Na stroomverlies Experia / KPN geen RDP meer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
2 weken geleden heb ik via de Thomson TG789vn een RDP poort opengezet zodat ik vanaf buiten kan verbinden naar een PC binnen in het netwerk. 1 router die nog achter het modem zat is vervangen door een switch die uiteindelijk 4 pc's + 2 notebooks via wireless doorverbind met de Thomson. Alles verliep perfect totdat de stroom er voor een half uur afmoest ivm werkzaamheden aan een andere stroomgroep. Sindsdien kan ik geen verbinding van buitenaf meer maken.

1: Het IP adres is ongewijzigd gebleven.
2: De port mappings staan nog zoals ze stonden.
3: De PC is gereboot en het vaste IP is gebleven (statisch)
4: Het modem is erna nog een keer gereboot en de settings zijn gechecked. De thomson geeft aan dat er al een value voor microsoft RDP services aanwezig is en toegewezen is.

5: Ik breek m'n klomp. Ik vat niet waarom na stroomuitval (30minuten) ik niet langer kan connecten van buitenaf naar binnen toe. De services, firewall configuratie en dergelijk staat nog precies zoals het stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:51
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2011 @ 14:42:
2 weken geleden heb ik via de Thomson TG789vn een RDP poort opengezet zodat ik vanaf buiten kan verbinden naar een PC binnen in het netwerk. 1 router die nog achter het modem zat is vervangen door een switch die uiteindelijk 4 pc's + 2 notebooks via wireless doorverbind met de Thomson. Alles verliep perfect totdat de stroom er voor een half uur afmoest ivm werkzaamheden aan een andere stroomgroep. Sindsdien kan ik geen verbinding van buitenaf meer maken.

1: Het IP adres is ongewijzigd gebleven.
2: De port mappings staan nog zoals ze stonden.
3: De PC is gereboot en het vaste IP is gebleven (statisch)
4: Het modem is erna nog een keer gereboot en de settings zijn gechecked. De thomson geeft aan dat er al een value voor microsoft RDP services aanwezig is en toegewezen is.

5: Ik breek m'n klomp. Ik vat niet waarom na stroomuitval (30minuten) ik niet langer kan connecten van buitenaf naar binnen toe. De services, firewall configuratie en dergelijk staat nog precies zoals het stond.
Haal even de RDP mapping eruit en stel hem opnieuw in.
Misschien staat hij wel ingesteld maar is hij hem onderliggend vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 10:24
Heb je al eens gekeken naar of de PC ook daadwerkelijk verschijnt in het modem? Heb deze ellende ook een keer gehad, toen moest ik hem 1x via DHCP een adres geven, die kon vervolgens vastgezet worden en daarna kon de portmapping er op. Misschien helpt dat?

Klote modem overigens die experiabox..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kijk morgenochtend wel even of ik het probleem kan oplossen. Is vrij verrot, omdat ik zo niet bij mijn gegevens kan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Topic Kick; Ik had vorige week het probleem opgelost door de router eerst naar factory defaults te zetten. Opnieuw instellen van RDP poort en alles klaar. Ik kon wanneer ik wou inloggen.

Alleen nu is het weer down. Ik kan de hostname of IP niet resolven, terwijl er wel internet aanwezig is. Kan het een tijdelijke DNS storing zijn want nergens resolved dat IP adres.

Of kan weer hetzelfde probleem hebben opgetreden?