Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Outlook Express] Meerdere clients met hetzelfde account

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand heeft mij gevraagd een oplossing te bedenken voor dit probleem. Deze persoon heeft twee computers, een desktop en een laptop. Soms als iemand anders van hetzelfde huishouden op de desktop aan het werk is, wil deze persoon die mij gevraagd heeft gebruik maken van het pop3 email account van kpnmail.nl op de laptop. Oorspronkelijk word al deze mail gedownload naar Outlook Express op de desktop en direct van de server verwijderd.

Nu komt mijn vraag. Hoe kan de lokaal opgeslagen mail van de desktop beschikbaar gemaakt worden op de laptop en direct gesynchroniseerd worden?

Ik heb al nagedacht over een Exchange-server en dergelijke, maar vind dat erg ingewikkeld. Is hier een goede oplossing voor die ik over het hoofd zie?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Er is geen probleem, dat wordt gecreeert. Dat even voor op.

Je kan bij je mail-client instellen dat berichten ouder zijn dan X-dagen verwijdert moeten worden. Die kan je bijvoorbeeld naar 30 zetten. Je weet dan natuurlijk niet welk mailtje je al wel of niet beantwoord hebt, want op beide systemen zal het als ongelezen binnenkomen.

Je moet dan wel met beide systemen de mail binnen 30 dagen checken, anders loopt het niet synchroom.

Maar trap outlook express er lekker uit. En ga gewoon via webmail verder. Desnoods via gmail met een forward van kpn naar gmail toe.

Je kan natuurlijk ook zeggen: Heb geduld, en wacht netjes je beurt af :P

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Is er niet een software-matige oplossing die de hele mail/data-database van Outlook Express synchroniseert tussen twee computers. Dus inclusief verzonden, concepten en gelezen/ongelezen status van mails in de inbox?

Of kan dit bijvoorbeeld met een alternatieve opensource mail-client?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2011 18:17 ]

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat kan zoals Blackspot zegt met imap. KPN ondersteund het in iedergeval.

Mijn ervaring met imap zijn niet echt denderend. Was niet realtime genoeg, mails openen die er al niet meer in de inbox stonden. etc.etc. Maar wellicht is het voor jouw doeleinde wel goed.

Of je inbox leeg gaat als je je client omgooid naar imap durf ik niet te zeggen. Het betekend wel dat alles online blijft staan. Offline je even in je inbox kijken zit er dan niet bij. Ben je offline, kan je niet bij je mail.

Verreweg de meest makkelijke oplossing is webmail gebruiken. Biedt KPN ook aan. Mocht de interface niet bevallen, kan je altijd gmail of hotmail gebruiken.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist niet dat KPN imap ondersteunde. Bedankt! Heel fijn dat je dit mij laat weten. Ik heb even snel gezocht, maar kon geen instellingen en server-adressen vinden voor kpnmail imap. Weet je waar deze instellingen staan op het net ergens? En is de bestaande inbox van Outlook Express te importeren naar de imap-inbox?

Verwijderd

Ik zou zelf ook geen Outlook Express meer gebruiken maar iets in de richting van Windows Live Mail of 1 van de 100den andere up-to-date clients.

Verwijderd

Topicstarter
imap.kpnmail.nl dus... Heel erg bedankt voor de reacties, ik ga er mee aan de slag!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Wat er gebeurt met de huidige inbox? Geen idee. Het zou me niets verbazen als dat totaal weg is. Overigens zijn concepten dingen die een client regelt, en niet de server. Net als met contactpersonen. Die zullen dus niet onderling deelbaar zijn (was mijn ervaring 11 jaar geleden).

Een backupmaken voordat je gaat 'stoeien' is natuurlijk altijd aan te raden.

Ey!! Macarena \o/

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Outlook Express is een email-cliënt en die hoort bij de buren thuis. Tikje naar Officesuites en -software

Signature

Pagina: 1