Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Sh1fty88
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-11 13:57
Beste Tweakers,

Wij hebben bij ons in het bedrijf 2 Terminal Server met Windows Server 2008 SP2 draaien. Sinds de installatie hiervan een aantal jaren geleden lopen we al met een probleem met het wijzigen van de wachtwoorden bij het inloggen.

Bij het wijzigen van het wachtwoord voor het inloggen, zijn alle instellingen van bijvoorbeeld Outlook / IE etc weg. Verder worden de profielen wel goed geladen.

Log geeft:
Event ID 510 Folder Redirection:
Folder Redirection policy application has been delayed until the next logon because the group policy logon optimization is in effect.

&

Event ID: 1112 Group Policy:
The group policy Client side Extension Folder Redirection was unable to apply one or more settings because the changes must be processed before system startup or user logon. The system will wait for Group Policy processing to finish completely before the next startup or logon for this user, and this may result in slow startup and boot performance.

Niet iedereen heeft dit probleem, het lijkt willekeurig voor te komen.

Is dit een bekend probleem of hebben jullie ervaring hiermee? Alle informatie is welkom.

B.v.d.

Bas Gubbels

[ Voor 22% gewijzigd door Sh1fty88 op 19-09-2011 11:13 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat bedoel je precies?
  1. Een user connecteerd naar een Terminal Server
  2. Krijgt de melding dat zijn wachtwoord gewijzigd is
  3. Wijzigt zijn wachtwoord en logged aan
  4. Na aanloggen laden delen van het profile niet goed?
Geef even aan wat voor soort profile gebruikt wordt (roaming / mandatory / hybrid) en indien hybrid welke tool hiervoor gebruikt wordt.

Kun je verder ook aangeven hoe het profiel ingesteld word, gebeurt dit via een GPO of via het userobject. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Sh1fty88
1.Een user connecteerd naar een Terminal Server
2.Krijgt de melding dat zijn wachtwoord gewijzigd moet worden
3.Wijzigt zijn wachtwoord en logged aan
4.Na aanloggen laden delen van het profile niet goed? (Ýep, instellingen van bijvoorbeeld Outlook / IE werken niet meer. deze moeten dan opnieuw geconfigureerd worden).

We maken gebruiken van Roaming profiles, alle mappen van het profiel worden via folder redirection bij het inloggen toegepast.

• soczol
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 22:39

soczol

Doet iets met energie

Volgens mij heb ik dit eerder meegemaakt en is dit een bekende bug: Microsoft Connect: Terminal Services - roaming profile is reset when password expires.

Je zou eventueel nog even kunnen kijken op een TechNet blog waar ze deze issue bespreken. Al geven ze daar, zie ik nu, wel aan dat het opgelost zou moeten zijn in SP2.

Nouja, misschien heb je er iets aan :)

• Sh1fty88
soczol schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 09:49:
Volgens mij heb ik dit eerder meegemaakt en is dit een bekende bug: Microsoft Connect: Terminal Services - roaming profile is reset when password expires.

Je zou eventueel nog even kunnen kijken op een TechNet blog waar ze deze issue bespreken. Al geven ze daar, zie ik nu, wel aan dat het opgelost zou moeten zijn in SP2.

Nouja, misschien heb je er iets aan :)
Bedankt, Ik ga vanavond de Hotfix proberen ^^

• Sh1fty88
Sorry voor de erg late reactie maar ik heb een volledige test gedaan en de hotfix werkt!

super bedankt!!
Pagina: 1