Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RWF
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-01-2023
Goeie middag,

Ik ben al een tijdje bezig met een windows xp computer die niet goed door start! hij komt bij het windows xp logo het blauwe balkje blijft even lopen en dan start hij opnieuw op.
heb al verschillende dingen uitgeprobeerd om hem weer goed te krijgen maar niks van het heeft gewerkt. zal ff een opsomming maken.

chkdsk /r
fixmbr
fixboot
veiligemodes

heb ook nog een mem test gedraaid en hardschijf nog een keer getest maar ook dit levert geen resultaten op!
heeft iemand nog suggesties hoe ik hem weer aan de praat krijg? het is essentieel dat alle gegevens er op blijven staan!

met vriendelijke groet,
RWF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 20:00
De installatie CD, en dan de reparatie modus?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RWF
zit er niet bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gegevens er afhalen met een linux-live-cd en dan herinstall, data terugzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RWF
dan zitten we weer met het probleem dat de meeste programma's niet werken.(dat bedoelde ik ook eigenlijk met alle gegevens misschien was ik daar iets te onduidelijk in) er zit namelijk heel veel betaalde software op.

is er een manier om de systeem bestanden te checken en eventueel te repareren? ik weet dat er in windows vista en windows 7 system file check zit maar dat krijg ik niet voor elkaar met windows xp als ik windows installatie cd gebruik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vermoed driverprobleem, hw-failure of virus(heb zelf ook eentje gehad die even opstartbalk liet zien en opnieuw opstartte), weet zelf geen oplossing(miss iemand anders???).
Belangerijke vraag:wat deed je het laatst voordat ie niet meer aan wou?
Als het niks bijzonders was(surfen, filmpje kijken etc.):
hw-fail of andere pc-gebruiker die iets verkloot heeft
offtopic:
Elk probleem heeft een oorzaak, deze vraag helpt bij het oorzaak vinden

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2011 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RWF
driver probleem kan het niet zijn! er is niks geen nieuwe hardware in gekomen en stuurprogramma's zijn ook niet bijgewerkt. hij is begonnen dat hij telkens uitviel naar een willekeurige tijd!

zelf zou ik dan denken dat het geheugen niet goed zou zijn maar heb al mem test gedraait en dat gaf aan dat het geheugen gewoon goed was!

de enige hardware die nog niet getest is is moederbord en proccesor! maar deze 2 lijken me onwaarschijnlijk anders had hij nog wel minder gedaan! de tempratuur van de proccesor word ook niet echt heel hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RWF schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 13:26:
driver probleem kan het niet zijn! er is niks geen nieuwe hardware in gekomen en stuurprogramma's zijn ook niet bijgewerkt. hij is begonnen dat hij telkens uitviel naar een willekeurige tijd!

zelf zou ik dan denken dat het geheugen niet goed zou zijn maar heb al mem test gedraait en dat gaf aan dat het geheugen gewoon goed was!

de enige hardware die nog niet getest is is moederbord en proccesor! maar deze 2 lijken me onwaarschijnlijk anders had hij nog wel minder gedaan! de tempratuur van de proccesor word ook niet echt heel hoog.
Asl je moederbord oud is kunnen er bolle condensatoren zijn die echt rare dingen kunnen doen die ervoor zorgen dat je pc niet meer werkt.
Voorbeeld bolle condensatoren:
Afbeeldingslocatie: http://static.tz.nl/f/g/209691_9f58fc61.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 13:14

nexhil

BAM!

RWF schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 13:26:

tja nu is het gewoon een kwestie van hardware uitschakelen.
trek optical drives eruit, al het ram op 1 bankje na etc etc.

En Lemmymet hierboven zou ook wel eens heeeeel erg gelijk kunnen hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door nexhil op 20-09-2011 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RWF
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 13:29:
[...]

Asl je moederbord oud is kunnen er bolle condensatoren zijn die echt rare dingen kunnen doen die ervoor zorgen dat je pc niet meer werkt.
Voorbeeld bolle condensatoren:
[afbeelding]
dit is ook niet het geval dit had ik al naar gekeken de eerste dag toen ik hier mee bezig ging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nexhil schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 13:30:
[...]

tja nu is het gewoon een kwestie van hardware uitschakelen.
trek optical drives eruit, al het ram op 1 bankje na etc etc.

En Lemmymet hierboven zou ook wel eens heeeeel erg gelijk kunnen hebben.
En dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RWF
daar ga ik nu eens me bezig kijken of het enig resultaat op levert! alvast bedankt tot nu toe mensen!

• RWF
Goede morgen,
we zijn nu alweer een dag verder heb nu echt uitgesloten dat het aan de hardware ligt.
is er een mogelijkheid om de systeembestanden van een windows xp installatie die op een andere schijf staat dan van geboot wordt te controleren en te herstellen?

groetjes!

Verwijderd

Je hebt een windows XP installatie CD? In dat geval zodra je bij het scherm druk op enter om de installeren, f3 voor reparatie enzovoorts komt, gewoon op enter drukken. Dan op F8 om de voorwaarden te accepteren. Daarna zie je onder in het balkje staan: Zoeken naar eerdere versies. Daarna zal hij aangeven dat windows XP al gevonden is, en of je deze wilt repareren. Daar kies je uiteraard voor JA.

Alle systeembestanden worden nu vernieuwd/vervangen door originele, met behoud van al je data/programma's enzovoorts.

Let op: Is het XP Pro, dan moet dit ook met de XP Pro cd gebeuren, anders krijg je de repair optie niet. Hetzelfde geldt natuurlijk voor XP Home

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
RWF schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 13:14:
dan zitten we weer met het probleem dat de meeste programma's niet werken.(dat bedoelde ik ook eigenlijk met alle gegevens misschien was ik daar iets te onduidelijk in) er zit namelijk heel veel betaalde software op.
Waarom zou betaalde software niet meer werken als je de boel zou herinstalleren? Je hebt de software (of althans een licentie daarop) aangeschaft, dus zou alle software na een herinstallatie van windows probleemloos moeten werken.
Het is hoogstens wat tijdrovend om alles na een herinstallatie van windows weer te installeren en te configureren, maar als de boel daarna weer probleemloos werkt is het wel een optie om te overwegen.

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Laatst kwam ik ook net niet tot de desktop, na veel gekloot met ram, cpu, voeding en videokaart bleek het de pci netwerk kaart te zijn. Het ding was overleden, na die eruit gegooid te hebben (letterlijk) werkte alles weer als vanouds.

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
Aangezien je Windows reboot tijdens het starten gok ik dat je een BSOD krijgt.
Druk tijdens het booten eens op paar keer op F8 dan krijg je het boot menu van XP.
Selecteer daar "Disable automatic restart on system failure."
Meld daarna hier welke error je in je BSOD ziet.

Computer says no

• RWF
mensen allemaal bedankt voor het meedenken en de nuttige info.
Uiteindelijk hebben in overleg toch maar de computer helemaal opnieuw geinstalleerd!
het probleem was uiteindelijk dat de koelpasta op een chip die vast op het moederbord zit niet meer goed was! die hebben we vervangen vervolgens werkte hij weer naar behoren.

het lijkt erop dat de windows installatie corrupt is geraakt door het telkens maar weer uitvallen van de computer.
toen we hem opnieuw hadden geinstalleerd hebben kon hij namelijk wel gewoon door starten maar bleek er een temperatuur van een bepaalde chip heel hoog te zijn.

Groetjes,
RWF

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 13:34

Pablo

Rito pls

Dan had je in logboeken toch een "termal error" kunnen vinden lijkt mij ?

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:13
R.plas schreef op donderdag 29 september 2011 @ 13:14:
Dan had je in logboeken toch een "termal error" kunnen vinden lijkt mij ?
WTF? Hoe zou je van te voren in die logboeken kunnen kijken dan, als de PC niet eens doorstart? :X

Mja, het is blijkbaar gefixt. Wel apart dat slechte koelpasta uiteindelijk voor deze problemen zorgen.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:29

Quad

Doof

marcel87 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 13:33:
[...]
Mja, het is blijkbaar gefixt. Wel apart dat slechte koelpasta uiteindelijk voor deze problemen zorgen.
Afgezien van de leeftijd van de PC kan koelpasta na verloop van tijd voor problemen zorgen, doordat het opdroogt en de warmte niet goed meer doorvoert.
De BIOS heeft een functie dat het de PC uitschakeld en opnieuw opstart als er een bepaalde temperatuur bereikt wordt.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• Pablo

Pablo

Rito pls

marcel87 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 13:33:
[...]

WTF? Hoe zou je van te voren in die logboeken kunnen kijken dan, als de PC niet eens doorstart? :X
als je pc uitvalt doordat deze te heet wordt kom daarna een logboek vermelding lijkt mij en niet ervoor ?????
Via ERD je logboeken uitlezen en tadaa je bent er.
Met ERD's kan je vaak ook nog systeem herstel uitvoeren.

waarschijnlijk had een wat meer ervaren tweaker dit probleem wel op kunnen lossen zonder de herinstal
Nu is een schone instal altijd fijn natuurlijk 8)

edit : hardeschijf loskoppelen en aan andere pc hangen en dan logboek uitlezen ofcourse

[ Voor 6% gewijzigd door Pablo op 29-09-2011 18:02 ]

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:13
Quad schreef op donderdag 29 september 2011 @ 13:38:
[...]
Afgezien van de leeftijd van de PC kan koelpasta na verloop van tijd voor problemen zorgen, doordat het opdroogt en de warmte niet goed meer doorvoert.
De BIOS heeft een functie dat het de PC uitschakeld en opnieuw opstart als er een bepaalde temperatuur bereikt wordt.
Uiteraard. Dat begrijp ik, maar ik vond het meer frappant dat het OS dan corrupt kan raken, helemaal via via en dus indirect door koelpasta. Dat had ik niet verwacht. Wat jij zegt is logisch idd. :)
R.plas schreef op donderdag 29 september 2011 @ 18:01:
[...]
als je pc uitvalt doordat deze te heet wordt kom daarna een logboek vermelding lijkt mij en niet ervoor ?????
Via ERD je logboeken uitlezen en tadaa je bent er.
Met ERD's kan je vaak ook nog systeem herstel uitvoeren.
Wat is ERD? :? (kan het ook niet via mn vriend Google vinden, misschien dat ik verkeerd zoek?)
edit : hardeschijf loskoppelen en aan andere pc hangen en dan logboek uitlezen ofcourse
Hm, das een goeie! Ga ik onthouden, thnx. ;)

• Pablo

Pablo

Rito pls

[...]

Wat is ERD? :? (kan het ook niet via mn vriend Google vinden, misschien dat ik verkeerd zoek?)
ah sorry

ik bedoelde ERD Commander :)

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Idd, de Emergency Rescue Disk commander is inderdaad één van de beste manieren om een xp systeem weer draaiende te krijgen.
Gelukkig is het probleem opgelost!
Pagina: 1