Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik heb zoals zoveel andere last van BSOD's met het gebruik van mijn SSD.

Na een update van de bios op mijn mobo zijn de problemen grotendeels verholpen en heb ik maar heel soms last van een vastloper.

Toch wil ik mijn firmware updaten van mijn SSD, maar om een één of andere reden lukt dat niet.

Ik heb het geprobeerd met toolbox 2,35 (waar veel naar verwezen wordt op het forum).
Ik heb het geprobeerd via een linux bootable usb (zoals je op het forum kan vinden). En al die stappen goed doorlopen.
Ik heb zelfs een dualboot uitgeprobeerd. Windows op een andere schijf geinstalleerd en dan mbv de toolbox de firmware updaten.

Allen geen resultaat. De firmware 2.06 geeft nogal wat problemen en wil hem daarom graag updaten

In linux krijg ik de volgende foutmelding:

SSD firmware update failed
Status = 9

Iemand enig idee wat met die status wordt bedoelt. Of hoe het wel gaat lukken.

bvd

EDIT: mijn systeem specs

intel core i5 2500K
MSI P67A-GD65 (B3)
ASUS AMD HD6950
2x 4 gig Corsair DDR3 geheugen
Coolermaster Gold voeding 700 watt
OCZ agility 3 120 gig
samsung HD 103SJ (hardeschijf 1 tb)
samsung HD 204ui (hardeschijf 2 tb)

[ Voor 15% gewijzigd door EJPostema op 19-09-2011 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43
Ik heb het geprobeerd met toolbox 2,35 (waar veel naar verwezen wordt op het forum).
Heb je hetzelfde met de laatste versie (Toolbox 2.39.02/Firmware 2.11)?
Ik heb zelfs een dualboot uitgeprobeerd. Windows op een andere schijf geinstalleerd en dan mbv de toolbox de firmware updaten.
Welke driver heb je toen gebruikt? De standaard MS AHCI driver wordt aanbevolen.
Mijn schijf heeft firmware 2.06 en deze geeft dus problemen met de marvell chipset
Waarom zou je de Marvell controller gebruiken als je Intel controller ook 6Gbps kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
met de laatste versie van toolbox kan je niet updaten als het je primaire schijf is. Ik heb het wel met de dualboot met beide versies geprobeerd

Heb de standaard driver gebruikt. Het enige wat ik heb geinstalleerd op mn andere windows boot is een driver voor mijn LAN kaart

Zie dat ik verkeerd heb gekeken. De schijf staat op de sata aansluiting 1 (dus de intel controller) Heb het in de eerste post nu geëdit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Niemand die een idee heeft hoe ik de firmware goed kan updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andante
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Twee mogelijkheden:

1) Van de OCZ site het linux "fwupd" tooltje downloaden, booten van linux live CD / USB, en het tooltje draaien.
2) De volgende URL openen en goed lezen: http://www.ocztechnologyf...CZ-SandForce-Driven-SSD-s

Beide keren is je SSD op dat moment "vrij" en zou je de update moeten kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
nummer twee heb ik al een paar keer geprobeerd, zonder resultaat. Nummer 1 doet in principe hetzelfde dacht ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andante
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
In je bios al eens geprobeerd AHCI vs IDE mode voor je SATA poorten te kiezen? Als dat ook niet helpt dan weet ik het ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Het is nu gelukt, Op mn Marcell controller lukte het opeens wel na een driver update.
Schijf geupdate en nu weer op de intel controller
Pagina: 1