Beste mede-tweakers,
Ik zit inmiddels toch een beetje met mijn handen in mijn haar. Ik heb een Club3d Radeon HD 6950 met 2gb videogeheugen in mijn Asus P5n32- SLI SE deluxe moederbord geprikt om mijn systeem lekkerder te laten draaien voor games.
Als ik de driver van de videokaart installeer, moet ik de pc opnieuw opstarten. Als ik dat doe dan crasht Windows na het laadscherm. Eerst kwam ik Windows zelf niet eens in na het laadscherm en zag ik alleen een zwart scherm en de muis, maar nu wel, alleen crasht hij als ik het menu start open, de resolutie aanpas, of +- 20 seconden wacht. De crash ziet eruit alsof Explorer hangt. Een wacht icoontje draait nog, maar alles is onbuikbaar en taakbeheer kan niet meer worden geopend. Soms krijg ik een melding dat Windows niet meer reageert. Na een aantal minuten reboot de pc automatisch.
Ik kan de Pc wel booten in VGA modus of in veilige modus zonder problemen.
Dit heb ik allemaal al geprobeerd:
- de geluidskaart eruit
- alleen de driver installeren (dus geen cataclyst enz.)
- Register opschonen
- De kaart eruit en opnieuw erin
- C formatteren en Windows volledig clean opnieuw installeren (en alleen de driver installeren, voor de rest helemaal niets)
- Nieuwe voeding van 600 watt in de kast
- computer opstarten in VGA modus in low-res (dit zorgde ervoor dat ik Windows in kwam. Als ik nu in Windows ben en de resolutie aanpas crasht Windows ook meteen)
- Bios instellingen veranderd (maar heb hier vrij weinig verstand van tbh)
- de kaart in een andere computer zetten en getest (hier werkte hij perfect)
> De bios van mijn moederbord is up to date
> windows (SP1) en alle .net frameworks ed. zijn zover ik weer ook up to date
> alle handleidingen gecheckt en alles lijkt in orde
Mijn specs zijn:
Videokaart: Club 3d Radeon HD 6950 - PCI Express 2.1 x16 - 2 GB GDDR5
Beeldscherm: TFT 24" Samsung 2493HM
Processor: Intel Core 2 Duo E6400 2.13 GHz, 1066 MHz, Boxed
Moederbord: Asus P5N32-SLI SE Deluxe
Werkgeheugen: Kingston HyperX Dual Channel 1024 MB, PC6400, 800 MHz, CL4
Kingston 2GB kit, DDRII800, HyperX, CL4
Voeding:Huntkey APFC 600
Nu heb ik het gevoel dat het toch de chipset op het moederbord is die niet helemaal lekker samen wil werken met de GPU van de grafische kaart. Heeft iemand al eens deze problemen tegen gekomen, of enig idee wat de oplossing zou kunnen zijn? Een nieuw moederbord? Of instellingen in de bios? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik zit inmiddels toch een beetje met mijn handen in mijn haar. Ik heb een Club3d Radeon HD 6950 met 2gb videogeheugen in mijn Asus P5n32- SLI SE deluxe moederbord geprikt om mijn systeem lekkerder te laten draaien voor games.
Als ik de driver van de videokaart installeer, moet ik de pc opnieuw opstarten. Als ik dat doe dan crasht Windows na het laadscherm. Eerst kwam ik Windows zelf niet eens in na het laadscherm en zag ik alleen een zwart scherm en de muis, maar nu wel, alleen crasht hij als ik het menu start open, de resolutie aanpas, of +- 20 seconden wacht. De crash ziet eruit alsof Explorer hangt. Een wacht icoontje draait nog, maar alles is onbuikbaar en taakbeheer kan niet meer worden geopend. Soms krijg ik een melding dat Windows niet meer reageert. Na een aantal minuten reboot de pc automatisch.
Ik kan de Pc wel booten in VGA modus of in veilige modus zonder problemen.
Dit heb ik allemaal al geprobeerd:
- de geluidskaart eruit
- alleen de driver installeren (dus geen cataclyst enz.)
- Register opschonen
- De kaart eruit en opnieuw erin
- C formatteren en Windows volledig clean opnieuw installeren (en alleen de driver installeren, voor de rest helemaal niets)
- Nieuwe voeding van 600 watt in de kast
- computer opstarten in VGA modus in low-res (dit zorgde ervoor dat ik Windows in kwam. Als ik nu in Windows ben en de resolutie aanpas crasht Windows ook meteen)
- Bios instellingen veranderd (maar heb hier vrij weinig verstand van tbh)
- de kaart in een andere computer zetten en getest (hier werkte hij perfect)
> De bios van mijn moederbord is up to date
> windows (SP1) en alle .net frameworks ed. zijn zover ik weer ook up to date
> alle handleidingen gecheckt en alles lijkt in orde
Mijn specs zijn:
Videokaart: Club 3d Radeon HD 6950 - PCI Express 2.1 x16 - 2 GB GDDR5
Beeldscherm: TFT 24" Samsung 2493HM
Processor: Intel Core 2 Duo E6400 2.13 GHz, 1066 MHz, Boxed
Moederbord: Asus P5N32-SLI SE Deluxe
Werkgeheugen: Kingston HyperX Dual Channel 1024 MB, PC6400, 800 MHz, CL4
Kingston 2GB kit, DDRII800, HyperX, CL4
Voeding:Huntkey APFC 600
Nu heb ik het gevoel dat het toch de chipset op het moederbord is die niet helemaal lekker samen wil werken met de GPU van de grafische kaart. Heeft iemand al eens deze problemen tegen gekomen, of enig idee wat de oplossing zou kunnen zijn? Een nieuw moederbord? Of instellingen in de bios? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.