Toon posts:

Een leek, een nieuwe TV en een wens...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb me net ingeschreven omdat ik een leek ben op het gebied van hardware en aansluiten van apparatuur. Ik heb een wens en dat is internet via mini pc of mediabox op mijn TV scherm en evt. mijn versterker hier ook op aansluiten zodat ik vanaf dat apparaat films kan kijken.

Ik heb net een nieuwe 46" Sony Bravia LED TV gekocht en wil hier graag een pc of iets dergelijks op aansluiten maar weet niet goed wat ik moet kopen. Heb al heel wat info verzameld over Asrock.

Ik heb een JVC versterker RX-F10 maar weet niet of ik deze op een mini pc aan kan sluiten omdat op een mini PC vaak modernere speakerpluggen zitten dan op mijn apparaat. De versterker heeft ook geen HDMI.

De vraag is nu: Kan ik een verouderde versterker aansluiten op een mini PC zodat mijn speakers het blijven doen en wat kan ik het beste kopen? Een mini PC, een mediaplayer, een laptop...? Functies waar ik naar op zoek ben: Internet op TV scherm via wireless keyboard, media downloaden en afspelen, versterker op aansluiten.

Wie kan en wil mij helpen met wat tips? :)

Alvast bedankt!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Heeft de versterker wel S/PDIF?

Ik heb een oud technics setje waar niet eens een digitale ingang op zit. Wel een 6 kanaals analoge input. Ik kan prima DTS afspelen, de HTPC is in deze de DAC (Digital to Analog Convertor). Zonder problemen kan ik daar echt alles mee afspelen. Als het moet kijk ik een BluRay met 5.1 DTS geluid op een CRT scherm. Ok, het zal er vast niet uitzien door de downscaling naar SD, maar het kan wel.

Met een HTPC ben je veel flexibeler dan een mediaplayer.

Ey!! Macarena \o/

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:57
Als ik de gebruiksaanwijzing van die versterker zo zie, heeft hij gewoon digitale ingangen, dus kun je daar met de juiste bekabeling wel een pc op aansluiten en dan houd je ook de mogelijkheden met meerkanaals geluid.
Op de display zie ik indicatoren voor Dolby Digital, DTS, DTS Neo, Dolby ProLogic II en nog wat meer, dus die versterker is niet eens zo heel erg verouderd. Waarschijnlijk kan hij praktisch alle media die je gaat downloaden prima afspelen met meerkanaals geluid.

Een mediaplayer is fijn gebruiksvriendelijk, maar als je ook wilt internetten en spullen wilt downloaden, zou ik toch voor een klein pc'tje gaan. Die sluit je via DVI of HDMI aan op je tv en je sluist digitaal audio (coax of optisch, je versterker slikt het allebei) door naar je versterker.

Punctuality is the politeness of kings

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
als je een leek bent, dan kan je beter een mediaspeler kopen.

Een htpc heeft toch wat configuratiewerk nodig.
Het valt op zich wel mee:

- Windows installeren
- afstandsbediening installeren
- XBMC installeren (voor een leek een erg makkelijk programma)
- afstandsbediening geschikt maken voor xbmc (lees: wat aanvullende software voor installeren)

Als je dat kan, dan is een htpc natuurlijk de beste keuze. Je kan dan alles wat je maar wilt en heeft kracht om alles te doen.

En dan kan je er nog voor kiezen om voor zelfbouw te kiezen, maar dat betekent nog meer werk en nog meer keuzes die je moet maken.

Een mediaspeler is vaak alleen maar inpluggen en verder hoef je vrij weinig in te stellen, dat heeft natuurlijk voordelen. Tegelijk zijn de mediaspelers niet al te krachtig en je bent afhankelijk van de fabrikant of er nog updates voor komen.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Verwijderd

Topicstarter
@iedereen, thanks voor de snelle reacties!

@dreamscape,

Ik heb ook even naar het manual van de JVC gekeken. Ik kan dus bij mijn audio aansluitingen 8-10 gewoon 2 pluggen in DVR/DVD IN steken en als ik dan op mijn versterker die functie aanzet gewoon DTS geluid krijgen?

Sluit ik dan mijn HTPC aan op mijn versterker en de versterker op de TV of HTPC op de versterker EN op de TV?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:30
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 14:28:
Ik heb ook even naar het manual van de JVC gekeken. Ik kan dus bij mijn audio aansluitingen 8-10 gewoon 2 pluggen in DVR/DVD IN steken en als ik dan op mijn versterker die functie aanzet gewoon DTS geluid krijgen?
Dat is een analoge ingang en met twee pluggen krijg je dan ook maar 2-kanaals audio. Als je 5.1 DTS/DD wilt hebben dien je of de 6-kanaals analoge ingang (DVD Multi In) te gebruiken of een digitale spdif ingang.
Sluit ik dan mijn HTPC aan op mijn versterker en de versterker op de TV of HTPC op de versterker EN op de TV?
Van HTPC naar versterker via spdif, kan je eventueel van HTPC naar TV via analoog doen zodat je ook audio hebt als je versterker uit staat.

[ Voor 5% gewijzigd door Nielson op 20-09-2011 14:47 . Reden: Zit ook 6-kanaals analoge audio in op ]

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik wil graag weten of een Asrock HTPC dan een juiste keuze is of hebben jullie andere tips?

Thanks!
Pagina: 1