Gamen in Win7 via Bootcamp of VMWare?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Mijn collega spoort me aan om bootcamp te vergeten en via VMware te gaan werken. Ik ben alleen in Windows om een potje te kunnen gamen. Op het moment is dat Battlefield 2, maar straks dus Battlefield 3. Zover ik weet, is er een kans dat BF3 ook voor OSX uit komt. Maar ik ga er even vanuit dat dit niet het geval is.

Ik kan me zelf niet voorstellen dat het gezond werkt als je virtueel Windows draait die dan ook nog eens een flinke game opstart, en dat dit dan ook nog vlotjes kan gaan. Weerwoord van mijn collega is dat VMware alleen het nodige van Windows aan heeft staan waardoor het zelfs sneller zou moeten zijn. Ik sta er een beetje sceptisch tegenover.

Via google wordt ik niet echt veel wijzer. Blijkbaar zijn er veel mogelijkheden met VMware en zie ik geen topic die mijn vraag wegneemt. Iemand hier ervaring met dit onderwerp?

mvg

Roy

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
ik zou vmware vergeten vanwege de geringe hardware ondersteuning.
bootcamp dan draait windows gewoon native, met als nadeel dat je even moet rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:30
RoyK schreef op maandag 19 september 2011 @ 11:26:
Hoi Tweakers,

Mijn collega spoort me aan om bootcamp te vergeten en via VMware te gaan werken. Ik ben alleen in Windows om een potje te kunnen gamen. Op het moment is dat Battlefield 2, maar straks dus Battlefield 3. Zover ik weet, is er een kans dat BF3 ook voor OSX uit komt. Maar ik ga er even vanuit dat dit niet het geval is.

Ik kan me zelf niet voorstellen dat het gezond werkt als je virtueel Windows draait die dan ook nog eens een flinke game opstart, en dat dit dan ook nog vlotjes kan gaan. Weerwoord van mijn collega is dat VMware alleen het nodige van Windows aan heeft staan waardoor het zelfs sneller zou moeten zijn. Ik sta er een beetje sceptisch tegenover.

Via google wordt ik niet echt veel wijzer. Blijkbaar zijn er veel mogelijkheden met VMware en zie ik geen topic die mijn vraag wegneemt. Iemand hier ervaring met dit onderwerp?

mvg

Roy
Een hypervisor zal nooit sneller zijn, dan native te draaien. Ik weet niet dat deze optie ook in VMWARE bestaat, maar ik draai met parallels mijn Bootcamp virtueel, en indien nodig, als ik eens Starcraft wil spelen boot ik hem in Bootcamp rechtstreeks. Het beste uit beide werelden

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Dank voor de supersnelle reacties :D Misschien een gekke draai qua onderwerp.. ik leg mijn collega uit dat er niet veel games zijn voor OSX wat hij verwerpt. Er zijn zat games voor OSX. Maar hij heeft het dan niet over de toppers zoals Modern Warfare etc. Wat werkt er nou essentieel anders in OSX dat een Windows game niet op OSX werkt?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-10 10:55
Hoe het zit onder Mac OS durf ik niet te zeggen want daar heb ik geen ervaring mee, maar onder een Windows host is het zo dat het guest OS enkel gebruik kan maken van beperkte 3D mogelijkheden (DirectX 9). Helemaal probleemloos werkt dit ook niet maar voor oudere spellen of programma's werkt het wel.

Wat ik van BootCamp begrijp is het een multi-boot tool waarmee het tweede OS native op je hardware draait. Dit zal dus altijd sneller zijn als VMware.
RoyK schreef op maandag 19 september 2011 @ 11:32:
Wat werkt er nou essentieel anders in OSX dat een Windows game niet op OSX werkt?
Windows maakt gebruik van DirectX en de daarbij behorende Direct3D API. Voor zover ik weet is dit ook niet met workarounds op andere OS'en te draaien. Daarom zit je bij andere OS'en altijd vast aan een andere rendermethode (OpenGL bijv.) Heel veel moderne games ondersteunen enkel Direct3D en zitten dus vast aan een Windows OS.

[ Voor 36% gewijzigd door UTwizard op 19-09-2011 11:38 ]