Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben hier nieuw op het forum, en vrij nieuw met op het gebied van netwerken.
Daarom heb ik ook een vraag aan jullie,

Ik woon in een huis met 7 mensen (studenten), en wij krijgen aanstaande woensdag een glasvezel aansluiting. Aangezien alle 7 mensen een laptop/ pc. Verder hebben wij bijna allemaal een smartphone, Dus het draadloze netwerk moet gewoon goed zijn.

Wij hebben een glasvezel abonnement afgesloten via Concept-ict. Het gaat om een snelheid van 50Mbps.

Nu heb ik al een beetje rond gekeken en rond gevraagd, maar nu zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik ben namelijk echt een leek op dit gebied

Enkele dingen waar ik rekening mee moet houden:
- Het signaal moet over 3 verdiepingen verdeeld worden.
- Zowel Windows als Mac (weet niet of dit een probleem is?)
- Aanschafprijs rond de € 100 (mag iets meer maar liever niet)
- Er zijn 7 laptops, 2 PS3, Xbox360, en nog 5 a 6 smartphone's (veel dus )

Verder vraag ik me ook af of het lastig is om de router in te stellen? (beveiliging)

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Je hebt nogal veel dingen nodig. Ik heb zelf een E4200 en ook al game ik met verschillende mensen, bereik blijft prima. Enige probleem is dat met mijn iPhone 3G op de tweede verdieping met houten vloeren soms geen bereik heeft. Een laptop met een goede intel-netwerkkaart haalt dan nog 3 streepjes. Kijk ook eens hier. Zij hebben praktisch elke router getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:20

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Ik zal voor een, TP-Link TL-WR1043ND gaan. En dan miss op de 2e verdieping nog een AP.

Moet genoeg zijn, en niet meer dan ~65 euro kosten.

(AP's zelfde naam geven, zelfde password. Maar wel een ander channel)

[ Voor 20% gewijzigd door Crazymonkey op 19-09-2011 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:37

lier

MikroTik nerd

Ik zou voor een combi van bovenstaande kiezen:

Dual band router (E4200, WNDR3700) in combinatie met een (dualband?) accesspoint.
Met name dualband om te zorgen dat je ook een hoge doorvoer kan bereiken.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:59
Ik neem aan dat je van concept ook al een modem met een draadloos gebeuren krijgt. die zou voldoende moeten zijn voor de benedenverdieping (als je mazzel hebt voor het geheel, maar daar zou ik niet vanuit gaan).

Dan bij voorkeur met kabel naar boven en één van de bovenstaande routers plaatsen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi bedankt voor jullie hulp tot zover.
Nu heb ik via een kennis gehoord dat voor ons de beste oplossing de D-link DIR 655 is.
Nu vraag ik me alleen af of het ook met Mac wil werken? kan dit namelijk nergens vinden op internet

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
De configuratie van zowat elke SOHO router gaat via een webinterface, en is bijgevolg platform onafhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:20
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 13:12:
Nu heb ik via een kennis gehoord dat voor ons de beste oplossing de D-link DIR 655 is.
Nu vraag ik me alleen af of het ook met Mac wil werken? kan dit namelijk nergens vinden op internet

Alvast bedankt
Hierboven staan een aantal opties die beter werken als jij wifi over 3 verdiepingen wil. Wel een beetje meedenken. Je kan zelf ook zoeken op google of een router werkt met een mac. Doorgaans werken die dingen platform onafhankelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:37

lier

MikroTik nerd

sloth schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 13:18:
De configuratie van zowat elke SOHO router gaat via een webinterface, en is bijgevolg platform onafhankelijk.
Hmmm...dubieuze conclusie!
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 13:12:
Definieer "de beste oplossing"?
Waarom luister je niet naar ons GoTters?
Waar heb je gezocht op Internet?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik luister zeker naar jullie, ik kreeg alleen via een kennis van mij ook een mogelijke oplossing toe gespeeld.
Nu was mijn vraag of dit ook een goede oplossing was. Maar aan jullie reactie's te horen is dit niet zo.

Hij gaf aan dat de D-Link eenvoudig te installeren was. En nu ben ik echt een leek op het gebied, vandaar.
Maar betekend dualband eigenlijk? Is dat noodzakelijk op een router om er eventueel 2 aan elkaar te schakelen? ( op verschillende verdiepingen?)

En heb op tweakers gekeken en op http://www.smallnetbuilder.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Dualband betekend meestal op de 2.4 Ghz en/of ( <- goed lezen) de 5 Ghz band

In de 2.4 Ghz is er band van 60 Mhz breed gereserveerd voor wifi in NL (kanaal 1 t/m 11)
Een wireless G of N kanaal gebruikt 20Ghz

Bij de 150n gebruikt hij 20Mhz brede band brede band dus kanaal 1, 6 of 11 als iedereen het netjes doet
en bij de 300n gebruikt hij 40 van de 60 mhz e,g kanaal 6+11 of 1+6

Dit kun je ook allemaal in de 5 Ghz doen alleen is die band wat breder, afhankelijk van je landinstelling die in sommige routers makkelijker dan de andere is in te stellen, een flink stuk breder zelfs.

het bereik heb ik zelf uitgebreid door 1 van de 2 antennes op mijn dlink855 te verplaatsen met een reverse sma verlengkabel. dat scheelt je de aanschaf en stroomverbruik van een 2e router

[ Voor 106% gewijzigd door Fish op 20-09-2011 14:01 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Je zegt dat je zelf opzoekingswerk doet, maar op minder dan 10 seconden had je zelf al een antwoord op je vraag wat dualband is..

In dit soort helpdesk achtige topics heeft * sloth geen zin, bye!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou bedankt voor de hulp voor de mensen die me serieus geholpen hebben.
Ik vind het alleen een beetje kinderachtig hoe sommige reageren.
Pagina: 1