Home Cinema met internetradio, advies gevraagd?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:48
Voor in de woonkamer zoek ik een (eenvoudig) home cinema setje.
In het kort mijn wensen:
- Blu-ray
- 2.0 of 2.1 speaker-opstelling (ivm bekabeling en liever 2 of 3 goede speakers van een fatsoenlijk formaat dan 5 mini-dingen)
- internetradio
- prijs circa 450 euro

Doel:
- cd's luisteren (pop en rockmuziek op hoofdzakelijk normaal volume)
- filmpje kijken op nog te kopen tv
- radio luisteren

Het wand-/tv-meubel staat zo'n 4.5 m1 van het bankstel en de totale afmeting van de zithoek is zo'n 3 bij 5 meter. Tot zover niks bijzonders en zou in principe ieder willekeurig setje voldoen, maar ik wil graag radio kunnen luisteren via internet. Waarom? Omdat ik tv ga kijken via interactieve tv van kpn en geen kabelaansluiting heb en daarnaast is het fm-ontvangst erg slecht in de woning. Met de decoder van KPN kan je radio luisteren, maar daarvoor moet wel de tv aanstaan en dat vind ik niks.

Ik heb de sites van diverse grote/bekende merken bezocht (Philips, Pioneer, Sony, Sharp, ...), de pricewatch hier en bij hardware.info geprobeerd en natuurlijk Google, maar tot op heden zonder gewenst resultaat. Ik ben wel gestuit op vTuner, wat door verschillende merken wordt gebruikt, waarvan ik een demo-filmpje heb gezien van Pioneer, dat lijkt mij een mooi systeem, alleen zit dat helaas alleen in dure receivers. Natuurlijk heeft Philips Streamium-setjes, maar die lusten weer geen DVD's. Ook Sony heeft een mooie CMT-MX700ni, maar ook die lust geen DVD.

Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 393864

kijk hier eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
Dat is een hele mooie optie, ik snap niet waarom ik die zelf niet gevonden had.

Ik sta open voor andere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
Nog eens goed verder gelezen en in de documentatie van Philips gedoken, maar ik ben er nu achter waarom ik dit type niet zelf was tegen gekomen. Er zit helemaal geen internetradio in/op.

Iemand die wel een geschikte optie weet?

Met losse apparaten zijn mijn wensen prima in te vullen, maar is het nu zo vreemd dat ik gewoon een apparaat wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:41
Zag laatst in een Media Markt folder een aanbieding voor een Onkyo 5.1 set met blu ray speler. Geen internetradio, denk ik, maar had verder wel alle opties en kan je prima aanvullen met een radiootje.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-07 19:02
Toevallig deze week de 'Mondo Revo Wi-Fi' aangeschaft, werkt perfect voor internetradio, zit nu lekker Pinguin radio te luisteren via de hifi set :)
Gekocht bij Azerty, was zo'n €110.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:33

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Arosa schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 11:13:Met de decoder van KPN kan je radio luisteren, maar daarvoor moet wel de tv aanstaan en dat vind ik niks.
Kan je jouw decoder niet rechtstreeks op je Home Cinema setje aansluiten dan?
Normaal gesproken heeft toch elke moderne tuner ook een audiouitgang, waardoor je de TV gewoon over kunt slaan.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-07 18:58

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Wobcat schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 18:58:
Toevallig deze week de 'Mondo Revo Wi-Fi' aangeschaft, werkt perfect voor internetradio, zit nu lekker Pinguin radio te luisteren via de hifi set :)
Interessant, ik ben nog op zoek naar een wifi internet radio, liefst een die zowel 'mobiel' op batterijen werkt (voor in de tuin) als die op m'n reciever kan. Zie dat revo daar wel wat modellen in heeft, maar verkrijgbaarheid in Nederland tussen verschillende modellen is laag.
Jorgen schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 08:59:
[...]
Kan je jouw decoder niet rechtstreeks op je Home Cinema setje aansluiten dan?
Normaal gesproken heeft toch elke moderne tuner ook een audiouitgang, waardoor je de TV gewoon over kunt slaan.
Zat ik ook al te bedenken, maar dan heb je 'kabel radio' (waar op zich niks mis mee is, maar het is geen internet radio). Ik weet niet in hoeverre dit belangrijk is voor de TS

[ Voor 38% gewijzigd door rockhopper op 08-10-2011 12:47 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-07 15:19
Bijvoorbeeld de Onkyo TX-NR509 heeft vTuner, deze kost rond de 299 uit mijn hoofd.
Zit je alleen met het budget voor speakers. 150 euro is niet veel voor fatsoenlijke speakers, ook al zijn het er maar 2.
Voor ik dacht ongeveer 599 kun je de Onkyo HT-S6405 kopen, hier zit de TX-NR509 bij, zit je echter wel met 5 speakers + sub http://www.nl.onkyo.com/en/products/ht-s6405-43425.html
2.0/1 setjes zul je echter denk ik met deze functionaliteit niet veel tegenkomen, dit zal toch vaak neerkomen op de aanschaf van een receiver + losse speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:33

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

rockhopper schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 12:45:
[...]
[...]
[...]

Zat ik ook al te bedenken, maar dan heb je 'kabel radio' (waar op zich niks mis mee is, maar het is geen internet radio). Ik weet niet in hoeverre dit belangrijk is voor de TS
Ik begreep uit de TS dat internetradio nodig was omdat er geen kabel was en er niet via de tv geluisterd wil worden. Dan lijkt het mij het simpelst om gewoon die kpn tuner aan de radio te knopen ipv een moeilijk te vinden / duur alles-in-1-apparaat te zoeken.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1