Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[SBS2011] Kan Sharpprinters niet pingen/ benaderen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Arend van Dijk
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 11-06-2013
Na lang troubleshooten en Googlen heb ik jullie hulp nodig betreffende printproblemen met Sharps op een SBS2011.

De situatie:
Gisteren een SBS2011 (NL) server geïnstalleerd in een klein MKB-bedrijfje. Alles werkend, op één ding na: printen op de Sharps. De server is printserver voor enkele HP-printers, deze werken perfect. De Sharp printers (MX-2300N en AR-M316) echter, die via de DHCP een IP-adres (vaste lease) krijgen, weigeren te werken. Ping-commando naar beide printers geeft timeout, webinterface is niet te benaderen. Als ik vanaf een client beide acties doe, zijn ze succesvol.

Wat ik dus gedaan heb tijdens het troubleshooten:
  • Op server firewall geheel uitgezet.
  • Op server Network Policy Server uitgezet.
  • Printers statisch IP-adres gegeven (werkt niet), printers dynamisch IP-adres gegeven (werkt niet).
  • Server herstart, geen resultaat.
SBS2011-server is geheel up-to-date. Nu tijdelijk een Win7 x64 pc als printserver ingericht, werkt perfect.

Iemand ervaring met dit probleem?

• akimosan
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
Ook een traceroute naar de printers gedaan? Bevindt de server zich in en ander subnet bijvoorbeeld?

Al eens een Shar hetzelfde ip adres gegeven als een HP printer en getest?

• Arend van Dijk
De printers bevinden zich in hetzelfde subnet 192.168.45.0/24. Traceroute geeft time-out, de Sharp hetzelfde IP-adres geven als de HP levert ook geen gewenst resultaat op.

• marc181982
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 08-09 09:14
Ping vanaf de server werkt dus wel naar een ander apparaat? DNS/Gateway instellingen van de printer zijn correct?

marc181982 wijzigde deze reactie 24-09-2011 12:14 (59%)

• degroot
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Misschien alles een keer een reboot geven(server, printer , en zelfs de switches waarop ze zitten aangesloten!)

www.degroot-it.nl

• Arend van Dijk
Dank voor de reacties.
quote:
marc181982 schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 12:10:
Ping vanaf de server werkt dus wel naar een ander apparaat? DNS/Gateway instellingen van de printer zijn correct?
Ja, pingen werkt naar andere apparaten en printers, zoals ik in de beginpost al zei. DNS en gateway instellingen van printer zijn goed ingesteld.
quote:
degroot schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 12:47:
Misschien alles een keer een reboot geven(server, printer , en zelfs de switches waarop ze zitten aangesloten!)
Dit heb ik uiteraard ook al gedaan, geen gewenst resultaat.

• degroot
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
quote:
Arend van Dijk schreef op maandag 26 september 2011 @ 14:16:
Dank voor de reacties.

[...]

Ja, pingen werkt naar andere apparaten en printers, zoals ik in de beginpost al zei. DNS en gateway instellingen van printer zijn goed ingesteld.

[...]

Dit heb ik uiteraard ook al gedaan, geen gewenst resultaat.
Raar , heb pas geleden ook nog 2 netwerken op basis van SBS2011 gemigreerd, die hadden ook die sharp mx apparaten en werkte direct.

www.degroot-it.nl

• _H_G_
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 06-11 13:00
ARP tabel op die server een keer nakijken?

• Arend van Dijk
quote:
_H_G_ schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:59:
ARP tabel op die server een keer nakijken?
Had ik al gedaan, ook de arptabel leeggemaakt (arp -d). Helpt niets.

• Arend van Dijk
[schopje] Iemand een idee? Na installatie SP1 van SBS2011 bestaat het probleem nog steeds.

• nielsl
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 20:57
misschien is het een BFO, maar heb je al een statuspagina afgedrukt vanaf de printers om te zien wat volgens de apparaten zelf hun IP adres en netwerksettings zijn?
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Formule 1

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True