Hallo,
Ik ben hier nieuw op het forum, en vrij nieuw met op het gebied van netwerken.
Daarom heb ik ook een vraag aan jullie,
Ik woon in een huis met 7 mensen (studenten), en wij krijgen aanstaande woensdag een glasvezel aansluiting. Aangezien alle 7 mensen een laptop/ pc. Verder hebben wij bijna allemaal een smartphone, Dus het draadloze netwerk moet gewoon goed zijn.
Wij hebben een glasvezel abonnement afgesloten via Concept-ict. Het gaat om een snelheid van 50Mbps.
Nu heb ik al een beetje rond gekeken en rond gevraagd, maar nu zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik ben namelijk echt een leek op dit gebied
Enkele dingen waar ik rekening mee moet houden:
- Het signaal moet over 3 verdiepingen verdeeld worden.
- Zowel Windows als Mac (weet niet of dit een probleem is?)
- Aanschafprijs rond de € 100 (mag iets meer maar liever niet)
- Er zijn 7 laptops, 2 PS3, Xbox360, en nog 5 a 6 smartphone's (veel dus )
Verder vraag ik me ook af of het lastig is om de router in te stellen? (beveiliging)
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Alvast bedankt,
Ik ben hier nieuw op het forum, en vrij nieuw met op het gebied van netwerken.
Daarom heb ik ook een vraag aan jullie,
Ik woon in een huis met 7 mensen (studenten), en wij krijgen aanstaande woensdag een glasvezel aansluiting. Aangezien alle 7 mensen een laptop/ pc. Verder hebben wij bijna allemaal een smartphone, Dus het draadloze netwerk moet gewoon goed zijn.
Wij hebben een glasvezel abonnement afgesloten via Concept-ict. Het gaat om een snelheid van 50Mbps.
Nu heb ik al een beetje rond gekeken en rond gevraagd, maar nu zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik ben namelijk echt een leek op dit gebied
Enkele dingen waar ik rekening mee moet houden:
- Het signaal moet over 3 verdiepingen verdeeld worden.
- Zowel Windows als Mac (weet niet of dit een probleem is?)
- Aanschafprijs rond de € 100 (mag iets meer maar liever niet)
- Er zijn 7 laptops, 2 PS3, Xbox360, en nog 5 a 6 smartphone's (veel dus )
Verder vraag ik me ook af of het lastig is om de router in te stellen? (beveiliging)
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Alvast bedankt,