Toon posts:

Windows 7 Freezes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi sinds enige tijd heb ik last plotselinge freezes in Windows 7. Niks werkt meer, muis, CTR+ALT+DEL. De enige optie is dan om de reset knop in te drukken. Het euvel lijkt steeds vaker voor te komen.
Nu heb ik begrepen dat dit door de SSD kan gebeuren (het betreft een Intel 80GB Postville (2de generatie) (helaas heb ik nu nog niet de precieze type en revisie details bij de hand, deze zal ik toevoegen middels een update).

Echter is er een methode of test om te achterhalen of de SSD daadwerkelijk het probleem is waardoor mijn systeem last heeft van freezes. Volgens CrystalDiskInfo en AS SSD lijkt de SSD 'gezond' te zijn.

Bij voorbaat dank,

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Heb je je systeem dmv acronis oid overgezet naar de SSD?
Het zit namelijk zo dat de SSD's problemen krijgen met partition allignment e.d.

Maar heb je bijvoorbeeld ook het geheugen e.d. getest om het eea uit te sluiten?

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.

Nee het was een fresh install (ik ben bekend met het allignment issue).

Nee het geheugen heb ik nog niet getest.
Wat is een goed programma of methode om het geheugen te testen.

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-02 21:41

Verwijderd

Topicstarter
wederom thx.

Ik ga kijken of ik hiermee (Memtest) uit de voeten kan.

Maar is er ook nog een goed test programma voor SSD's of een ander software programma om specifieke problemen (soft danwel hard) te achterhalen.
Zoals gezegd... ik heb het vermoeden dat het de SSD zelf is maar kan dat uiteraard niet hard maken.
Vandaar dat ik ofwel mijn vermoeden bevestigd wil zien danwel ontkracht.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de memtest uitgevoerd (geen gekke dingen) plus nog eens met HDTune (ook geen gekke dingen).
Maar toch blijf ik de freezes houden (vandaag bv alweer een freeze achter de kiezen). En de freq. neemt toe?

Ik weet niet waar ik het dus moet zoeken of het probleem kan achterhalen, dus alle tips zijn van harte welkom?

Verwijderd

Al gekeken in de eventviewer van windows? ( "%windir%\system32\eventvwr.msc /s" )

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2011 00:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gekeken in de eventvwr.msc maar waar moet ik nu precies kijken om een goed beeld van de situatie te krijgen.

• FacQ
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-01 19:21
Je kunt in de Event Viewer filteren op level, ik zou in eerste instantie alleen critical en error aanvinken en kijken of daar iets te vinden is over een eventuele driver of andere software die een foutmelding geeft op de momenten dat het systeem vastloopt.

Als je een Intel SSD wilt testen, kun je daarvoor de Intel Toolbox gebruiken. Misschien dat er een firmware update is voor jouw SSD (uiteraard eerst backup maken).

En als je de SSD echt wilt uitsluiten, kun je Windows installeren op een andere schijf en kijken of je daar ook vastlopers krijgt.

18 sekúndur fyrir sólarupprás

Pagina: 1