2 weken geleden heb ik via de Thomson TG789vn een RDP poort opengezet zodat ik vanaf buiten kan verbinden naar een PC binnen in het netwerk. 1 router die nog achter het modem zat is vervangen door een switch die uiteindelijk 4 pc's + 2 notebooks via wireless doorverbind met de Thomson. Alles verliep perfect totdat de stroom er voor een half uur afmoest ivm werkzaamheden aan een andere stroomgroep. Sindsdien kan ik geen verbinding van buitenaf meer maken.
1: Het IP adres is ongewijzigd gebleven.
2: De port mappings staan nog zoals ze stonden.
3: De PC is gereboot en het vaste IP is gebleven (statisch)
4: Het modem is erna nog een keer gereboot en de settings zijn gechecked. De thomson geeft aan dat er al een value voor microsoft RDP services aanwezig is en toegewezen is.
5: Ik breek m'n klomp. Ik vat niet waarom na stroomuitval (30minuten) ik niet langer kan connecten van buitenaf naar binnen toe. De services, firewall configuratie en dergelijk staat nog precies zoals het stond.
1: Het IP adres is ongewijzigd gebleven.
2: De port mappings staan nog zoals ze stonden.
3: De PC is gereboot en het vaste IP is gebleven (statisch)
4: Het modem is erna nog een keer gereboot en de settings zijn gechecked. De thomson geeft aan dat er al een value voor microsoft RDP services aanwezig is en toegewezen is.
5: Ik breek m'n klomp. Ik vat niet waarom na stroomuitval (30minuten) ik niet langer kan connecten van buitenaf naar binnen toe. De services, firewall configuratie en dergelijk staat nog precies zoals het stond.