Problemen ATI HD6530D en Samsung LE40M86

Pagina: 1
Acties:

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Sinds ik in het bezit ben van een Mediacenter met een Amd A6-3500 APU maak ik gebruik van deze nieuwe GPU chip. Het vreemde is echter dat ik nu niet meer goed 23hz of 24hz naar me TV kan sturen.
Hij geeft dan een heftig trillend beeld. De mediacenter zit direct op de TV.
Begrijp niet waarom die dit nu opeens wel doet, en mijn HD4670 hier geen problemen mee heeft. Misschien dat het wat te doen heeft met HDMI 1.4?
Het is wel vervelend want ik wilde graag gebruik maken van deze onboard GPU.

Heb het zowel met een HDMI 1.3 kabeltje als een HDMI 1.4 kabeltje geprobeerd. Mijn TV ondersteund alleen 1.3. Echter zou HDMI gewoon downwards compatible moeten zijn. Hebben jullie nog tips?

Gebruik als driver Catalyst 11.8. Mijn OS is Windows 7 64BIT.

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07-2025
Heb je eventueel al geprobeerd om 11.7 of 11.6 te proberen ?
Het is een poging waard, anders zou ik het niet weten.

Vindt het zie wie zo erg raar. 1.3 of 1.4 maakt niet uit, is downwords compatible

Bron: http://www.hdmi.org/manuf...i_1_4/hdmi_1_4_faq.aspx#6

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• Dnc1n
Bedankt. Dat ga ik nog even proberen.
Aan de andere kant vind ik de afspeelweergave in 60hz wel aardig ok, beter als via de 4670 op de 1 of andere manier. Toch ziet 23hz er vloeiender uit.

• Dnc1n
11.7 mag ook niet baten. 11.6 wilde hij de driver niet installeren, ik denk niet compatible met mijn GPU. Heb ook 11.9 beta geprobeerd, helpt ook niet. Ik ben bang dat ik het met 60hz moet gaan doen :(

• Dnc1n
Zo een bios update en herinstallatie van Windows deed blijkbaar wonderen!
Ik had Windows 7 X64 eergisteren geinstalleerd met de Sata Controler in RAID modus, waar ik niet echt super blij mee was, ik kreeg de schijf op de 1 of andere manier niet geinstalleerd op AHCI modus. Windows setup begon te klagen over een driver. Dan de controler maar op Raid modus gezet. Raid driver gekozen die ik op USB stick had en ja hoor setup liep verder.
Maar ook dit was van korte duur, de controler gaf steeds problemen dat hij de schijf niet zag bij een reboot, soms wel en soms niet.
Ik had de controler maar naar IDE Native modus gezet. En windows startte hier wel mee op. Frustrerend!

Nu heb ik vandaag een Bios update gedaan (Gigabyte GA-A75M-UD2H F3), maar gaf ook geen resultaat.
Dan maar Windows 7 x64 erop nieuw op na al dat driver geklooi. Controler op AHCI modus, loopt hij nu wel gewoon door zonder driver te selecteren!

Windows geinstalleerd en van de Gigabyte site (dus dit keer niets van de AMD site zelf), in deze volgorde:
-Southbridge driver
-LAN driver
-VGA driver (Hier zit ook een audio driver in voor de onboard controler en de HDMI audio controler in de GPU werkt)

En ja hoor, hij pakt nu wel 23hz. Schiet mij maar lek dat 2 andere tv's het eerst wel konden maar die van mij niet, maar het werkt nu!

[ Voor 6% gewijzigd door Dnc1n op 20-09-2011 21:35 ]