Geen garantie van Dell na 1 jaar

Pagina: 1
Acties:
  • 8.355 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 09:48
Afgelopen weekend is de laptop van mijn vriendin stuk gegaan.
Zondag wilde hem aanzetten maar hij deed niks meer:

- er brand geen lampje
- ventilatoren gaan niet aan
- lader aansluiten helpt niet
- accu er een uur uit werkt niet

Kortom ik denk dat hij overleden is. Via internet de servicetag gecheck en de garantiestatus bekeken... en ja hoor! 3 Dagen over zijn 1 jarige garantie heen.

Ze heeft gebeld met Dell en die zegt dat de laptop buiten garantie is en willen niks doen. Je kan de laptop op laten halen en ze analyseren het probleem maar dat kost dan 180 euro...

Toen ik dat hoorde was ik met stomheid geslagen! Op mijn werk werken we ook met Dell en daar wordt ik altijd netjes geholpen als ik problemen met een laptop meld. Wat is hier nu aan te doen? Ik vind het wel erg duur werken op een laptop die 850 euro gekost heeft en maar 1 jaar meegaat!

Nu lees ik allemaal verhalen over garanties van laptops enzo maar dit zijn oude zaken. Iemand die weet waar je kan beginnen om toch alsnog garantie te claimen? De laptop is rechtstreeks bij Dell gekocht, anders was ik er mee teruggegaan naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Heeft ze rechtsbijstand? Want je hebt namelijk 'gewoon' recht op 2 jaar garantie (dat is wettelijk geregeld, kan Dell niet omheen).

Dus even een officiele brief opstellen en dreigen met rechtsbijstand/advocaat en dan komt het vast voorelkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:27
Wettelijke garantie in NL is sowieso 2 jaar als ik de topics mag geloven die over dit onderwerp voorbij zijn gekomen de afgelopen jaren.

Nu nog Dell overtuigen... Hoe je dat moet gaan doen is ook een vraag. Blijf in ieder geval netjes en beleefd aan de telefoon en je kunt het proberen bij meerdere medewerkers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Recht op 24 maanden garantie wist ik, maar las ook ergens dat Nederland hierin niet meegegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-05 15:03

DarkKnight

Narf

Binnetie schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 13:57:

Toen ik dat hoorde was ik met stomheid geslagen! Op mijn werk werken we ook met Dell en daar wordt ik altijd netjes geholpen als ik problemen met een laptop meld. Wat is hier nu aan te doen? Ik vind het wel erg duur werken op een laptop die 850 euro gekost heeft en maar 1 jaar meegaat!
Dell particulier != Dell zakelijk. De support schijnt dag en nacht te verschillen, jammer genoeg. Helaas is dit geval wel moeilijk om je gelijk te krijgen. Maar je zou kunnen proberen nog eens te bellen met Dell en hopen op een vriendelijker persoon aan de lijn (zonder dat je vermeld dat je al gebeld hebt, natuurlijk...).
Toch blijft het vreemd hoeveel negatieve verhalen ik al voorbij heb zien komen over Dell pc's en laptops qua support, terwijl zakelijk (en ook de monitorenafdeling) een stuk positiever in het nieuws komen.

Mbt de 2 jaar garantie: Helaas zijn er genoeg bedrijven die dat niet willen leveren. Hoe vaak er ook op wordt gehamerd dat het EU-regels zijn. Dan nog is gelijk hebben en gelijk krijgen een groot verschil.

[ Voor 10% gewijzigd door DarkKnight op 20-09-2011 14:02 . Reden: Wat toevoeging voor 2 jaar garantie. ]

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Grappig, heb vorige week nog een vriendin geholpen met het backuppen van data van haar kapotte Dell computer, zelfde symptomen.

Maar zoals de rest ook al aangeeft, je hebt garantie, alleen gaat dell hier sowieso moeilijk over doen.

edit: Annique?

[ Voor 6% gewijzigd door HenkEisDS op 20-09-2011 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-05 23:32
Werk en Dell is met service Contracten, voor een particulier gaan ze echt niet rennen en vliegen hoor.

toevallig zelfde situatie gehad vande week een Fujitsu Siemens 1 week uit de garantie, scherm defect.
Gerepareerd onder Coulance met weer 6maanden garantie op het defect.
Reparatie tijd 3 werkdagen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:40
de reactie van Catch22 even bewaren voor als ze koppig blijven.
Dell vriendelijk attenderen dat na één jaar de wettelijke verplichtingen niet vervallen. Wel kan het zijn dat je zelf de kosten draagt van het versturen. Verzending is namelijk geen onderdeel van garantie, maar een service die jij alleen het 1e jaar hebt afgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-05 14:26
http://www.consuwijzer.nl...garantieperiode_in_Europa

Op Europees niveau is de wettelijke garantie 2 jaar. Lidstaten mogen daarvan afwijken, mits de gehanteerde regel gunstiger uitpakt voor de koper. In Nederland is de regel dat een product deugdelijk moet zijn. Dit kan inhouden dat je ook na bv drie jaar nog recht hebt op garantie, maar minimaal zou je dus recht hebben op twee jaar omdat de lidstaten geen wet mogen voeren die ongunstiger is voor de consument dan de europese 2 jaar garantie-regel.

verzamelt -1's en -2's in hoog tempo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
HenkEisDS schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 14:01:
Grappig, heb vorige week nog een vriendin geholpen met het backuppen van data van haar kapotte Dell computer, zelfde symptomen.

Maar zoals de rest ook al aangeeft, je hebt garantie, alleen gaat dell hier sowieso moeilijk over doen.

edit: Annique?
Nee geen Annique, maar wel exact hetzelfde probleem. Kreeg zei wel garantie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-05 13:11
Is niet gewoon de lader stuk (en dus daardoor de batterij leeg)? Je kunt evt een andere dell adapter proberen, die zijn vrij goed uitwisselbaar (wel even de spanning checken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Nederland kent geen 2 jarige wettelijke garantie termijn maar een garantie termijn die overeenkomt met de verwachting die je van een product hebt.

Een laptop van 850 euro mag je de verwachting van hebben dat deze 3 jaar lang probleemloos (geen _hardware_ defecten) mag functioneren, met uitzondering van slijtage onderdelen. Aangezien er niet bijster veel slijtage onderdelen in een laptop zitten mag je dus wel zeker verwachten dat een laptop 3 dagen na de verlopen van de originele garantietermijn blijft functioneren.

Ik zou terugbellen en ze hierop wijzen. Dat je geen onsite garantie meer hebt kan ik me dan nog wel enigzins iets bij voorstellen maar dan zouden ze je een deugdelijke instructie moeten geven waar je de laptop kan inleveren dan wel opsturen.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Re de garantietermijn: lees even dit stukje. Verdere discussie over de duur van de garantie lijkt mij hier niet noodzakelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Bedankt voor de informatie allemaal. Ik ga denk ik zelf maar bellen morgen en ze de 'regeltjes' een beetje op het hart drukken. Of de situatie omdraaien van stel nu dat jou laptop na een jaar stukgaat...

Mochten we er niet uitkomen dan schakelen we de rechtsbijstand verzekering in.
Voor mensen met de zelfde problemen zal ik dit topic updaten met de status van deze zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-05 15:30
Had laatst dell aan de lijn, kreeg te horen van de verkoopmedewerker dat ik als consument wel 3 hele jaren garantie had en zakelijk maar 1 jaar. Ik zeg ja maar op de site staat gewoon 1 jaar, op mijn factuur straks ook. Ja dat klopt zei hij, maar wettelijk is het vastgesteld dat het 2 jaar moet zijn en via europa nog eens 3 jaar. Ja maar waarom dat 1 jaar op de bon? In belgie staat er gewoon netjes 2 jaar.

Toen wist hij even niks te zeggen....

Ja maar we doen echt niet moeilijk je krijgt echt die 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:30

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

TWeaKLeGeND schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 14:43:
Had laatst dell aan de lijn, kreeg te horen van de verkoopmedewerker dat ik als consument wel 3 hele jaren garantie had en zakelijk maar 1 jaar. Ik zeg ja maar op de site staat gewoon 1 jaar, op mijn factuur straks ook. Ja dat klopt zei hij, maar wettelijk is het vastgesteld dat het 2 jaar moet zijn en via europa nog eens 3 jaar. Ja maar waarom dat 1 jaar op de bon? In belgie staat er gewoon netjes 2 jaar.

Toen wist hij even niks te zeggen....

Ja maar we doen echt niet moeilijk je krijgt echt die 3 jaar.
Ik leg even de nadruk op een woord in je posting. Dan wordt het wel duidelijker, toch?
Niet vervelend bedoelt, maar nazorg is niet iets waar veel bedrijven goed in zijn, helaas :(

In dit geval zou ik toch Dell toch aan die 2 jaar houden, inderdaad: net briefje maken met daarin de klacht en aangeven dat haar Dell tot nu toe goed is bevallen en dat deze goede ervaring met deze houding een smetje oploopt (etc..)

[ Voor 18% gewijzigd door pjottum op 20-09-2011 15:16 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-05 15:30
Ja, ik post mijn stukje dan ook niet om te zeggen 'Je hebt 3 jaar garantie!' Maar om te zeggen 'het zijn een stelletje gluiperige schurken'. 'Kijk maar hoe ze te werk gaan voor en na de koop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Binnetie schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 14:08:
[...]

Nee geen Annique, maar wel exact hetzelfde probleem. Kreeg zei wel garantie dan?
Weet ik nog niet. Ze moet ook het hele traject nog ingaan. Denk dat het uiteindelijk wel goed komt, maar niet zonder gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:30

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

TWeaKLeGeND schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 16:18:
Ja, ik post mijn stukje dan ook niet om te zeggen 'Je hebt 3 jaar garantie!' Maar om te zeggen 'het zijn een stelletje gluiperige schurken'. 'Kijk maar hoe ze te werk gaan voor en na de koop'
Ik bedoelde mijn bold dan ook alleen maar als aanvulling/bevestiging van jouw post - geen kwaads in de zin hoor!

ping 127.212.23.124

Anoniem: 27535

Regel 1: Heb je hem direct bij Dell gekocht? Verkoper is contractueel je aanspreekpunt.
Regel 2: Is het zakelijk of particulier. Zakelijk is min of meer vogelvrij; er wordt verwacht dat mensen zakelijk de voorwaarden vs prijs weet te bedingen en te onderzoeken.
Regel 3: Ondanks (helaas) onduidelijke bewoordingen op bv Consuwijzer, is er een verschil tussen garantie en aansprakelijkheid. Kort door de bocht stelt de wet 6 maanden garantie (bewijslast leverancier) en daarna aansprakelijkheid. Adverteert leverancier met langere garantie, dan mag dat gelezen worden als garantie zoals bedoeld zonder aan te tonen dat het je schuld niet is (Concrete zaken moeten spelen die ernstig doen vermoeden dat het wél aan de gebruiker ligt). Daarna geldt (mogelijk) nog steeds aansprakelijkheid.

Regel 0,6273: Begin altijd met de sticky, zoals Mig29 ook al aanhaalt ;)
Regel 0,6273 1/2: Communicatievaardigheid en een vriendelijke insteek bereikt vaak meer dan je recht alleen. Je kan altijd van vriendelijk naar wetsartikelen. Andersom gaat je niet lukken ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 21-09-2011 00:15 ]

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-05 21:40

painkill

Pain(k)(ill)

Dell weet ook wel dat er minimaal 2 jaar garantie is, maar dat is het punt helemaal niet.
Het gaat er om waar je hem gekocht hebt..
Heb je hem bij een winkel gekocht, dan moeten zij het maar oplossen, ze mogen je dan niet doorsturen naar dell of een reparatiebedrijf, dat moeten ze zelf regelen.

Heb je hem direct bij dell gekocht, maar niet zakelijk, dan moet dell het oplossen.
Als je hem zakelijk heb gekocht, of er op een andere manier aan bent gekomen dan moet je zelf de regels kennen, want die zijn niet zo duidelijk als bij consumenten.

Mijn SNES verzameling!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

painkill schreef op woensdag 21 september 2011 @ 00:19:
Dell weet ook wel dat er minimaal 2 jaar garantie is, maar dat is het punt helemaal niet.
Het gaat er om waar je hem gekocht hebt..
Heb je hem bij een winkel gekocht, dan moeten zij het maar oplossen, ze mogen je dan niet doorsturen naar dell of een reparatiebedrijf, dat moeten ze zelf regelen.

Heb je hem direct bij dell gekocht, maar niet zakelijk, dan moet dell het oplossen.
Als je hem zakelijk heb gekocht, of er op een andere manier aan bent gekomen dan moet je zelf de regels kennen, want die zijn niet zo duidelijk als bij consumenten.
Nee, nee, nee, waarom wordt steeds weer halsstarig naar die twee jaar onvoorwaardelijke garantie verwezen? Dit klopt voor geen meter, zie de reactie van Floppus hierboven, zijn reactie klopt wel. In Nederland kennnen we geen 2 jaar onvoorwaardelijke garantie, tenzij de fabrikant dat zelf aangeeft. Dit is dan ook een fabrieksgarantie. Onvoorwaardelijke garantie in Nederland is in principe maar een half jaar, daarna komt de bewijslast bij de koper te liggen. De duur van de geheel garantie hangt af van de levensduur die je van een produkt mag verwachten. Bij electronica produkten zoals computers en laptops is over het algemeen zo'n 3 jaar.

Er zijn genoeg fabrikanten die de mogelijkheid bieden om de bewijslast na het eerste half jaar af te kopen door extra fabrieksgarantie aan te kopen. Als je een beetje oplet, zeker bij dell, kun je hier in toch vaak leuke aanbiedingen in vinden. Mijn Dell laptop een XPS M1330 heeft namelijk voor (maar) 120 euro extra in het geheel 4 jaar NBD garantie (waarbij ik nog 1 jaar extra heb op de Nvidia GPU, totaal 5 jaar), dit is ook de tijd die ik heb ingecalculeerd dat ik de laptop minimaal wil blijven gebruiken.

[ Voor 15% gewijzigd door _Dune_ op 21-09-2011 01:28 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Binnetie
De laptop is rechtstreeks bij Dell gekocht voor zover ik kan nagaan.

Maar na 1 jaar al zeggen van 'jammer qua garantie kunnen we niks doen' voor zo'n dure laptop vind ik niet kunnen. En dan alleen al 180 euro voor ophalen + analayseren rekenen.

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-05 15:54
Garantie of niet, 3 dagen over de datum heen kan niemand moeilijk over doen. Net zolang doorzagen totdat je coulance krijgt. Noem allerlei voorbeelden van hier etc.

De aanhouder wint. :)

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

AzzKickah

06-CENSORED

Springuin schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 14:12:
Is niet gewoon de lader stuk (en dus daardoor de batterij leeg)? Je kunt evt een andere dell adapter proberen, die zijn vrij goed uitwisselbaar (wel even de spanning checken).
Dit al geprobeerd? Lijkt mij een hele goeie om even uit te sluiten.
Ik heb ook nog geen reactie gezien op de post van Springuin.

• Binnetie
Dat hebben we geprobeerd. Op het werk heb ik diverse laders van Dell liggen. Maar ook deze werken niet. Vond het al vreemd dat de laptop niet aan wilde want de dag ervoor was de accu nog helemaal opgeladen. Helaas heb ik geen andere accu voor dit moedel die ik kan proberen

Anoniem: 387795

Raar, toen mijn scherm stuk ging was ik ook juist over mijn garantieperiode. Toen werd er mij verteld dat ik nog een jaar garantie heb, en dat ik de keuze heb om hem op te sturen of dat er voor 30€ een technicus langs kwam. In woon in BE btw. (Ik had gewoon de standaardgarantie van 1 jaar)

2 dagen erna stond de technicus hier (die een groot aantal kilometers moest afleggen in de sneeuw), met een nieuw RGB LED scherm voor mijn laptop en werd alles netjes afgehandeld.

Bij mij deden ze er alleszins niet moeilijk over.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 387795 op 22-09-2011 16:10 ]

Anoniem: 16328

Anoniem: 387795 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 16:10:
Raar, toen mijn scherm stuk ging was ik ook juist over mijn garantieperiode. Toen werd er mij verteld dat ik nog een jaar garantie heb, en dat ik de keuze heb om hem op te sturen of dat er voor 30€ een technicus langs kwam. In woon in BE btw. (Ik had gewoon de standaardgarantie van 1 jaar)

2 dagen erna stond de technicus hier (die een groot aantal kilometers moest afleggen in de sneeuw), met een nieuw RGB LED scherm voor mijn laptop en werd alles netjes afgehandeld.

Bij mij deden ze er alleszins niet moeilijk over.
In België is het bij wet verplicht dat je 2 jaar garantie krijgt als consument. In Nederland is dit wat vager geregeld wat de consument een langere garantietermijn geeft alleen je zult meer moeite moeten doen om je recht te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Even een update na ruim 40 minuten met Dell aan de telefoon gezeten te hebben.

Ik werd vrij snel geholpen (5 min in de wacht) = netjes
Met de supportmedewerker de laptop uit elkaar gehaald (hardeschijf eruit, geheugen eruit, stroom eraan en eraf). Laptop doet nog niks.
Gaat hij reparatie inboeken... zegt hij de laptop is 2 jaar oud...
Ik: Lijkt me erg stug want je zei net nog dat hij uit 2010 kwam
Hij: Oh ik doe 2 dingen tegelijk en zit onder het verkeerde servicetag de reparatie aan te maken

Nja de medewerker had in elk geval wel humor.
Alles opnieuw ingevuld. Hij ging overleggen en zei dat de laptop gerepareerd moet worden. Kostte 34 euro om een monteur langs te sturen.. Ik denk als dat het is...
Toen zeg hij: nee ik doe het anders, hele hoop getik. Uiteindelijk moet ik een nummer bellen en aangeven dat ik een doos wil ontvangen. Als ik die doos heb pak ik de laptop in en bel ik weer dat nummer. Dan wordt de doos opgehaald en voor reparatie naar Duitslands gebracht. Hij wilde even weten welk besturingssyteem erop zat anders had je nog kans dat je hem in het Duits terugkreeg.
Als met waren er wat vage dingetjes in het gesprek. Maar goed hij wordt gerepareerd.

Het is heel erg afhankelijk welke persoon je aan de lijn hebt.

Meer mensen die ervaring hebben met dat Duitse nummer? 0049-52058798180? Mijn Duits is namelijk heel erg slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:12
Binnetie schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 15:22:
Hij wilde even weten welk besturingssyteem erop zat anders had je nog kans dat je hem in het Duits terugkreeg.
Je doet jezelf waarschijnlijk een groot plezier als je een image backup maakt van de harde schijf voor je het systeem terugstuurt; mochten ze een herinstallatie doen of een andere systeemschijf terug in de machine stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dat heb ik al gedaan, tenminste de bestanden gebackupped. Just4sure, want de ene keer krijg je hem leeg terug en de andere keer is er niks mee gedaan.
Een image is natuurlijk ook een goede optie... zal er eens naar kijken welke software dat goed kan.

edit: Als ze er maar niet mee aankomen dat het ineens geld kost als hij daar op de reparatieafdeling ligt. Ik neem aan dat ze van te voren over de kosten beginnen wanneer je aan de telefoon hangt.

[ Voor 28% gewijzigd door Binnetie op 27-09-2011 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Binnetie schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 15:39:
Dat heb ik al gedaan, tenminste de bestanden gebackupped. Just4sure, want de ene keer krijg je hem leeg terug en de andere keer is er niks mee gedaan.
Een image is natuurlijk ook een goede optie... zal er eens naar kijken welke software dat goed kan.

edit: Als ze er maar niet mee aankomen dat het ineens geld kost als hij daar op de reparatieafdeling ligt. Ik neem aan dat ze van te voren over de kosten beginnen wanneer je aan de telefoon hangt.
Nogmaals, je betaald hooguit de verzendkosten. Dell is verplicht zich te houden aan de Nederlandse wet en als ze komen met kosten dan kan je ze daar mee om de oren slaan. Een laptop hoort zeker 3 jaar mee te gaan en binnen die periode mogen er GEEN hardware defecten optreden. Is dat wel het geval dan is DELL daarvoor verantwoordelijk.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dat dacht ik ook! Helaas ging dat bij mijn HTC Touch Diamond toen anders. Toen kwamen er ineens kosten bij.

Maar ik kan me voorstellen dat veel mensen niet weten wat ze moeten doen aan de telefoon. Ik heb de laptop uit elkaar geschroeft, geheugen eruit gehaald, hardeschijf gedemonteerd en dvd speler eruit geschroeft.

edit: nu lees ik de ervaring van iemand uit Belgie. Daar kwam de monteur langs voor 30 eu. Hier zou dat dan 34 euro kosten. Opzich gaat dat sneller dan terugsturen.

[ Voor 20% gewijzigd door Binnetie op 27-09-2011 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Mandera schreef op woensdag 21 september 2011 @ 21:17:
Garantie of niet, 3 dagen over de datum heen kan niemand moeilijk over doen. Net zolang doorzagen totdat je coulance krijgt. Noem allerlei voorbeelden van hier etc.

De aanhouder wint. :)
Wanneer houd de coulance dan op ? 4 dagen, 5 dagen, 6 dagen ?? Kortom, lastig verhaal.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Even een update van deze kant.

Uiteindelijk zou er dus een doos bezorgt worden waar de laptop in opgestuurd kon worden. Doos werd keurig netjes de volgende dag gebracht. Dit was op een donderdag. Er zit stevig verpakkingsmateriaal bij en een brief met instructies. Maandag direct gebeld om de doos weer op te laten halen (in de brief staat dat je binnen 2 dagen moet bellen omdat anders de reparatie geannuleerd wordt).
Afspraak gemaakt voor vorige week woensdag bij mijn vriendin thuis (ander adres was niet mogelijk).
Ze kunnen tussen 8 en 18 uur, preciezer kunnen ze niet zijn. Mijn vriendin heeft een vrije dag opgenomen en de hele dag thuis zitten wachten totdat de koerier aan de deur stond.... helaas is deze niet geweest.

De volgende dag toen ze thuis kwam van haar werk bleek er een briefje in de bus te liggen dat ze geweest waren... nou jammer dan maar dat was niet afgesproken.
Afgelopen vrijdag na lang aandringen kunnen overleggen dat de laptop op het adres van mijn ouders opgehaald kon worden, daar is wel iemand thuis. Vandaag zouden ze langskomen. Bel ik aan het eind van de middag mijn pa met de vraag of de laptop opgehaald is. Zegt hij: "Nee de laptop is er nog, ze hebben een andere doos gebracht". Er was nog zo duidelijk afgesproken dat ze een notitie bij de koerier zouden neerleggen dat de doos opgehaald moest worden...

Wordt vervolgd dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Pfff... Soms lijkt t wel of ze de vooroordelen in stand willen houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 23:15

Mx. Alba

hen/die/zij

Oftewel, betaal toch maar die €34 voor een techneut ter plaatse :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
De laptop is uiteindelijk vorige week woensdag op gehaald en vanavond kwam ik thuis en daar lag een doos dat hij gerepareerd is. Het laatste stuk is snel gegaan. Ik dacht dat hij wel een weekje of 3 weg zou blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 381888

Dell is verplicht om 3 jaar gerantie te geven (zo genaamde fabrieks garantie) Als ze niet akkort gaan maak der maar een rechtzaak van staat zwart op wit.

Me vriendelijke groet,
William ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 23:15

Mx. Alba

hen/die/zij

Iets met klok, klepel en nutteloze kick van 2 1/2 maand?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Check en om die reden een slotje. Als iemand een waardevolle aanvulling wil doen, DM me en hij gaat weer open :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.