Pakketjes uit Engeland komen niet aan

Pagina: 1
Acties:

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-01 09:35
Het is weer zo ver, drie weken wachten, pakketje twee keer opgestuurd en nog steeds niets ontvangen. En zo gaat het regelmatig bij pakketjes uit Engeland. Het is eerder uitzondering dan regel dat een pakketje van daar aankomt! 9 van de 10 keer komt het niet aan, terwijl pakketjes van de andere kant van de wereld er in een week zijn.

Ik koop regelmatig dingen op eBay. Overal vandaan, Hong Kong, Frankrijk, VS, Duitsland en dus ook Engeland. Alles komt aan, behalve de pakketjes uit Engeland. Van de week zag ik zelfs bij een aantal advertenties dat er wereldwijd verstuurd wordt, behalve naar Italië en Nederland!

Zijn er meer mensen die er last van hebben? Wat is hier tegen te doen? Het is toch niet normaal dat er maar zo weinig pakketjes wel doorkomen? Staat er misschien ergens een gigantisch pakhuis met pakketjes uit Engeland?

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• m_w_mol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-09-2025
Bestel geregeld bij Amazon.co.uk, maar heb nog niets niet (sorry voor de dubbele ontkenning) gekregen. Heb geen ervaring met eBay.co.uk. Met eBay uit andere landen (ook Hong Kong, China, USA, enz.) totaal geen problemen.

Integriteit is altijd het juiste doen, ook als niemand kijkt.

• Talicus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-12-2025
Om te beginnen: hebben we het over Engeland of over Jersey (sites als Play.com, BlahDVD, Zavvi, TheHut etc)?
Daar zit een groot verschil tussen wat betreft verzendtijd en hoe vaak het aankomt, is mijn ervaring.

Als het inderdaad om Engeland gaat, dan heb je hoogstwaarschijnlijk last van iemand die pakjes niet bezorgt of niet goed sorteert bij jou in de buurt. Ga voor elk gemist pakketje aan de telefoon hangen. Het is altijd vervelend en je zal nooit te horen krijgen van de helpdesk wat er precies aan gedaan zal worden, maar ik weet uit ervaring dat er weldegelijk wat gedaan wordt met meldingen van kwijtgemaakte pakketten.

Ik heb in een zelfde soort situatie gezeten, en ik had de hoop bijna opgegeven totdat er een andere postbode in mijn straat ging bezorgen en alle problemen toevallig tegelijkertijd opgelost waren.
Waarmee ik absoluut niet wil zeggen dat als er een pakket niet aankomt dat er dan altijd gestolen wordt, maar ik weet wel hoe het is om veel geld te verliezen met pakjes die niet aankomen.

[ Voor 65% gewijzigd door Talicus op 20-09-2011 14:42 ]

• DP Kunst
Zoals in de TS staat, eBay pakketjes, voornamelijk uit Engeland. Over het algemeen ook pakketjes die niet voorzien zijn van een tracking nr...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• mhaket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-01 18:19
Ik kreeg ook recent een mailtje van een ebayer uit Engeland dat het pakketje naar haar teruggestuurd was omdat het adres niet klopte 8)7. Adres gechecked en alles klopte behalve dat er geen postcode vermeld was. Werkelijk te flauw voor worden.

In dit geval gaat het om een Belgisch adres maar blijkbaar zijn de heren van de postpakketdiensten een beetje flauw geworden.

Verwijderd

maar hoe vaak heb je al iets besteld in engeland dan? en ook bij verschillende verkopers? Het is natuurlijk ook mogelijk dat je gewoon gelupt wordt.

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik heb meerdere dingen uit Engeland bestelt van Ebay, ook in envelop, en alles is tot nu toe aangekomen. Soms komt het wel stiekem uit een ander land, terwijl object location UK staat. Ook wel eens gehad dat het langer duurde dan een item uit Hong kong :P

• Talicus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-12-2025
mhaket schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 14:43:
Ik kreeg ook recent een mailtje van een ebayer uit Engeland dat het pakketje naar haar teruggestuurd was omdat het adres niet klopte 8)7. Adres gechecked en alles klopte behalve dat er geen postcode vermeld was. Werkelijk te flauw voor worden.

In dit geval gaat het om een Belgisch adres maar blijkbaar zijn de heren van de postpakketdiensten een beetje flauw geworden.
Een postcode is essentieel om een pakket aan te laten komen. Zonder postcode is het namelijk niet mogelijk om het pakket goed te sorteren, en komt het dus niet op de goede platas terecht. Je kan nog beter een adres weglaten, maar zelfs dan hoeft het pakket niet bezorgd te worden.

Ik weet dat het flauw is, maar je kan beter hebben dat pakketten teruggestuurd worden die incompleet zijn ingevuld dan dat die pakketen maar gewoon 'bij iemand' bezorgd worden en dat je kan fluiten naar je pakket.

• DP Kunst
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 14:44:
maar hoe vaak heb je al iets besteld in engeland dan? en ook bij verschillende verkopers? Het is natuurlijk ook mogelijk dat je gewoon gelupt wordt.
Ik denk dat ik afgelopen jaar 10x in Engeland iets besteld heb waarvan er 9 niet aangekomen zijn. Die ene keer dat het wel aankwam had de verkoper het inmiddels ook al een 2e keer opgestuurd en die kreeg ik uiteindelijk ook beide, na 1,5e maand. Het is wel elke keer bij een andere verkoper. Heb in de meeste gevallen ook wel gewoon geld terug gekregen, maarja, je besteld iets niet voor niets

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
In de loop van de laatste drie jaar zeven smartphones gekocht van Engelse mede-forumleden van Esato (elk met uitstekende feedback), alle zeven aangekomen, de laatste twee zelfs al na twee dagen.

Dus het gaat zeker niet altijd mis.

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:24
In de laatste maand heb ik vijf pakketjes uit Engeland gehad, van drie verschillende locaties. Die waren allemaal binnen de vijf werkdagen in de bus, zelfs een redelijk groot pakket met een jas die gewoon in een plastic zak zat.

Dit was dan wel naar België, maar het lijkt me vreemd dat iets verzenden naar NL moeilijker is dan naar BE.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:19

Rmg

Ik heb met ebay en UK dezelfde ervaring. van de 5 keer dat ik iets uit de UK Besteld hebt is het 3 keer niet aangekomen.

china/us/duitsland/polen is nagenoeg nooit misgegaan maar engeland/uk :S dat is echt drama

[ Voor 4% gewijzigd door Rmg op 20-09-2011 15:02 ]

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-01 13:48
Talicus schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 14:46:
[...]

Een postcode is essentieel om een pakket aan te laten komen. Zonder postcode is het namelijk niet mogelijk om het pakket goed te sorteren, en komt het dus niet op de goede platas terecht. Je kan nog beter een adres weglaten, maar zelfs dan hoeft het pakket niet bezorgd te worden.

Ik weet dat het flauw is, maar je kan beter hebben dat pakketten teruggestuurd worden die incompleet zijn ingevuld dan dat die pakketen maar gewoon 'bij iemand' bezorgd worden en dat je kan fluiten naar je pakket.
Ten tijden dat Ierland de postcode wou invoeren eind jaren '70 was de technologie van letterherkenning als zover gevorderd dat de invoering van een postcodesysteem geen meerwaarde meer zou bieden. Daarom heeft Ierland voor het grootste gedeelte van het land geen postcode.

Maar ik denk zonder T&T-code heb je geen poot om op te staan, het kan namelijk ook niet verzonden zijn. Ik zou gewoon eisen dat paketten met T&T worden verzonden.

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:18
Bij mij is tot nu toe alles aangekomen. De meeste ebayers met een hoge rep gaan je ook niet oplichten, omdat die als de dood zijn voor negatieve feedback. Meestal krijg je dus ook gewoon je geld terug, terwijl ze het pakket waarschijnlijk wel echt hebben verzonden.

Ik denk dus dat je te maken het met een bezorger die wat dingen achterhoudt. (al mag ik natuurlijk niet iemand van te voren beschuldigen) Wel altijd om een track & trace nummer vragen dan kun je tenminste het post bedrijf meerdere keren gaan lastig vallen. Uiteindelijk doen ze er wel iets aan.

• DP Kunst
Dat is idd een optie, maar dingen van eBay zijn vaak niet duur. Om er dan ook nog eens geld bij te gaan leggen voor een T&T code schiet niet op, dan wordt het product 2 - 3x zo duur...

Daarbij ben ik 3 maanden geleden verhuisd en merk ik geen verschil tussen pakketjes daar en hier, komt beide net zo goed niet aan. Daarnaast zou het ook erg vreemd zijn als ze alleen de pakketjes uit Engeland eruit pikken en die zelf meenemen...

• Droomygirl
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-04-2021
Ik heb 1x voorgehad dat een pakket gewoon voor mijn voordeur gedumpt was, toen ik vervolgens wilde gaan klagen bij de PostNL, bleek dat het betreffende pakket geen T&T had.
Enfijn, na een 2de pakket wel in orde ontvangen te hebben, bleek dat de barcode inderdaad niet van PostNL was, maar tot mijn verbazing van DPD.

De ervaring leert me dus dat onze pakketten op de grens per dag verkocht worden aan het bedrijf wat het meeste bied voor die postzak. Op die manier is het dus een grote soep als het fout gaat.

Ik ben overigens over dat voordeur pakket gaan bellen met Royal Mail (want hun postzegel zat op het pakket). Vertelden ze me op dag 1 dat TNT het overgenomen had, op dag 2 kreeg ik mail "Sorry kunnen we niet traceren". Bleek het dus mooi DPD te zijn.. zucht.

Hoe goedkoop het spul ook is wat je koopt, ik zou er wel een T&T bijkopen, zodat je een aantal pakketten hebt die wel degelijk te traceren zijn. Mocht het vervolgens wel een tijd goed gaan, kan je weer proberen zonder..

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Enkele grote Britse ebay verkopers van mobiele telefoons en ander tech-spul wonen wel in Engeland, dus met adres,.telefoonnummer, bank etc. in de UK, maar ze verzenden vanuit Hongkong. Wanneer je er dus iets besteld hebt, gaat er een berichtje richting Hongkong, met jouw adres en naam of nummer van het bestelde artikel.
Misschien ligt daar (een deel van) het probleem ?

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:02

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Tot op heden heb ik altijd wel mijn pakketjes binnen gehad uit Engeland. Door de jaren heen zijn het er toch al snel 50+ geweest.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:10

Robtimus

me Robtimus no like you

Vanuit Engeland wordt vaak via Royal Mail verstuurd, en die huren een of meerdere partijen in voor de aflevering in Nederland. Voor mij was dat altijd SelektVracht :X Blijkbaar gebruiken ze DPD; of ze zijn overgestapt of allebei gebruiken weet ik niet. Ik denk dat je bij een van die twee toko's moet zijn voor problemen.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Smarty_6000
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11-2020
Vorige week donderdag iets besteld op ebay.co.uk. Werd verzonden met Royal Mail en ik had het afgelopen maandag al in huis, supersnel voor mijn UK ervaringen :)

-=Mijn PC Specs=-

Pagina: 1