Na lang troubleshooten en Googlen heb ik jullie hulp nodig betreffende printproblemen met Sharps op een SBS2011.
De situatie:
Gisteren een SBS2011 (NL) server geïnstalleerd in een klein MKB-bedrijfje. Alles werkend, op één ding na: printen op de Sharps. De server is printserver voor enkele HP-printers, deze werken perfect. De Sharp printers (MX-2300N en AR-M316) echter, die via de DHCP een IP-adres (vaste lease) krijgen, weigeren te werken. Ping-commando naar beide printers geeft timeout, webinterface is niet te benaderen. Als ik vanaf een client beide acties doe, zijn ze succesvol.
Wat ik dus gedaan heb tijdens het troubleshooten:
Iemand ervaring met dit probleem?
De situatie:
Gisteren een SBS2011 (NL) server geïnstalleerd in een klein MKB-bedrijfje. Alles werkend, op één ding na: printen op de Sharps. De server is printserver voor enkele HP-printers, deze werken perfect. De Sharp printers (MX-2300N en AR-M316) echter, die via de DHCP een IP-adres (vaste lease) krijgen, weigeren te werken. Ping-commando naar beide printers geeft timeout, webinterface is niet te benaderen. Als ik vanaf een client beide acties doe, zijn ze succesvol.
Wat ik dus gedaan heb tijdens het troubleshooten:
- Op server firewall geheel uitgezet.
- Op server Network Policy Server uitgezet.
- Printers statisch IP-adres gegeven (werkt niet), printers dynamisch IP-adres gegeven (werkt niet).
- Server herstart, geen resultaat.
Iemand ervaring met dit probleem?