben ze niets gedaan. (had erom gevraagd om overal van af te blijven.)

Heb elk device getest, echter op momenten dat mijn eigen pc wel goede verbinding had.
De pc die direct verbonden was had 24.8mb download, 14 ping, 1.5mb upload.
De Ipad had 16-17mb download, 25 - 33 ping, 1.3mb upload (meerdere tests).
Macbook had 22mb, 19 ping, 1.5 upload.
Mr.Qips schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 18:01:
Je moet eerst zelf zoeken voordat je een topic opent. Een aantal mogelijkheden die ik zo 123 verzin:
1 Je zit op het zelfde kanaal als de buren, waardoor jullie elkaars netwerk storen.
2 Een van je andere apparaten is druk aan het downloaden (bijvoorbeeld updates).
3 Je router is overhit / gecrashed (even uit laten of rebooten).
1. Dit heb ik al geprobeerd, zonder resultaat.
2. Nope, dit was uiteraard het eerste waar ik naar keek.
3. Hij kan inderdaad overhit zijn, heb hem al vrij vaak gereboot, soms met resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostjah
Iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broken
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 13:11
Yep, probeer het eens een tijdje zonder router en direct op de verbinding.

Dan kun je ieder geval uitsluiten dat de router (of dan wel de overige apparaten) het probleem veroorzaken.

Het is volgens mij gewoon een kwestie van uitsluiten tot dat het probleem boven tafel is. (Ik weet dat je hebt gezegd dat er niks gewijzigd is maar toch kan kwaliteit over een periode van tijd veranderen.

01101000 01100101 01101100 01110000

Pagina: 1