Print PDF naar e-mail

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274613

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een bij voorkeur gratis programma waarmee je een document direct naar een pdf kunt afdrukken die meteen als bijlage in een e-mail komt.

We gebruikten daar op onze 2000 server pdf995 voor, alleen laat deze nu steeds reclame zien en zijn de kosten voor onze bedrijf absurd hoog om deze weg te halen (ze promoten het zelfs als gratis software!)

PDFcreator biedt deze oplossing via het aanzetten van autosave en erna automatisch een e-mail sturen.
Echter ben ik hierbij verplicht om alle pdf bestanden op te slaan.
Dit wil ik niet, we halen deze uit ons systeem, printen deze naar pdf en e-mail deze.
ik hoef geen pdf aangezien we die in het systeem opzoeken en niet in een pdf.

Is er iemand die andere software weet die dit wel kan?
Of een manier om de pdf's ergens op te slaan zodat ze ook automatisch verwijderd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

CSA +> OFF.

Je kunt hier natuurlijk een scriptje voor maken: bewaak een bepaalde directory, voor elke nieuwe pdf: pak de pdf op, verplaats als jebang bent voor collisions naar een unieke nieuwe directory en start de mailclient. Verwijder de pdf als de mail weg is (of verwijder bijv. elke dag). Scripten moet je wel zelf doen. Als het geen geld mag kosten, kost het soms wat zweet ;)

Office 2010 heeft hier trouwens natuurlijk al standaard een knop voor.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik kan ook een script maken dat iedere avond die pdf directory verwijderd, dan is het in princiepe ook al opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04:53

M.I.G.

[like an alien]

Hier gebruiken we FreePDF XP, druk je op print selecteer FreePDF writer, je krijgt popup, waaronder mailen, druk daarop en hij converteert het document naar PDF (slaat waarschijnlijk wel iets op of gebruikt tijdelijk bestand) maar je krijgt meteen mail met attachment.

Topicstarter
ik heb het nu al zo opgelost.

alleen vervelend dat ik bij iedere gebruiker apart moet instellen wat het programma moet doen.
Aangezien ze allemaal op een terminal server werken moet dat makkelijker kunnen lijkt me...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kun je die configuratie niet in een script of custom GPO Preference zetten?
Dat laatste kan vanaf Windows Vista/2008 Server.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ze hebben ook een server modus van de printer welke ik nu heb geinstaleerd.
dit werkt prima, alleen opent hij de e-mail op de print server ipv op de client.

Dan heb ik er dus nog niks aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 22:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
die gaat niet direct naar mail.

ik wil geen pdf opslaan, maar in een email versturen. niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Even nog de oplossing van mij, voor de compleetheid van het topic.

Ik gebruik nu pdfcreator voor het direct toevoegen van een document in PDF formaat aan een e-mail.
Ik heb hiervoor het programma geinstalleerd en geconfigureerd via het admin account.

Daarna heb ik de registery settings van HKCU\Software\PDFCreator\program gekopieerd naar HKU\.DEFAULT\Software\PDFCreator
(settings exporteren vanaf de eerste locatie, dan het reg bestand aanpassen naar de andere locatie en weer importeren.)

Pdfcreator kijkt eerst naar de settings van de default user (die je dus net hebt aangepast) zijn die er niet gebruikt hij zijn eigen standaard instellingen.
User instellingen overschrijven de ander instellingen, dus ik heb alle snelkoppelingen e.d. naar het programma verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Bedankt voor de update, nuttig voor anderen met dezelfde vraag.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1