Q3A &listen server

Pagina: 1
Acties:

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Hoi,

Ik heb wat vraagjes over het spel QuakeIII. Ik wil tegen een collega spelen die ook een kabel verbinding heeft,alleen hij heeft een andere ISP.
Nou wil ik voor server spelen en dan moet hij bij mij inloggen.Nou had ik tegen hem gezegd dat ie dat via de console kan doen in quake door het volgende commando in te tikken:
/connect <Ip-nummer> :27960 Maar dat wil maar niet lukken weet iemand hoe dit nou precies moet ,en waar moet ik vooral op letten bij een listenserver draaien.Ik hebt als ISP cHELLo mijn collega Sonera.Moet Pure server aan staan als je een listen server configureerd ?

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-02 15:05
Je hoeft niet perse die port erachter te knallen. Als jij gewoon een game begint ben je automatisch server. En als iemand dan jouw ip weet joint ie jouw game.

Dus gewoon in je console :
/map q3xxxxxxx
En je bent server. Je geeft die maat van je je ip adres en hij tikt in /connect ipvanjouw

That's all.. ;)

Heeft nix te maken met ISP's e.d.

Verwijderd

sja, als de collega met Sonera hem opzet moet 't (dacht ik) wel lukken, maar met de (nieuwe) Terayon modems van Chello heb je geen vast IP meer en dat kan volgens mij nog wel eens problemen opleveren... :'(

• Macaco
Oh dat is zeker makelijker gewoon een map starten en hij inloggen zonder :27960

Maar waarvoor is dan dat Create wat je ziet staan als je multyplayer start?

Het is vanmiddag ook wel gelukt alleen niet via de Q3A console hij heeft mijn IP waar Specify staat met daaronder die port nr 27960
in gevuld en toen was ie er.Was wel lachen :)
Na een uurtje spelen en na wat wisselen van map stond ie zo vast als een huis hij kon niet voor of achteruit lopen.

Alleen hij speelt met een diamond monster fusion kaart 16MB. dus echt veel frames haalt ie niet.Maar misschien als ie het leuk gaat vinden dat ie een Geforce aanschaft wil ik ook wel :)

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

1). Geef je collega je IP

2). Start Quake, druk onder multiplayer
op "Create", selecteer vervolgens je
gewenste instellingen, bots etc... zorg
ervoor dat "Pure Server" UIT staat

3). Je hebt nu je eigen locale server
gestart, het enige wat die collega van je
nog hoeft te doen is in het multiplayer
gedeelte op "Join" te drukken en jouw IP
invullen (specifien dus)...

That's all, dat gedoe met poorten is helemaal niet nodig omdat Q3 er zelf 1 uitzoekt die open staat (meestal 27960).
Fragze!

edit:
als je tijdens het "serven" van map wilt wisselen is het /map q3dmXXXX command handig :)

• Macaco
Oke dat is duidelijk allemaal.
als je tijdens het "serven" van map wilt wisselen is het /map q3dmXXXX command handig
Als ik dat dan doe van map wisselen met deze command /map q3dm17 kan hij dan gewoon F1 gebruiken om mee te gaan?

Maar mozes kriebel wat zijn sommige goed zeg ik maak geen schijn van kans zelfs al is mijn ping met de helft dan van de andere speler beter dan nog niet.En dan doe ik stinkend mijn best.maarja zal wel meer moeten oefenen.
Pagina: 1