[Firefox] Zoeken met Google op startpagina.nl werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomT
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik kan op mijn iMac met Firefox de Google zoekmachine op startpagina.nl niet gebruiken. Na het invoeren van een zoekterm in het zoekveld en het aanklikken van de "Zoeken" knop, wordt het zoekveld gewist en verschijnt er geen nieuwe tab of pagina met de zoekresultaten van Google. Het zoekveld in de adresbalk werkt overigens wel normaal. Dit probleem heb ik niet met Safari.

Is iemand dit al eens een keer tegengekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik denk dat dat komt omdat Startpagina er een beetje vreemde manier op na houd om de zoekresultaten pagina te openen. Hij probeert eerst 2 popups te openen met JS (dat lukt niet bij mij) en daarna opent "http://www.startpagina.nl/?position=1&query=*zoektoord*&engine=12" in een nieuwe tab waarbij gewoon de homepage van startpagina wordt weergegeven...

Firefox 7 overigens.

//Edit:
Als ik mijn popup blocker uitschakel (AdBlock+ pop-up addon) opent er een nieuw venster ( :'( ) met zoekresultaten op een uitgeklede startpagina.nl customized google pagina ( :'( )

Conclusie:
Druk alt+d en daarna tab. Voer je zoekwoord in en druk op enter ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Joolee op 19-09-2011 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomT
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik ben er inmiddels ook achtergekomen dat de AdBlock EasyPrivacy list voor de problemen zorgt. Dit valt inderdaad te omzeilen door gewoon het zoekveld in de adresbalk te gebruiken.

Overigens gebruik ik zelf nooit startpagina.nl, maar een vriend voor wie ik dit uitzocht wel.

Bedankt voor je antwoord Jolee.