Onlangs las ik een post op het forum over moderne HDD's welke ongeveer een doorvoersnelheid van 130MB/s zouden kunnen halen. Deze post heeft mij aan het denken gezet, en ik heb besloten mijn mediacenter eens te gaan testen. Heb hiervoor gebruik gemaakt van CDM en HDTune, en ik moet zeggen dat de resultaten mij wat tegenvallen:

De Seagate schijf (eerste 2 screenshots) wordt gebruikt als OS-schijf, de Samsung als data-opslag. Volgens mij heb ik in deze tools de juiste instelling gepakt, en voor beide schijven komt er hetzelfde resultaat uit, zo rond 60MB/s read/write. Ik heb het idee dat er hogere prestaties mogelijk zijn, maar ik weet niet in welke hoek ik moet zoeken. Beide schijven zijn aangesloten op een SataII poort, rechtstreeks op de chipset (Geen J-micron ertussen oid, tenminste, als ik het diagram van het moederbord mag geloven). Ook weet ik niet zeker of de volle Samsung schijf de prestaties nog drukken.
Iemand die mij een duw in de juiste richting kan geven? Mijn specificaties zijn als volgt:

De Seagate schijf (eerste 2 screenshots) wordt gebruikt als OS-schijf, de Samsung als data-opslag. Volgens mij heb ik in deze tools de juiste instelling gepakt, en voor beide schijven komt er hetzelfde resultaat uit, zo rond 60MB/s read/write. Ik heb het idee dat er hogere prestaties mogelijk zijn, maar ik weet niet in welke hoek ik moet zoeken. Beide schijven zijn aangesloten op een SataII poort, rechtstreeks op de chipset (Geen J-micron ertussen oid, tenminste, als ik het diagram van het moederbord mag geloven). Ook weet ik niet zeker of de volle Samsung schijf de prestaties nog drukken.
Iemand die mij een duw in de juiste richting kan geven? Mijn specificaties zijn als volgt:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Samsung Spinpoint F3 HD203WI, 2TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.10 ST3320620AS, 320GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sony AD-7240S | € 29,14 | € 29,14 |
| 1 | Silverstone Grandia GD05B | € 76,73 | € 76,73 |
| 1 | Intel Core i3 530 | € 114,61 | € 114,61 |
| 1 | be quiet! Pure Power L7 300W | € 34,85 | € 34,85 |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/2G | € 11,78 | € 11,78 |
| 1 | Gigabyte GA-H55M-UD2H | € 90,49 | € 90,49 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 357,60 | |
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
.