Toon posts:

Philips 42PF9945

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Philips Plasma TV, type 42PF9945 (zwaar ding) wil niet meer opstarten. Rode LED gaat aan en uit (langer aan dan uit) en het apparaat klikt tijdens dit omschakelen. Verder doet ie niets meer.
Ik denk dat het apparaat nu 7 à 8 jaar oud is.
Is dit een bekende storing? Is het de moeite waard om het telaten repareren. Je kunt al een nieuwe kopen vanaf 500 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:17

mr.paaJ

generatie cmd+z

Laten repareren schiet inderdaad niet op, een nieuwe van 500/600 (p42g20 bijvoorbeeld) zal ook een stuk beter beeld gaan geven en reparatie kost al snel net zoveel, maar misschien open schroeven en kijken of er iets opvalt. Of in ieder geval Philips contacteren om de foutmelding te achterhalen (meestal een vast ritme knippersignalen)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:08
Kijk de condensators na. Als die bol staan zou je kunnen proberen die te vervangen

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de originele service manual kunnen downloaden. Daar gaan ze er van uit dat je de TV in een service toestand moet brengen (een aantal knoppen drukken), waarna je kunt gaan zoeken wat er fout is. Dat gaat dus niet bij mij, omdat de hele kermis niet op gang komt. Een ander middel is dat Compare programma met zo'n interface kastje, maar dat heb ik niet en ik wil het ook niet aanschaffen (kost ook wel weer een paar honderd Euro denk ik).

Maar ja, ik heb een vrouwtje die met alle geweld dat ding wil laten repareren, omdat ze denkt dat ik de nieuwste snufjes weer in huis wil halen. Ik kijk bijna niet naar dat ding, zij is de grootste afnemer van programma's.

In ieder geval alvast bedankt voor de tips.