Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Een "per user setting" globaal instellen

Pagina: 1
Acties:

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:43
Ik heb een computer waar een smartboard aan gekoppeld is. Nu krijg ik een klacht over die computer, dat er elke keer bij het aanraken van het smartboard, een muis-achtig icoon onder de aanwijzer verschijnt.

Ik heb even gekeken en dit probleem is makkelijk op te lossen:
http://smarttech.com/us/S...Documents/KB3/124970.aspx

Echter, dit is een per-user setting. Als ik het onder mn eigen admin account verander, is de muis weg. Log ik weer in als gebruiker van die computer, is deze muis weer terug. En de gebruiker van deze PC heeft geen toegang tot het configuratiescherm.

Is het op de een of andere manier mogelijk om deze per-user setting globaal in te stellen op die computer? Gaat trouwens over Windows Vista.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-11 14:57

@r!k

It is I, Leclerq

Zoek de register setting die hierdoor aangepast wordt en push dit dmv een group policy.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• maceddy2004
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:13

maceddy2004

Ik heb geen ondertiteling

Kun je niet de registry key uit de user hive halen en in de local machine instellen? Of in de default user hive?

• Widow
Ah goed idee. Ik ga vanmiddag ff met processormon kijken welke register key word aangepast als ik dit verander. Thx!

• Widow
Voor de mensen die dit topic ooit nog tegenkomen met de zoekfunctie, in HKCU\Software\Microsoft\Wisp\Touch\ zit de regkey TouchUI, welke 1 of 0 kan zijn. Als je deze setting overzet in HKLM\Software\Microsoft\Wisp\Touch\ is ie dus global ingesteld.

Ik heb even gekeken met procesmon welke register waarde word beschreven als je die setting aanpast, dit is het enige dat er veranderd.