Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Excel2007] Oplosser met macro doet het niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds een aantal weken dat een macro waar de functie oplosser in zit het niet meer!
Bij opties en dan invoegtoepassingen heb ik oplosser-invoegtoepassing aangezet.
Als ik dan een waarde 10 invul in cel A1 en een waarde 6 in cel A2.
Vervolgens een formule in cel C2 [A1-A2] komt daar de uitkomst 4.
Als ik nu hier de functie oplosser gebruik op de volgende manier:
Ga naar cel C2.
Tabblad gegevens.
Rechts de fuctie oplosser.
Bij cel bepalen staat er $C$2 wat kan blijven staan.
Bij Gelijk aan: klikken we Waarde aan en 0 laten we ook staan.
Door verandering cel vullen we $A$2 in.
Als we nu op Oplossen klikken, wordt de waarde van cel A2: 10
Dit werkt dus.
Maar als ik dit opneem in een macro en deze uitvoer krijg ik de volgende foutmelding:
Compileerfout. Sub of function is niet gedefineerd

Inhoud macro:
Sub Macro1()
'
' Macro1 Macro
'

'
Range("C2").Select
OplosserOk CelBepalen:="$C$2", MaxMinWaarde:=3, WaardeVan:="0", DoorVerandering _
:="$A$2"
OplosserOplossen
End Sub

Weet iemand waarom dit niet meer werkt of waar dit aan ligt?
Ik heb het ook al geprobeerd met Excel 2003 en XP, maar dat werkt ook niet.
Het systeem waarop ik dit nu probeer is Windows 7 64bit, maar ook op een Windows XP machine werkt het niet.
Het heeft voorheen wel gewerkt, wat vreemd is.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom!
Het is natuurlijk niet de bedoeling om huiswerk te laten doen door anderen ;)

[google=OplosserOk] laat zien waar het schip strand: je moet de verwijzing nog toevoegen, zie ook F1 -> Solver:
Met deze functie wordt een basismodel voor Oplosser gedefinieerd. Deze functie komt overeen met het klikken op Oplosser in het menu Data | groep Analyse, gevolgd door het opgeven van de opties in het dialoogvenster Parameters Oplosser.

Voordat u deze functie gebruikt, moet u een verwijzing naar de invoegmacro Oplosser instellen. Zorg ervoor dat er een Visual Basic-module actief is, klik op Verwijzingen in het menu Extra en schakel vervolgens het selectievakje Oplosser.xlam onder Beschikbare verwijzingen in. Als Oplosser.xlam niet wordt weergegeven onder Beschikbare verwijzingen, klikt u op Bladeren en opent u Oplosser.xlam in de submap \office12\library\Oplosser.
Waar dat bestand natuurlijk ook Solver kan heten (en in de programfiles staat). :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Beste F_J_K,

Dit blijkt inderdaad de oplossing.
Bedankt.
Wel vreemd ergens, want deze optie had ik ook al een keer aangezet, maar ik kwam er niet uit, vandaar mijn vraag hier.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

:)

Misschien dat je daarnaast nog vastliep op het taalprobleem OplosserOK / SolverOK, etc.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)