Hallo Allemaal,
Ik werk op dit moment in Belgie waar het heel slecht is kwa KM-vergoeding.
Ik rij 90 km per dag(5 dagen per week) en krijg hiervoor op het einde van de maand 110.- euro netto.
Nu ben ik me aan afvragen om naar mijn baas te gaan om te vragen of ik een deel van mijn loon kan omzetten in een lease auto.
Bruto loon: 36000.-/jaar resp 2600.-/mnd
KM vergoeding: 110.-/maand
Wegenbelasting 25.-/maand
Verzekering 36.-/maand
Benzine +/-275/maand
Onderhoud variabel maar er branden meer lampjes dat moet en de auto is een punto uit 2002.
Stel ik wil een kleine wagen. Leasebedrag van site +/- 400.- Auto van 22k cat waarde.
Omdat ik in NL woon moet ik wel bijtelling betalen voor de prive KM's, Maar dat vind ik niet erg.
Is dit verstandig om te doen? En wat kost het me uiteindelijk? Kan ik simpel tellen?
2600.- - 400 euro bruto =
2200 bruto loon
400 leasebudget
-110 euro netto
- bijtelling
-------------------
Wat ik overhoud per maand?
Ik hoor graag van jullie
Groetjes en bedankt!
Ik werk op dit moment in Belgie waar het heel slecht is kwa KM-vergoeding.
Ik rij 90 km per dag(5 dagen per week) en krijg hiervoor op het einde van de maand 110.- euro netto.
Nu ben ik me aan afvragen om naar mijn baas te gaan om te vragen of ik een deel van mijn loon kan omzetten in een lease auto.
Bruto loon: 36000.-/jaar resp 2600.-/mnd
KM vergoeding: 110.-/maand
Wegenbelasting 25.-/maand
Verzekering 36.-/maand
Benzine +/-275/maand
Onderhoud variabel maar er branden meer lampjes dat moet en de auto is een punto uit 2002.
Stel ik wil een kleine wagen. Leasebedrag van site +/- 400.- Auto van 22k cat waarde.
Omdat ik in NL woon moet ik wel bijtelling betalen voor de prive KM's, Maar dat vind ik niet erg.
Is dit verstandig om te doen? En wat kost het me uiteindelijk? Kan ik simpel tellen?
2600.- - 400 euro bruto =
2200 bruto loon
400 leasebudget
-110 euro netto
- bijtelling
-------------------
Wat ik overhoud per maand?
Ik hoor graag van jullie
Groetjes en bedankt!