Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

tags onterecht forumgebonden

Pagina: 1
Acties:
  • 278 views

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Tags zijn ingevoerd om flexibeler om te kunnen gaan met topic- en forumgrenzen. Wat dat betreft is het enigszins verrassend dat tags bovenaan een topic alleen resultaten weergeven voor het forum waarin het topic staat.

De 'virtualisatie'-tag bovenaan in Zuinige ESXi Server (CLS) laat bijvoorbeeld niet de vele net zo interessante virtualisatietopics zien in WSS of NOS :)

Mijns inziens zou het beter zijn om de volgende link te gebruiken: http://gathering.tweakers...dtopics/tag/virtualisatie

Voor de categorie- en forumoverzichten lijkt de semantiek en gedrag wel correct aangezien het doel daarin is om de inhoud/subset van de betreffende categorie danwel forum aan te geven :)

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 14:44

PromoX

Flying solo

In dit specifieke geval zou dat misschien handiger kunnen zijn omdat er in andere fora veel meer topics zijn over het onderwerp virtualisatie, maar als ik binnen Spielerij vanuit bijvoorbeeld [Multi] FIFA 12 een overzicht wil van alle voetbalgametopics wil ik graag dit resultaat als ik op de tag 'voetbal' klik, wat ik eventueel met één klik uit kan breiden naar de hele hoofdgroep of heel GoT. Andersom de selectie maken op hoofdgroep of een specifiek forum kost ook meer tijd.

And I'm the only one and I walk alone.

• Rukapul
  • Nu online
Die uitbreidoptie is er niet wanneer wanneer bij een topic op een tag wordt geklikt. In elk geval niet in het voorbeeld dat ik hierboven aangaf.
edit: huh, nu zie ik hem wel :?

Daarnaast ben ik van mening dat het beter is om breed te beginnen en dan in te zoomen dan andersom. Dit is ook realiseerbaar in de vorm van een flexibel filter :)

[ Voor 5% gewijzigd door Rukapul op 20-09-2011 12:01 ]

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 14:44

PromoX

Flying solo

Rukapul schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 11:59:
Daarnaast ben ik van mening dat het beter is om breed te beginnen en dan in te zoomen dan andersom. Dit is ook realiseerbaar in de vorm van een flexibel filter :)
Ik vind het dan weer handiger om een selectie uit te kunnen breiden, ook omdat je een topic bekijkt vanuit een bepaald forumonderdeel (virtualisatie vanaf de hardwarekant, voetbal vanaf de gameskant) en de primaire interesse waarschijnlijk ligt bij dat bepaalde onderdeel ligt en wil je verder kijken kan dat via een paar muisklikken.

And I'm the only one and I walk alone.

• crisp
  • Laatst online: 20:57

crisp

Devver

Pixelated

Bij de implementatie is bewust gekozen voor initiele beperkte 'scope' binnen een forum vanuit het topic omdat dan inderdaad de resultaten meer aansluiten bij die scope en dus waarschijnlijk relevanter zijn. Een en ander heeft inderdaad te maken met het feit dat bepaalde tags in een andere categorie een heel andere betekenis kunnen hebben.

Het is echter nu eenmaal lastig om de intentie van een gebruiker te herkennen als hij vanuit een bepaald topic op een tag klikt; is dat omdat hij meer soortgelijke topics zoekt (die zich dus waarschijnlijk in hetzelfde forum bevinden), of omdat het topic niet was wat hij zocht en hij wellicht andersoortige topics over dat onderwerp zoekt (die zich waarschijnlijk in andere fora bevinden).

Over het algemeen is het dan echter makkelijker om een bottom-up approach te doen (met een duidelijke vermelding dat je de 'search' kan uitbreiden naar andere categorieën) dan een top-down omdat dat - wanneer je dus soortgelijke topics zoek - juist veel meer keuzes en dus handelingen vergt.

Intentionally left blank

• Rukapul
  • Nu online
Fair enough.

Reden om dit topic te starten was dat ik die scope increase optie initieel niet gezien had. Achteraf zou ik zweren dat hij er echt niet stond, maar dat is natuurlijk niet reproduceerbaar :+

• crisp
  • Laatst online: 20:57

crisp

Devver

Pixelated

allright then :P

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.