Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows van drive verhuizen

Pagina: 1
Acties:

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:52
Ik heb:

C: SSD 120 GB met Windows 7 Professional up2date (SP1)
D: HDD 2TB
- Program Files die ik niet regelmatig gebruik (en dus van de SSD af wil houden)
- Users, deze heb ik naar de D gehaald via http://lifehacker.com/546...rs-directory-in-windows-7

Nu wil ik mijn SSD wegdoen, ben er niet tevreden mee. En ik vroeg me af of het mogelijk is Windows naar de D: te halen zonder dat er dingen verloren gaan.

Verwijderd

image maken van je C, (ghost o.i.d.), partitie in je terra drive maken, image daarop zetten, evt boot fix, wat windows tegenwoordig zelf doet

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-11 21:57
Gaat het er om dat je Windows niet opnieuw wilt installeren of dat je je hdd niet wild formatteren?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tis een beetje tricky nu je je Userprofile folder ook verplaatst hebt (hoe trouwens? Custom setup met een unattend.xml of het unsupported hak en breekwerk in registry?) maar anders kan je gewoon een Full System Image maken met de ingebouwde backup tool en die op je grotere disk zetten.

Werkt met een default install prima. Dan hangt het alleen nog maar op je User folder eigenlijk.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Muldert
Nou ja user folder is weinig regedit aan, die kan ik backuppen en terugkopieren. Een image maken dus? Hoe gaat dat stap voor stap? Linkje naar een guide wellicht?

Users heb ik trouwens via onderstaande link veranderd, een briljante reghack (vind ik persoonlijk)
http://lifehacker.com/546...rs-directory-in-windows-7

[ Voor 4% gewijzigd door Muldert op 19-09-2011 23:36 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Da's dus geen reghack maar een junction.
Maar goed, diwe kun je dus ook weer tijdelijk ongedaan maken en vervolgens je image maken.

Ik ga geen link naar een Guide geven als je gewoon de Help van Win7 kunt lezen (volledige system backup).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Muldert
Een junction ja,dat was het. En het staat dus in de Help gewoon? Thanks!

• flashback1989
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-11 21:03
daarna ook kijken of je bepaalde services weer moet aanzetten bv defrag wordt uitgezet op de SSD schijf

• Muldert
Het is niet gelukt. Windows gaf een error dat hij de C schijf niet kon vinden om de image op te installeren. Gelukkig had ik een backup van mijn documenten want moet nu wel windows opnieuw installeren. Helaas, weet niet precies wat er fout ging.
Pagina: 1