Toon posts:

CRC Errors bij Samsung 2TB SpinPoint.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit met het volgende.

Ik heb ooit voor mijn Zotac Zbox Media center (10 augustus j.l.) een Samsung 2TB SpinPoint ECO Green gekocht, samen met een CIDU HDD Docking station om de schijf in te zetten. De verbinding loopt via E-SATA. (USB was te traag om 1080p content te weergeven)
Deze schijf heeft altijd goed gewerkt met E-SATA, maar nu heb ik sinds vorige week problemen met deze schijf.
Het laden van videocontent gaat onmenselijk traag met laadttijden van letterlijk minuten, het overzetten van een bestand van de Samsung schijf naar de interne schijf gaat met 120kb/sec, (lijkt me erg traag), en hij maakt bovendien ook nog eens gekke tikgeluiden.

Nu dacht ik al aan CRC errors, en SMART test bevestigde ook dat de schijf ‘UltraDMA CRC Errors’ had.
Na wat speurwerk op Google, blijkt de meest voorkomende reden een kapotte IDE kabel te zijn, maar het betreft hier een E-SATA connectie.
Ik weet dat ik nog ruim garantie heb met de schijf, maar heeft iemand ervaring met CRC errors? Is dit eventueel te fixen met een tooltje?
Zap & wipe o.i.d.? (zou wel vervelend zijn voor de data, maar het is niet anders.)

Verder staat de schijf rechtop in het CIDU HDD Docking station, en word steekt het grootste deel van de schijf onbeschermd in de lucht.
Ik dacht zelf dat dit niet zon probleem zou moeten zijn, maar nu ga ik toch twijfelen. Zou dit schadelijk zijn voor de schijf?

Ik hoop ervaringen van jullie te mogen delen.

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

ResuCigam

BOFH

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 13:46:
Na wat speurwerk op Google, blijkt de meest voorkomende reden een kapotte IDE kabel te zijn, maar het betreft hier een E-SATA connectie.
Ik zou nog steeds beginnen met het vervangen/omruilen van je SATA kabels. Zowel in de pc als in de behuizing.

We do what we must because we can.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:15
Om andere fouten (dock/kabels/connecors) uit te sluiten zou je de hdd op een sata van je pc aan kunnen sluiten.
Maar voor de zekerheid zo snel mogelijk alle dat van je schijf halen

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:37
met ^^

Fixen met een tooltje gaat niet. Smart errors zijn vaak iets hardware gerelateerd.

Verwijderd

UDMA CRC Error betekent dat de ontvanger niet dezelfde data binnenkrijgt als de verzender heeft verstuurd; corruptie tijdens het transport via de kabel dus. Vrijwel altijd een probleem met de datakabel. Laat je volledige SMART data eens zien?

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, ik ga eerst toch maar eens kijken dan wat de schijf doet als ik hem op een reguliere SATA aansluiting aansluit.

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-01 14:56
als dit de 204ui schijf betreft van samsung zul je en firmware update moeten uitvoeren als je dat nog niet gedaan hebt er zat een error in deze schijven kijk maar eens in de forum's zul je zeker veel over vinden.

http://sourceforge.net/ap...wiki/SamsungF4EGBadBlocks
Pagina: 1