Metro applicaties op de desktop?

Pagina: 1
Acties:

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:44
In nieuws: Metro-apps uitsluitend via Windows Store te installeren
Groot verschil met de App Store is dat de Metro-interface van Windows 8 ook op de desktop wordt gebruikt, waarmee de verplichting om de Windows Store te gebruiken dus ook geldt voor desktopapplicaties met de Metro-interface.
In Windows 8 heb je twee interfaces, de "klassieke" desktop interface, zoals die nu in Windows 7 al zit, en de Metro interface. Het is dan nogal verwarrend om te spreken dat de Metro interface ook op de desktop wordt gebruikt, hoewel strict gezien wel correct.

Het is dus niet zo dat het onmogelijk wordt gemaakt om zelf applicaties te kopen/downloaden en die te installeren wanneer deze draaien op de 'klassieke' desktop interface, zoals ALLE windows applicaties op dit moment!

Wat wel gaat gebeuren is dat Metro-applicaties via de Marketplace gaan. En dan maakt het niet uit of de Metro interface nou draait op een tablet, tv, spiegel, laptop of desktop-pc. Ik hoop dat het zo wat duidelijk is?

Ik merk hierover wat verwarring in de reacties (men denkt dat Windows 8 compleet op slot zit en "Redmond alles gaat bepalen"), dus misschien is het handig om wat te verduidelijken?

=edit=
Maak er misschien een tabelletje van ofzo waarbij je Metro en 'klassiek' naast elkaar zet, ik zie dat de helft de reacties het gewoon fout begrijpen.

[ Voor 5% gewijzigd door Ramon op 20-09-2011 16:29 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-02 14:56
Ik vind het wel degelijk relevant of je een Metro-app gebruikt op een tablet of een desktop, omdat het vziw voor het eerst is dat een desktop-os gebruikers verplicht om een store te gebruiken (al geldt dat dus niet voor legacy-applicaties).

Maar iets verduidelijkt:
...waarmee de verplichting om de Windows Store te gebruiken dus ook geldt voor Metro-applicaties als deze op de desktop worden gebruikt.

Ik ben helemaal geen stagiair