Signaalsterkte

Pagina: 1
Acties:

• Dr_Dirk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-10-2024
Beste Tweakers,

Ik zit al een tijdje te tobben met mijn WiFi, het signaal is namelijk wat zwakjes.

Het modem staat in dezelfde kamer als mijn PC, een meter of 3 verder en toch zie ik dat ik maar 2 streepjes signaal heb, terwijl de netwerken van de buren (door minimaal 2 lagen keihard beton) er 3 tot 4 hebben.

Is er een mogelijkheid om dit nog te verbeteren? Ik zit al op een leeg kanaal (iedereen hier zit op 9-13 en ik op 7 had ik met inSSIDer gezien). Ik heb een wit ZyXel modem van Telfort.

Curiousity is a bitch

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Heb je de antenne wel goed vastgeschroefd? Verder zou ik het niet weten...
Zit er een mogelijkheid in je router om maar een bepaald percentage zendsterkte in te stellen? Tegenwoordig wordt dat vaker gedaan onder het mom van energiebesparing...

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 22:31

Plato112

Da is toch nie normaal!

Geef aub wat meer info. Werk je op een laptop of op een pc?
Indien je een laptop gebruikt, hoe is de ontvangst op andere plaatsen in de kamer of in het huis?

Speed limits are like herpes.

• Dr_Dirk
Bartjezz schreef op maandag 19 september 2011 @ 20:10:
Heb je de antenne wel goed vastgeschroefd? Verder zou ik het niet weten...
Zit er een mogelijkheid in je router om maar een bepaald percentage zendsterkte in te stellen? Tegenwoordig wordt dat vaker gedaan onder het mom van energiebesparing...
Het modem heeft alleen een inwendige antenne en ik gebruik een PC (torentje) met een PCI kaartje waar een antenne aan zit (vastgeschroefd :)).

Ik heb in de instellingen niets kunnen vinden in de richting van zendsterktepercentages.
Plato112 schreef op maandag 19 september 2011 @ 20:17:
Geef aub wat meer info. Werk je op een laptop of op een pc?
Indien je een laptop gebruikt, hoe is de ontvangst op andere plaatsen in de kamer of in het huis?
Er zit tussen het modem en de PC wel wat aparatuur, een PS3, een topbox voor de TV en de TV zelf. Misschien kan dit wat storing veroorzaken in standby?

[ Voor 55% gewijzigd door Dr_Dirk op 19-09-2011 20:32 ]

Curiousity is a bitch

Verwijderd

Heb je al gekeken of je de laatste stuurprogramma's van je PCI-wlan kaart hebt en ook de laatste firmware op je Zyxel? Iets anders kan ik me momenteel even niet bedenken, aangezien je maar drie meter van je acces-point verwijderd bent lijkt het op een probleem tussen de kaart en router. Hoop dat het lukt!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07-2025
Dr_Dirk schreef op maandag 19 september 2011 @ 20:27:
[...]

Er zit tussen het modem en de PC wel wat aparatuur, een PS3, een topbox voor de TV en de TV zelf. Misschien kan dit wat storing veroorzaken in standby?
Die topbox, is dat toevallig draadloos TV ??

Zo ja, dan is dit de boosdoener.

Heb dit ook vaak met Digitenne van KPN gehoord. Doordat het draadloos is, kan dit erg veel storen, maar ook anders om. Dat draadloos internet stoort met je Digitenne..

Probeer eens de Topbox dan ergens anders te zetten. Of eventueel je PC naast de modem/router zetten. Kijk dan of je betere verbinding hebt.

Zo niet, kun je altijd Service van Telfort bellen, en zeggen dat je draadloos verbinding erg rot is, en dat je graag een nieuwe modem van hun wilt ontvangen :)

Suc6

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• Dr_Dirk
Nee het is een Ziggo digitale ontvanger eigenlijk, gewoon met kabel er in geprikt..

Telfort bellen, dat zie ik als laatste alternatief :)

Curiousity is a bitch

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:08
Probeer eens een ander kanaal. Misschien is het "te druk" op de huidige.

Vaak gebruiken fabrikanten hetzelfde kanaal maar als je dus veel wifi apparatuur bij elkaar hebt, gaat het storen.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:24
Dichtbij een antenne zitten is niet altijd positief, word je signaal beter als je verder weg zit?

[ Voor 68% gewijzigd door leon1e op 22-09-2011 11:39 ]

• Dr_Dirk
Heb het kanaal op de leegste gezet (iedereen zit bij mij tussen 1-5 of 9-13, dus ik heb 7 gekozen) al een paar maanden terug. Dit had wel een effect kwa stabiliteit, maar niet op het bovenstaande probleem.

Verder is geen optie voor mij...

Curiousity is a bitch

Pagina: 1