Toon posts:

Standaart gateway offline

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Sinds gisteren doet het WiFi netwerk het niet meer in dit huis.
Ik was gisteren een beetje aan het klooien met de router om Twitter op android werkend te krijgen, want mijn router liet dat niet toe. Ik weet niet meer precies wat ik heb veranderd, maar sindsdien geeft hij bij het fout oplossen van msn aan dat de standaart gateway offline is. Ik kan wel verbinding maken met het netwerk, maar geen sites bezoeken of op msn. Ik kon gisteren mijn gesprek wel afmaken op msn terwijl ik geen sites meer kon bezoeken, na het afmelden van msn kon ik daar ook niet meer op. Ik heb geprobeerd om de site van mijn router 168.192.0.1 te bereiken maar dit wou ook niet lukken. Het probleem ligt volgensmij bij de router, omdat ik nog wel via een LAN kabel kan internetten

Internet opstelling:

Livebox van Online - > Sitcom wl-312 router -> laptop

Kunnen jullie mij helpen?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Je hebt in je router zitten prutsen, geen idee meer waarmee, en of wij nu even de glazen bol erbij willen halen?

Nou, de mijne komt met de volgende tips:
hang ene laptop direct aan je router, open het interface van je router, en zet je internet en lan instellingen terug zoals het hoorde (de internet kant kan je provider je vertellen, de lan kant moet je zelf snappen).

als dat niet werkt: terugzetten in fabrieksinstellingen (zie handleiding) en het ding opnieuw inrichten.

en niet meer in dat ding gaan prutsen als je niet opschrijft wat je wijzigt, want dan wordt het voor iemand die wel weet wat je had moeten doen ook schier onmogelijk je nog te helpen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik zou voor 192.168.0.1 gaan ipv 168.192.0.1

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2011 @ 16:52:
Je hebt in je router zitten prutsen, geen idee meer waarmee, en of wij nu even de glazen bol erbij willen halen?

Nou, de mijne komt met de volgende tips:
hang ene laptop direct aan je router, open het interface van je router, en zet je internet en lan instellingen terug zoals het hoorde (de internet kant kan je provider je vertellen, de lan kant moet je zelf snappen).

als dat niet werkt: terugzetten in fabrieksinstellingen (zie handleiding) en het ding opnieuw inrichten.

en niet meer in dat ding gaan prutsen als je niet opschrijft wat je wijzigt, want dan wordt het voor iemand die wel weet wat je had moeten doen ook schier onmogelijk je nog te helpen.
Ik geloof dat het laatste wat ik deed iets met DHCP was ;)

En voor de persoon hierboven, ik heb idd 192.168.0.1 geprobeerd, had het per ongeluk verkeerd opgescreven. Hier kan ik ook niet mee verbinden en dus resetten lukt zeer waarschijnlijk niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2011 16:57 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Als je er niet meer inkomt moet je gewoon ressetten met de resetknop op je router, niet de gui

Iperf

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:38

Fiber

Beaches are for storming.

Meestal zit er wel een klein reset knopje op wat je met een lucifer oid kan indrukken en dan 5 seconden ofzo moet vasthouden. Staat vast ook wel ergens in je handleiding. 15 seconden dus.

http://www.sitecom.com/showdownload.php?id=3779

[ Voor 16% gewijzigd door Fiber op 19-09-2011 17:10 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

Topicstarter
Huh, ik heb het bovenstaande nog niet geprobeerd, maar dat doe ik zo even.
Ik heb zojuist LAN kabel waar hij normaal in moet even in een andere ingang gestopt en nu doet hij het wel via WiFi, maar ik kan nog niet inloggen op de router

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:46
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2011 @ 16:55:
[...]

Ik geloof dat het laatste wat ik deed iets met DHCP was ;)

En voor de persoon hierboven, ik heb idd 192.168.0.1 geprobeerd, had het per ongeluk verkeerd opgescreven. Hier kan ik ook niet mee verbinden en dus resetten lukt zeer waarschijnlijk niet.
Ja als twitter niet werkt pas je DHCP aan.. Logisch..

Anyway, vast IP adres (192.168.0.137/24) toewijzen aan een laptop, deze met een kabeltje verbinden met je router even naar http://192.168.0.1 gaan en DHCP aanzetten.
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2011 @ 17:15:
Huh, ik heb het bovenstaande nog niet geprobeerd, maar dat doe ik zo even.
Ik heb zojuist LAN kabel waar hij normaal in moet even in een andere ingang gestopt en nu doet hij het wel via WiFi, maar ik kan nog niet inloggen op de router
Lees eens wat je typt en denk eens of iemand snapt wat je gedaan hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Archie_T schreef op maandag 19 september 2011 @ 17:22:
[...]

Ja als twitter niet werkt pas je DHCP aan.. Logisch..

Anyway, vast IP adres (192.168.0.137/24) toewijzen aan een laptop, deze met een kabeltje verbinden met je router even naar http://192.168.0.1 gaan en DHCP aanzetten.

[...]

Lees eens wat je typt en denk eens of iemand snapt wat je gedaan hebt?
Zoiets stond op zo'n forum als oplossing dat met dat DHCP.

Ik leg dat ene nog wel eens uit wat onduidelijk was:

Er zijn dus een aantal ingangen aan de achterkant van de router waar je een LAN kabel in kan steken.
Hij zat in de eerste, toen deed het Wifi het niet. Toen heb ik hem in de 2e ingang gedaan en nu doet de WiFi verbinding het wel, maar ik kan nog niet inloggen op de router.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:46
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2011 @ 17:24:
[...]

Zoiets stond op zo'n forum als oplossing dat met dat DHCP.

Ik leg dat ene nog wel eens uit wat onduidelijk was:

Er zijn dus een aantal ingangen aan de achterkant van de router waar je een LAN kabel in kan steken.
Hij zat in de eerste, toen deed het Wifi het niet. Toen heb ik hem in de 2e ingang gedaan en nu doet de WiFi verbinding het wel, maar ik kan nog niet inloggen op de router.
Probeer mijn oplossing eens, dus even vast ip adres toewijzen aan laptop en DHCP instellen.

Verwijderd

Topicstarter
WiFi doet het weer, maar er is geen enkele manier om op de site van de router 192.168.0.1 te komen. Ik kijk er later zelf wel naar ;) bedankt voor jullie hulp

Verwijderd

Kabel zat eerst (waarschijnlijk) in de wan poort, aangezien je adsl hebt gebruik je die niet.

Web interface van de router... ga je wel naar het goede adres?
Start-cmd <enter> (voor xp "start-uitvoeren-cmd <enter>")
In het "dos" venster typ je
ipconfig <enter>
wat je dan bij "standaard/default gateway" krijgt is het adres van de router.

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik denk dat TS de DHCP functie in zijn Router heeft uitgeschakeld. Nu de verbinding tussen zijn modem en router in een LAN aansluiting van zijn Router gestopt. De router is nu een veredelde switch en wifi accesspoint. Op zich geen slechte configuratie. Je moet alleen wel weten wat je doet.

De IP reeks die zijn Modem uitdeeld is waarschijnlijk anders dan de ip reeks van zijn Router (anders zou hij nu ook niet meer op internet kunnen) De truuk is om te kijken in welke ip reeks het modem valt (doe inderdaad even ipconfig zoals Gero71 aangeeft en post het resultaat hier)

Verander vervolgens het IP adres van je router naar een vrij IP in de reeks dat het modem uitdeelt en laat de kabel zitten zoals hij zit.

Dit lost waarschijnlijk ook gelijk de dubbele NAT situatie en dus je twitter probleem op.

*Note: Dit is allemaal speculatie. Als je een ipconfig resultaat post kunnen we je verder helpen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Standaart gateway is 192.168.1.1 en dan word ik doorgelinkt naar de Livebox.
Dus alle instellingen gaan nu volgens de livebox geloof ik ;)
Welke gegevens hebben jullie nodig?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je nieuwe router is er wel maar zit in een ander subnet dan je livebox zonder router ertussen
je krijgt geen ip wat past in dat subnet dus moet ej om de router te bereiken je eigen pc een ip geven in het subnet van je draadloze router en dan kun je hen bereiken

en dan geef ej je wireless router een ip wat in het subnet van de livebox zit maar wel buiten de dhcp scope van de livebox, daarma zet je je netwerk config van je pc weer op automatisch via dhcp

[ Voor 8% gewijzigd door Fish op 19-09-2011 21:30 ]

Iperf

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2011 @ 21:22:
Standaart gateway is 192.168.1.1 en dan word ik doorgelinkt naar de Livebox.
Dus alle instellingen gaan nu volgens de livebox geloof ik ;)
Welke gegevens hebben jullie nodig?
Die informatie is genoeg.

Geef je computer even tijdelijk het ip adres 192.168.0.55 (network mask: 255.255.255.0, de rest kan leeg). Log in op je router (192.168.0.1 als het goed is) Geef je router het IP adres 192.168.1.2 (die is als het goed is vrij en zou niet moeten worden uitgedeeld door je Livebox)

Dan kun je je computer weer automatisch een IP adres laten krijgen. Je router werkt nu alleen nog maar als switch en access point en je hoeft hier dus nooit iets als NAT of DHCP meer op in te stellen, die functies laat je dan allemaal over aan je Livebox.

Als je toch iets in je router wilt doen (draadloos netwerk wachtwoord wijzigen bijv.) kun je inloggen op 192.168.1.2
Pagina: 1