[Windows 7] Geen netwerk / ARP zoekt naar publieke adressen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basz0r
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Beste Tweakers,

Ik zit met een klein probleempje betreffende mijn Windows 7 computer. Als ik mijn computer opstart en inlog in windows heb ik af en toe geen netwerkverbinding. Ik krijg wel een DHCP lease en kan ook in mijn gateway (pfSense) terecht komen. Maar ik kan geen websites bereiken. Pingen lukt ook niet, en het herstellen en uit/aanzetten van mijn netwerkverbinding baat ook niet. Ook de netwerk kabel er uit halen en er weer in stoppen werkt ook niet. Maar als ik de computer reboot werkt de verbinding ineens wel.

Nu werd ik hier zo moe van dat ik Wireshark maar geinstalleerd heb en mijn netwerkverbinding eens onder de loep genomen heb. Hierna kwam ik tot de conclusie dat het protocol 'ARP' blijft vragen om MAC adressen van publieke IP's... Nu lijkt het mij logisch dat hij hier geen antwoord op krijgt, want MAC adressen zitten op layer 2 (data-link, oftewel ethernet niveau als ik me niet vergis).

Het probleem loopt nu al een weekje of 2, maar het was altijd wel makkelijk op te lossen door gewoon een reboot te doen. Alleen heb ik nu het probleem dat het niet meer met een reboot is op te lossen, google helpt mij ook niet echt verder. En aangezien ik geen idee heb waar het nou precies aan ligt leek het me beter om jullie te raadplegen. Misschien dat iemand dit probleem toevallig bekend voorkomt?

Computer specificaties:
Moederbord: Asrock K10N78FullHD-hSLI P2.20

Alvast bedankt!