Q6600@3,2GHz (8*400) || Tuniq Tower 120 || Gigabyte P35 DS4 || Antec 900 + NeoHE Power 550 Watt || 4*1GB Kingston HyperX 4-4-4-12 || HD3850 || 2*WD-Raptor 74GB (Raid-0) || 2*Samsung Spinpoint F4 - 2TB (Raid-1) || 1*Samsung Spinpoint F1 - 1TB
Volgens mij zijn beide schijven een kopie van elkaar.
Als je nog een reserve pc hebt dan kun je het ook als volgt proberen.
PC met RAID set uit doen. 1 van de 2 spinpoints even in de andere pc monteren.
Deze zou gewoon herkent moeten worden in de andere pc en de data zou zichtbaar moeten zijn.
Vraag het OS om de HDD te formateren dan gaat er iets niet goed in ieder geval
Mocht de formateer kwestie voorbij komen let dan wel even op dat je de hdd weer aansluit op dezelfde sata aansluiting van je mobo.
Als je nog een reserve pc hebt dan kun je het ook als volgt proberen.
PC met RAID set uit doen. 1 van de 2 spinpoints even in de andere pc monteren.
Deze zou gewoon herkent moeten worden in de andere pc en de data zou zichtbaar moeten zijn.
Vraag het OS om de HDD te formateren dan gaat er iets niet goed in ieder geval
Mocht de formateer kwestie voorbij komen let dan wel even op dat je de hdd weer aansluit op dezelfde sata aansluiting van je mobo.
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Gewoon 1 disk eruit halen (mirror breken dus), de RAIDset slopen en dan die losse disk aan een AHCI configured SATA port hangen.mushia schreef op maandag 19 september 2011 @ 20:16:
Heeft iemand een idee hoe ik de array kan omzetten naar 2 single disks, met behoud van data uiteraard.
Been there, done that. Intel RAID1 configs zijn gelukkig makkelijk wat dat betreft, die zijn gewoon leesbaar als losse datadisk.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Bedankt voor de bevestiging, die had ik even nodig. Uiteraard heb ik een backup, maar ik doe het liever op de makkelijke manier.alt-92 schreef op maandag 19 september 2011 @ 22:03:
[...]
Gewoon 1 disk eruit halen (mirror breken dus), de RAIDset slopen en dan die losse disk aan een AHCI configured SATA port hangen.
Been there, done that. Intel RAID1 configs zijn gelukkig makkelijk wat dat betreft, die zijn gewoon leesbaar als losse datadisk.
Q6600@3,2GHz (8*400) || Tuniq Tower 120 || Gigabyte P35 DS4 || Antec 900 + NeoHE Power 550 Watt || 4*1GB Kingston HyperX 4-4-4-12 || HD3850 || 2*WD-Raptor 74GB (Raid-0) || 2*Samsung Spinpoint F4 - 2TB (Raid-1) || 1*Samsung Spinpoint F1 - 1TB
Als je in de BIOS een RAID set veranders, wordt alle data gewist, omdat je RAID-controller opnieuw de stripe-set in moet delen.
Je zult inderdaad gewoon de schijf aan de pc hangen met de AHCI functie ingeschakeld.
Je zult inderdaad gewoon de schijf aan de pc hangen met de AHCI functie ingeschakeld.
Bedankt voor de reacties.
Ik heb disk1 los gekoppeld en de array verwijderd. Nadat ik de schijven weer via AHCI had aangesloten bleken ze beide nog intact te zijn. Ondanks dat er werd aangegeven dat alle data (op disk2) zou worden verwijderd.
Probleem is dus opgelost
Ik heb disk1 los gekoppeld en de array verwijderd. Nadat ik de schijven weer via AHCI had aangesloten bleken ze beide nog intact te zijn. Ondanks dat er werd aangegeven dat alle data (op disk2) zou worden verwijderd.
Probleem is dus opgelost
Pagina: 1